UMIĘDZYNARODOWIENIE - ELEMENT STRATEGII AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Prof. ALK dr hab. Grzegorz Mazurek - Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak przygotować uczelnię
Advertisements

1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Transakcje kompensacyjne
Praktyki zagraniczne IAESTE
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Jak robić to efektywnie?
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
od 2004 roku na rynku informacja o możliwościach pozyskania wsparcia z funduszy unijnych i krajowych portal Funduszeonline.pl baza form wsparcia biuletyny.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
ZBUDOWANIE ZINTEGROWANEGO SYSTEMU POZYSKIWANIA I DYSTRYBUCJI ENERGII POZYSKIWANEJ ZE ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH NA TERENIE KAMPUSU 600-LECIA ODNOWIENIA UNIWERSYTETU.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
OUTECH – WIELOWYMIAROWE UMIĘDZYNARODOWIENIE Marek Tukiendorf.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Uniwersytet Gdański - droga do „światowej” uczelni Grzegorz Węgrzyn Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu Gdańskiego.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Działalność Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w latach / 34 Dział Nauki 2 / 34 Środki na utrzymanie potencjału badawczego łącznie.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej Fiszki projektów PO WER
ZARZĄDZANIE PORTEM LOTNICZYM dodaj skrzydeł swojej karierze
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Oferta edukacyjna skierowana do studentów zagranicznych w Bibliotece Politechniki Gdańskiej Urszula Szybowska Koordynator międzynarodowej współpracy.
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Zapis prezentacji:

UMIĘDZYNARODOWIENIE - ELEMENT STRATEGII AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Prof. ALK dr hab. Grzegorz Mazurek - Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą

Diagnoza - stan przed realizacją projektu Zintegrowanie i koordynowanie rozproszonych działań internacjonalizacyjnych Uczelni. Internacjonalizacja jako kreator wartości i innowacji w sferze naukowej, dydaktycznej, wizerunkowej oraz finansowej Akademii, przynoszący korzyści wszystkim grupom interesariuszy Uczelni oraz samej instytucji. Internacjonalizacja jest źródłem tworzenia unikatowej przewagi konkurencyjnej Uczelni na rynku krajowym i zagranicznym. Internacjonalizacja jako środek a nie cel sam w sobie.

Założenia projektu Przejście z instrumentalnego, „wskaźnikowego” postrzegania internacjonalizacji uczelni w ujęcie całościowe – oznaczające wplecenie procesów umiędzynarodowienia w każdy aspekt działania Uczelni. Wykorzystanie akredytacji miedzynarodowych: europejskiej EQUIS, amerykańskiej AACSB oraz AMBA i CEEMAN jako motorów zmian i rozwoju Uczelni. Budowanie prestiżu i jakości Uczelni poprzez unikatowe pozycjonowanie na rynku – na świecie jedynie 73 uczelni ekonomicznych (z ponad istniejących) posiada trzy akredytacje jednocześnie - wśród nich Akademia Leona Koźmińskiego. Uzyskana w październiku br. trzecia z rządu 5letnia akredytacja EQUIS stawia ALK wśród jeszcze węższej elity. Maksymalne wykorzystanie potencjału pracy projektowej w ALK oraz inicjatyw i innowacji związanych z internacjonalizacją, a pochodzących od pracowników i studentów.

Założenia dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy Umiędzynarodowienie uczelni oznacza istotną wartość dodaną dla możliwie szerokiego grona interesariuszy uczelni – to powoduje, że strategia ta jest powszechnie zaakceptowania i uznana. Konieczne było dobre rozpoznanie potrzeb poszczególnych grup docelowych oraz rozwój określonych obszarów zgodnie z ich oczekiwaniami, np.: 1.Studenci – szeroka oferta wyjazdów zagranicznych do ośrodków akademickich na całym świecie (wymiana międzynarodowa); korzystanie z praktyk zagranicznych; możliwość uzyskania podwójnego dyplomu z uznanymi ośrodkami edukacji biznesowej (z wyjazdem do partnerskiej uczelni); innowacyjne anglojęzyczne programy studiów. 2.Naukowcy – możliwość współpracy z naukowcami z całego świata; możliwość zaprezentowania swoich badań na szerokim forum międzynarodowym – na konferencjach zagranicznych oraz na globalnych konferencjach organizowanych w ALK.

Założenia dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy 3.Pracownicy administracyjni – szkolenia języka angielskiego; organizowanie studyjnych wyjazdów zagranicznych oraz przyjmowania „administrative staff” z zagranicy celem wzajemnej wymiany doświadczeń. 4.Studenci przyjeżdżający – wysoki poziom oczekiwań zarówno co do studiów, jak i wsparcia w trakcie pobytu w Polsce; atrakcyjne programy studiów na wszystkich poziomach; anglojęzyczne koła naukowe czy organizacje studenckie; obsługa studenta i szeroko rozumiana integracja. 5.Rektor i Prorektorzy – wsparcie ze strony uznanych osób ze świata nauki i biznesu w celu nakreślania strategicznych kierunków rozwoju uczelni; usieciowienie działań z wiodącymi ośrodkami zagranicznymi. 6.Doktoranci – ciekawa oferta studiów, ułatwienie w budowaniu więzi i relacji ze środowiskiem naukowym zagranicznym.

Główne wyzwania w realizacji projektu Posiadanie wystarczających kompetencji, które pozwoliłyby uzyskać po raz trzeci 5 letnią reakredytację EQUIS, która – obok posiadania triple crown, pozycjonuje ALK w ścisłej elicie światowych szkół biznesu. Zaangażowanie całego zespołu pracowników w procesy umiędzynarodowienia, w tym w procesy reakredytacyjne. Transformacja działów administracyjnych/ funkcyjnych Uczelni - przyjęcie przez nie perspektywy usługowej. Sprawne zarządzanie ograniczonymi zasobami (czas oraz dostępność pracowników) – selekcja pomysłów i ich wdrożeń z punktu widzenia korzyści dla Uczelni. Duża innowacyjność wielu działań (np. marketingowych) co generuje niepewność (brak porównań, brak „pewnych recept”, nowe formuły działania - np. z wykorzystaniem social media). Wysoka sprawność organizacji (szybkość podejmowania decyzji). Ogromna konkurencja w staraniu się o zewnętrzne źródła finansowania. Niż demograficzny.

Osiągnięte rezultaty Uczelnia jako całość (jej pozycja międzynarodowa) Potrójna korona akredytacyjna – EQUIS, AACSB, AMBA Potrójna 5. letnia reakredytacja EQUIS Akredytacja CEEMAN Wysoka pozycja w rankingach „Financial Times” Ponad 200 umów partnerskich z uczelniami na wszystkich kontynentach Unikatowy alians strategiczny z ESCP Europe – najstarszą szkołą biznesu na świecie z siedzibą w Paryżu i kampusach w Londynie, Turynie, Madrycie, Berlinie i obecnie w Warszawie. Studenci ALK Programy anglojęzyczne na wszystkich poziomach studiów 6 programów podwójnego dyplomu z wiodącymi uczelniami w Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Niemczech innowacyjny, wyróżniony przez FSS program Management in Virual Environments ze studentami z całego świata Bogata oferta wyjazdów na staże i praktyki zagraniczne Wysoki poziom obsługi studenta wyjeżdżającego (monitorowanie satysfakcji) Studenci zagraniczni Ponad 200 przedmiotów po angielsku Ponad 60 narodowości Około 1000 obcokrajowców Biuro wsparcia studenta w sprawach niezwiązanych z nauką (welfare office), studenckie koła naukowe anglojęzyczne (5 kół), mnrd. organizacje studenckie, intensywne wykorzystanie social media do angażowania studentów zagranicznych w życie szkoły (New Media Club, blog studentsinwarsaw.com, Snapchat, Facebook, Instagram, Twitter etc. Wysoki poziom obsługi studenta przyjeżdżającego (monitorowanie satysfakcji)

Osiągnięte rezultaty Kadra naukowa2 globalne konferencje – 2015 EURAM, 2013 ISBEE World Congress (500 naukowców z całego świata) orgaznizowane w ALK, dynamiczny przyrost publikacji w wiodących zagranicznych czasopismach naukowych, szeroka dostępność wyjazdów na konferencje zagraniczne (z publikacją). Kadra administracyjnaWyjazdy do uczelni partnerskich, szkolenia językowe, praca projektowa Władze uczelniWsparcie International Corporate Advisory Board - strategiczne spotkania z wybitnymi światowymi autorytetami wskazującymi potencjalne kierunki rozwoju uczelni na rynku międzynarodowym (Prof. Edmund S. Phelps, Prof. Edward Prescott, Prof. Herman Simon)

Podpowiedzi dla innych uczelni Umiędzynarodowienie jako element strategii rozwoju uczelni. Umiędzynarodowienie jako środek a nie cel. Kultura organizacyjna i otwartość na oddolne inicjatywy. Sprawność działania, responsywność. Dobre rozpoznanie reguł gry w międzynarodowym środowisku uczelnianym (nośniki jakości, wartości i zaufania).

Podsumowanie Umiędzynarodowienie od początku istnienia Akademii Leona Koźmińskiego jest ważnym elementem strategii rozwoju uczelni. Ostatnie lata to okres intensywnej pracy nad transformacją rozumienia i postrzegania umiędzynarodowienia – swoistego przejścia z fragmentarycznego, operacyjnego i wskaźnikowego spojrzenia na umiędzynarodowienie w kompleksowe spojrzenie holistyczne - przejście z rozumienia internacjonalizacji w kategoriach np. liczby zagranicznych studentów czy programów studiów, w dążenie do pełnego usieciowienia międzynarodowego całej Akademii Leona Koźmińskiego - studentów, naukowców, pracowników administracyjnych, absolwentów, etc. i zbudowanie pozycji Akademii jako liczącego się gracza na międzynarodowej arenie szkół biznesowych.