Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Zmiany w projektach w ramach PO KL
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Instrukcja GLW nr GWIz. 430/CC-27/09 z dnia 18 maja 2009 r
Małgorzata Mądra-Janeda
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
INSTRUKCJA GŁÓWNEGO LEKARZA WETERYNARII Nr GIWz.440-2/11
Zasady przeprowadzania kontroli sprawdzających w ramach kontroli wymogów wzajemnej zgodności w 2011 roku.
Prawo administracyjne
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Państwowa Inspekcja Pracy (PIP)
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
EGZEKWOWANIE PRAWA W DZIAŁALNOŚCI INSPEKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI Joanna Piekutowska Dyrektor Departamentu Inspekcji i Orzecznictwa.
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Regulamin Prac Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Dolnośląskiego ZMIANA §7 Procedury pisemne Wydział Europejskiego.
25 lat w w w. n f o s i g w. g o v. p l 25 lat Katarzyna Stankiewicz Starszy Inspektor Departament Ochrony Klimatu Wydział Systemu Zielonych Inwestycji.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
rola fachowego doradcy
PROCES PLANOWANIA KONTROLI W WIOŚ W WARSZAWIE NA POZIOMIE ROCZNYM I KWARTALNYM Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” WIOŚ.
Dyrektywa IED – zmiany w zasadach kontroli instalacji IPPC Warszawa, 24 października 2013r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działanie.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
POWIĄZANIE ANALIZY WIELOKRYTERIALNEJ Z KATEGORIĄ RYZYKA ZAKŁADU I PLANOWANIEM – TABELA RYZYKA Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działanie.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Zestawienie.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Raport.
Edyta Kozłowska-Kurek Kontrole bez ustalonego podmiotu z wyjazdem w teren.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁU ARCHITEKTURY STAROSTWA POWIATOWEGO W BIAŁYMSTOKU do 31 sierpnia 2012 roku.
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Rzeszowie Planowanie kontroli z wyjazdem w teren na poziomie rocznym 1

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Planowanie kontroli - rok 2013 Założenia i wskaźniki do planowania:  1200 godzin jako czas przeznaczony dla inspektora na wszystkie czynności kontrolne w okresie roku,  45 inspektorów jeżdżących w teren,  30% czasu przewidzianego na wszystkie czynności kontrolne pozostawiono na kontrole pozaplanowe,  liczba kontroli wynika z łącznego czasu przeznaczonego na czynności kontrolne (1200 x liczba inspektorów wykonujących kontrole) pomniejszonego o zaplanowany procent czasu na kontrole pozaplanowe,  liczba kontroli kompleksowych stanowi 20 % łącznej liczby kontroli planowych z wyjazdem w teren,  Przyjęto następujące minimalne wielkości czasów dla poszczególnych czynności kontrolnych:  kontrola kompleksowa z wyjazdem w teren – 90 godzin,  kontrola problemowa z wyjazdem w teren – 32 godzin,  kontrola oparta na analizie badań automonitoringowych – 5 godzin. 22 października 2013 r.2

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 22 października 2013 r.3 Informatyczny System Wspomagania Kontroli wygenerował:  817 zakładów do kontroli z wyjazdem w teren, według kategorii ryzyka,  429 zakładów opartych na analizie badań automonitoringowych. Czas dyspozycyjny, który może być przeznaczony na wszystkie kontrole przeprowadzone przez 45 inspektorów w roku h (45 x 1200). 30 % czasu pozostawiono na kontrole pozaplanowe godzin. Na kontrole planowe pozostało godzin. Do kontroli na 2013 rok zaplanowano:  813 zakładów do kontroli z wyjazdem w teren, według kategorii ryzyka,  437 zakładów opartych na analizie badan automonitoringowych. Obliczony czas na kontrole kompleksowe w skali roku: 165 x 90 h = h Obliczony czas na kontrole problemowe w skali roku: 648 x 32 h = h Obliczony czas na kontrole dokumentacyjne w skali roku: 437 x 5 h = h Łączny czas na kontrole planowe: h

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ilość zakładów wybranych do kontroli w terenie w WIOŚ w Rzeszowie na 2013 rok w zależności od poszczególnych kategorii ryzyka 22 października 2013 r.4 Kategorie ryzyka, według Projektu PL0100 Ilość zakładów w ewidencji WIOŚ w Rzeszowie Ilość zakładów wybranych do kontroli z ewidencji WIOŚ w Rzeszowie Ilość zakładów wybranych do kontroli w stosunku do ilości zakładów z danej kategorii ryzyka, będących w ewidencji WIOŚ w Rzeszowie % kategoria I % kategoria II ,5 % kategoria III ,5 % kategoria IV %

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przy planowaniu zakładów do kontroli terenowych podejmowane są następujące działania: −weryfikacja zakładów z terenu działania każdej delegatury pod kątem potrzeby ich kontroli (np. czy zakład istnieje, zmiana władającego, czy jego działalność ma wpływ na środowisko), −zaplanowanie zakładów do planu, w których kontrola wykazała istotne naruszenia w poprzednim roku/latach, zakłady będące przedmiotem interwencji oraz zakłady, w których potrzeba wykonania kontroli, wynika z terminów określonych w decyzjach administracyjnych, wydanych przez wioś (np. odroczenie terminu płatności kary, wstrzymanie użytkowania instalacji, wyznaczenie terminu usunięcia negatywnych skutków powstałych w środowisku), −zwrócenie uwagi na zagadnienia, które nie były przedmiotem kontroli wytypowanych zakładów w ostatnim okresie, −nie planowanie tego samego zakładu do kontroli terenowej, a niezależnie od tego do kontroli dokumentacyjnej. 22 października 2013 r.5

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 22 października 2013 r.6 Problemy związane z planowaniem kontroli: 1.System Kontroli narzuca do planowania ilość kontroli kompleksowych – nie więcej niż 20 % ogólnej liczby kontroli (inna jest w kryteriach typowania zakładów do kontroli 10-15% kompleksowych/85-90% problemowych). Wymóg ten jest trudny do dotrzymania. 2.Konieczność przeprowadzania kontroli kompleksowych w zakładach IV kategorii ryzyka powoduje zwiększenie ilości kontroli kompleksowych. 3.ISWK nie generuje zakładów do kontroli, w których stwierdzono istotne naruszenia. 4.Za krótki czas na opracowanie rocznego planu kontroli od otrzymania wytycznych do planowania (określony w SK do 20 listopada) do przedłożenia planu wojewodzie do końca listopada. 5.Brak w Systemie Kontroli reguł dotyczących planowania kontroli wykonywanych przez zespół inspektorów i ich rozliczania.

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Propozycje do zmian: 1.Roczny plan kontroli powinien zawierać liczbę zakładów do kontroli z poszczególnych kategorii ryzyka, a nie imienny wykaz zakładów. 2.Wprowadzić procedurę w Systemie Kontroli opisującą postępowanie w związku z likwidacją zakładów zaplanowanych do kontroli, zmianą władającego instalacją (zamiana tych zakładów nie powinna być traktowana jako zmiana planu rocznego wymagająca jakichkolwiek uzgodnień). 3.W rocznym planie zakładów do kontroli generowanych przez ISWK, powinna być rubryka dotycząca daty ostatniej kontroli wraz z celami. 4.Zrezygnować z przeglądu i weryfikacji rocznego planu kontroli w terminie do 15 sierpnia. 5.Zrezygnować z planowania kontroli planowych w oparciu o analizę dokumentacji. 6.Wydłużyć termin od otrzymania wytycznych do planowania do przedstawienia rocznego planu kontroli wojewodzie. 22 października 2013 r.7

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Zarządzenie Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w sprawie wprowadzenia Regulaminu Wewnętrznego Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Rozdział VI Planowanie i sprawozdawczość § 19. W Wydziale Inspekcji przygotowywane są: 1)Roczny Plan Pracy Wydziału, stanowiący element Planu Pracy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. 2)Kwartalne Plany Kontroli sporządzane w formie tabelarycznej określonej we wzorze zawartym w Dokumentacji Systemu Kontroli. 3)Tygodniowe plany pracy sporządzane są w formie tabelarycznej wg wzoru i w terminach ustalonych przez Naczelnika Wydziału Inspekcji. 22 października 2013 r.8

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Rozdział VI Planowanie i sprawozdawczość § 20. Zmiany planów dokonywane są na następujących zasadach: 1)Roczny Plan Kontroli może zostać zmieniony na wniosek Naczelnika Wydziału Inspekcji za zgodą Wojewódzkiego Inspektora na zasadach ustalonych w Dokumentacji Systemu Kontroli. Wnioski o zmianę planu mogą składać do Naczelnika Wydziału Kierownicy Delegatur i Koordynatorzy Zespołów Zadaniowych, za pośrednictwem Planisty. 2)Kwartalne Plany Kontroli mogą być zmieniane na uzasadniony wniosek Kierowników Delegatur lub Koordynatorów Zespołów Zadaniowych za zgodą Naczelnika Wydziału Inspekcji. Zmiany mogą polegać przede wszystkim na zastąpieniu kontroli zakładu przewidzianego do kontroli w danym kwartale kontrolą zakładu umieszczonego w Rocznym Planie Kontroli lub w ewidencji zakładów. Naczelnik Wydziału Inspekcji może dokonać zmiany inspektorów przewidzianych w Planie do kontroli każdego zakładu niezależnie od lokalizacji zakładu na terenie całego województwa. 22 października 2013 r.9

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Planowanie kontroli z wyjazdem w teren na poziomie kwartalnym Kwartalny plan kontroli stanowi harmonogram wykonywania kontroli zakładów wytypowanych w rocznym planie kontroli z uwzględnieniem terminów wynikających z cykli kontrolnych, potrzeb skontrolowania konkretnych zakładów oraz możliwości czasowych Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Zakłady do planu kwartalnego są typowane przez Koordynatorów Zespołów Zadaniowych i Kierowników delegatur wraz ze wskazaniem inspektora, który będzie wykonywał kontrolę danego zakładu. 22 października 2013 r.10