ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ BESKIDZKI INKUBATOR TECHNOLOGICZNY PROJEKT: INNOWACYJNE PODBESKIDZIE – ROZWÓJ SIECI I WYMIANY INFORMACJI.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Ogólnopolski Klaster e-Zdrowie wizytówką Wrocławia
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zapis prezentacji:

ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak

Diagnoza – stan przed realizacją projektu niska świadomość o dynamice rozwoju i jakości branży ICT w regionie łódzkim niewystarczające przekonanie sektora biznesu do skuteczności współpracy z uczelnią niepełne dopasowanie oferty kształcenia do potrzeb pracodawców pojedyncze inicjatywy współpracy przedsiębiorstw z uczelnią brak branży ICT w strategicznych dokumentach dotyczących regionu

Założenia i cele projektu utrzymanie wysokiej jakości kształcenia na kierunku informatyka i nadążanie za potrzebami branży integracja środowiska podmiotów branży informatycznej, telekomunikacyjnej i elektronicznej wokół uczelni zacieśnienie współpracy pomiędzy sektorem nauki i edukacji, a przedsiębiorstwami branży ICT rozwój rynku pracy w branży ICT w regionie promocja regionu łódzkiego jako regionu szans i możliwości w obszarze ICT współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej

Założenia dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy Politechnika Łódzka jako największa uczelnia techniczna w regionie i czwarta techniczna w Polsce w Rankingu „Perspektyw” i „Dziennika Gazeta Prawna” – utrzymanie wysokiej jakości kształcenia i współpraca z przedsiębiorstwami przy projektach naukowo-badawczych przedsiębiorstwa – dalszy rozwój przez pozyskiwanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz możliwość roboczej, codziennej współpracy z uczelnią lokalne władze – skonsolidowanie branży i możliwość jej instytucjonalnego wsparcia

Harmonogram projektu styczeń - czerwiec 2012 – koncepcja utworzenia ICT Polska Centralna Klaster, negocjacje z potencjalnymi uczestnikami 1 lipca 2012 – powołanie „ICT Polska Centralna Klaster” październik 2012 – powołanie Zespołów Zadaniowych: ds. Kształcenia i ds. Strategii Rozwoju i Promocji grudzień 2012 – opracowanie 29 profili stanowiskowych, najbardziej poszukiwanych przez Uczestników Klastra luty 2013 – dzięki staraniom Klastra „informatyka i telekomunikacja" została uznana za kluczowy sektor Województwa Łódzkiego w ramach Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Łódzkiego 2030 wrzesień pierwsze rekomendacje ICT Polska Centralna Klaster dla bloków obieralnych oraz studiów podyplomowych prowadzonych w Politechnice Łódzkiej czerwiec – grudzień 2014 – audycje na antenie Studenckiego Radia Żak Politechniki Łódzkiej na temat m.in. wymagań stawianych przed kandydatami do pracy w branży, programów staży i praktyk firm z Klastra oraz profilów studiów informatycznych na PŁ sierpień ICT Polska Centralna Klaster na mapie Klastrów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości styczeń - czerwiec cykl artykułów "Kierunek ICT - lajkuj, studiuj, pracuj" w Gazecie Wyborczej, współtworzony przez ICT Polska Centralna Klaster wrzesień 2015 – ICT Polska Centralna Klaster koordynatorem działań dla branży ICT w regionie łódzkim w ramach polityk sektorowych działania stałe – regularne prace Zespołów Zadaniowych, hospitacje zajęć dydaktycznych przez przedstawicieli przedsiębiorstw, działania na rzecz kształcenia ICT różnych szczebli, wsparcie aktywności studenckiej, itp.

Główne wyzwania w realizacji projektu dostosowanie programu nauczania do potrzeb pracodawców w ramach obowiązujących ram prawnych i dostępnych zasobów ludzkich i finansowych budowa zaufania i nawiązanie współpracy uczestników klastra przy aktywnym wsparciu bezstronnego koordynatora - Politechniki Łódzkiej pogodzenie interesów przedsiębiorstw - uczestników klastra (konkurentów rynkowych), długoterminowa inwestycja uczestników we współpracę o nieoczywistej stopie zwrotu

Osiągnięte rezultaty wysoka jakości kształcenia kadr branży ICT w regionie łódzkim konsolidacja podmiotów branży z regionu wokół Politechniki Łódzkiej klaster wyrazistym reprezentantem branży informatycznej, telekomunikacyjnej i elektronicznej oraz partnerem w relacjach z lokalnymi władzami „informatyka i telekomunikacja” uznana za jedną z branż kluczowych dla województwa łódzkiego klaster koordynatorem działań dla ICT w ramach Polityk Sektorowych Województwa Łódzkiego

Osiągnięte rezultaty poszerzenie listy zawodów deficytowych w województwie łódzkim o trzy najbardziej poszukiwane zawody specjalistów ds. technologii informacyjno- komunikacyjnych rozpoczęcie współpracy ze szkołami ponadgimnazjalnymi i szkołami dla dorosłych kształcącymi w kierunkach technicznych dla podniesienia jakości kształcenia wsparcie działań studenckich i aktywizacja kół naukowych, wspólne wsparcie działań o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu w ramach Akademii Przyszłości

Podpowiedzi dla innych uczelni starajcie się inicjować współpracę z większą liczbą podmiotów zewnętrznych (taka współpraca wymaga relatywnie mniejszych jednostkowych nakładów) wprowadźcie współpracę na poziom operacyjny tj. wydziałów i jednostek wydziałowych i funkcyjnych przedstawicieli przedsiębiorstw wspierajcie organizacyjnie i finansowo aktywnych studentów i mobilizujcie ich do twórczych działań, zaangażujcie firmy do różne działania wspierające studentów

Podsumowanie Warto wyjść z inicjatywą ze strony uczelni i przekonać środowisko zewnętrzne do obustronnie korzystnej współpracy