Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
KODEKS 2.0.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
narzędzie w językowych pracach projektowych
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Założenia PROJEKTU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
„Kompetencje zawodowe”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
TARGI
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
na rzecz cyfryzacji szkół
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
Projekty zrealizowane w ZS1
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Europejskie Kompetencje Kluczowe
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu posługiwaniu się informacją. Zatem technologie te obejmują zarówno informatykę, jak i komunikację. Ważna jest przy tym nie tylko sama informacja, ale także prędkość i jakość jej przekazu.

Rola nauczyciela w nowoczesnej szkole jest wyposażenie uczniów w narzędzia ułatwiające im uczenie się przez całe życie. Pedagog powinien także wykształcać umiejętności niezbędne w społeczeństwie informacyjnym.

Kompetencje kluczowe w procesie uczenia się przez całe życie (Life Long Learning) to:  porozumiewanie się w ojczystym języku,  porozumiewanie się w językach obcych  kompetencje matematyczne i podstawowe  Kompetencje naukowo-techniczne,  kompetencje informatyczne,  umiejętność uczenia się,  kompetencje społeczne i obywatelskie,  inicjatywa i przedsiębiorczość,  świadomość i ekspresja kulturalna.

Kompetencje informatyczne można wprowadzać na każdym etapie kształcenia i wykorzystywać jako metody wspomagające nauczanie.

Nie ma możliwości, aby uczniowie nie zetknęli się z technologiami informacyjno-komunikacjami w otaczających ich świecie. Dla wielu z nich naturalne jest korzystanie ze wszystkich dobrodziejstw techniki na co dzień. Robią to niemal bezwiednie i uznają za stały element swojego życia. Dlatego zadaniem szkoły powinno być nie tylko techniczne przygotowanie uczniów do korzystania np. z komputerów, ale także nauka ich Odpowiedniego wykorzystywania i ostrzeżenie przed czyhającymi zagrożeniami.

 Kreatywność i innowacyjność  Myślenie krytyczne i rozwiązywanie problemów  Komunikowanie się  Współpraca w grupie  Wyszukiwanie i zarządzanie informacją (alfabetyzm informacyjny)  Rozumienie mediów (alfabetyzm medialny)  Korzystanie z technologii  Informacyjno-komunikacyjnej  Elastyczność, zdolność do adaptacji do nowych warunków  Umiejętności społeczne i wielokulturowe  Odpowiedzialność i skuteczność  Przywództwo

 zasoby danych w Internecie,  portale,  wyszukiwarki,  blogi,  strony WWW,  e-portfolia,  WebQuesty,  gry jednego gracza i sieciowe,  wirtualne światy,  narzędzia do dyskutowania pomysłów,

 tworzenia prezentacji i tworzenia arkuszy z danymi;  indywidualna praca z komputerem;  nauczanie wspomagane komputerem;  narzędzia GIS (System Informacji Geograficznej) i GPS;  telefony komórkowe,  odtwarzacze mp3, mp4  interaktywne kalendarze pomagające w planowaniu działań;  oprogramowanie pomagające w tworzeniu map myśli;

 cyfrowe zasoby zdjęć i filmów,  narzędzia do montażu filmów i pracy z fotografiami,  programy graficzne,  multimedia;  narzędzia wspomagające komunikację,  organizację wideokonferencji,  interaktywna telewizja

 nadmierne przywiązanie do anonimowości;  zredukowanie kontaktów wyłącznie do tych, które funkcjonują w sieci;  łamanie podstawowych zasad zachowania,  zubożenie języka komunikacji wynikające np. z pisania dużej ilości SMS-ów;  zacieranie granicy pomiędzy światem wirtualnym a rzeczywistym  uzależnienie od Internetu  zagrożenia powodowane przez osoby dorosłe  zagrożenia powodowane przez rówieśników

Zastosowanie TIK w edukacji jest już koniecznością. Nie da się uniknąć korzystania z nowoczesnych technologii, także w tej dziedzinie życia. Tak jak służy nam ona w ułatwianiu codziennych czynności, tak może wspomagać również proces kształcenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zastąpi dobrego kontaktu między nauczycielem a uczniem. Środek dydaktyczny sam w sobie nie jest celem nauczania, a jedynie narzędziem, które wykorzystane w odpowiedni sposób służy obu stronom.

„Innowacje i technologie informacyjne przyszłością nowoczesnej edukacji – wdrażanie rozwiązań informatycznych w procesie kształcenia ” Poradnik Poradnik opracował zespół w składzie: Ilona Marczak, Monika Talaga-Michalska Katarzyna Skierska-Pięta Opracowała: Alina Zawadzka