Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Advertisements

Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją SPRAWOZDANIE
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
Założenia PROJEKTU
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Opracowanie: Aldona Rumińska-Szalska, Agata Żontołw
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie E-podręczniki w służbie Innym i w wieloaspektowym rozwoju ucznia Opracowanie: Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie

Temat projektu: Razem-to brzmi dumnie! Interdyscyplinarny, wieloaspektowy i wielopokoleniowy projekt edukacyjny realizowany w aspekcie korelacji wiedzy w klasie V integracyjnej SP nr 105 w Krakowie z wykorzystaniem e-podręczników

Motto: „Człowiek rodzi się stary, żeby stać się młody” Uczymy podtrzymywać młodość!

Cele działania projektowego: Wykorzystanie e-podręczników w pracy na rzecz Innych (osób starszych ze środowiska lokalnego, rodzin uczniów) oraz w rozwoju osobistym ucznia i nauczyciela; Kształtowanie dialogu oraz integracji pokoleniowej, prospołecznych postaw: szacunku, empatii, wrażliwości, pomocy- drogą min. działalności wolontaryjnej opartej na twórczej i ustawicznej edukacji oraz współpracy; Uświadamianie uczniom znaczenia integralności wiedzy nabywanej drogą metod (i środków) tradycyjnych, aktywizujących oraz współczesnej technologii informacyjnej UCZYĆ SIĘ BY BYĆ! UCZYĆ SIĘ BY MIEĆ! ŚWIADOMYM PASJĘ OTWARTYM ODWAGĘ ZMOTYWOWANYM ZAPAŁ TWÓRCZYM POMYSŁ ODPOWIEDZIALNYM WIEDZĘ, UMIEJĘTNOŚCI TYM KIMŚ ! TO COŚ !

Etapy życia człowieka Każdy wiek ma swój urok PRZYRODA https://www.epodreczniki.pl/reader/c/140167/v/26/t/student-canon/m/iZkF1X9zdH#iZkF1X9zdH_d5e509 zad.1,3.

Samotność ludzi starszych w poezji i prozie JĘZYK POLSKI „Ludzie starzy”- poezja ks. J. Twardowskiego „Kwiat kalafiora”- M. Musierowicz /fragm./

Moim zdaniem… dyskusja nt. samotności osób starszych W oparciu: https://www.epodreczniki.pl/preview/reader/w/153440/v/1/aggregate - ćw. iib.3, zad.dom.-pkt d.

Osoby starsze w malarstwie Plastyka https://www.epodreczniki.pl/preview/reader/w/152001/v/1/aggregate Dzieła sztuki nowożytnej: Caravagio- „Powołanie św. Mateusza”

ESD- „Eksperymentalny Sygnał Dobra” w na podst. „Kwiat kalafiora” M ESD- „Eksperymentalny Sygnał Dobra” w na podst. „Kwiat kalafiora” M. Musierowicz Sylwetka autorki książki Małgorzaty Musierowicz: https://www.epodreczniki.pl/reader/c/131144/v/44/t/student-canon/m/j00000000BB1v50#j00000000BB1v50_0000000J Analiza pomysłu „ESD” bohaterów książki, dyskusja https://www.epodreczniki.pl/reader/c/131144/v/44/t/student-canon/m/j00000000BB1v50#j00000000BB1v50_0000001E ćw. 3.1

Zaskoczyć Innych! Nasz ranking pomysłów „ESD” Godz. wychowawcza W oparciu o: https://www.epodreczniki.pl/reader/c/131144/v/44/t/student-canon/m/j00000000BB1v50#j00000000BB1v50_0000001E, ćw. 3.2

Eksperymentalny Sygnał Dobra… pora usłyszeć Eksperymentalny Sygnał Dobra… pora usłyszeć! - prezentacja pracy grupowej

Nasz klasowy „ESD” w praktyce Wysyłamy uśmiech przechodniom  Mówimy: „dzień dobry”  Zliczamy osoby ustępujące miejsce starszym w tramwaju 

Relacja i sprawozdanie z eksperymentu Matematycznie, czyli ilościowo to i owo… 2.2.1. Przypomnienie wiadomości o ułamkach, ułamek jako część całości min.: (film,zad.4,5) http://www.epodreczniki.pl/reader/c/128788/v/latest/t/student-canon/m/iHR1TKrsXX 2.2.2.Skracanie ułamków min. zad. 10,11. http://www.epodreczniki.pl/reader/c/128788/v/14/t/student-canon/m/iwffaXbGtB#iwffaXbGtB_d5e368

Zadania tekstowe: http://www. epodreczniki

Przyjazna e-dukacja W oparciu: https://www.epodreczniki.pl/reader/c/128788/v/latest/t/student-canon/m/iHR1TKrsXX http://www.epodreczniki.pl/reader/c/128788/v/latest/t/student-canon/m/iHR1TKrsXX#iHR1TKrsXX_d5e234 http://www.epodreczniki.pl/reader/c/128788/v/latest/t/student-canon/m/iHR1TKrsXX#iHR1TKrsXX_d5e315

Humanistycznie, czyli jakosciowo i refleksyjnie Redagujemy sprawozdanie z eksperymentu W oparciu: https://www.epodreczniki.pl/reader/c/221804/v/11/t/student-canon/m/j0000008YCB5v9 (Zapamiętaj)

Działamy Razem! (współpraca z gimnazjalistami) Komputerowe podboje dla Seniorów (min. E-podręczniki dla dziadków i wnuków! Wspólna edukacja)

Wieczornica historyczno-literacko artystyczna Wspomnień czas… m.in.: https://www.epodreczniki.pl/reader/c/142028/v/latest/t/student-canon/m/j000000047B2v15 -w oparciu o fragm. Julian Tuwim, Mieszkańcy [w:] Wiersze wybrane, oprac. M. Głowiński, Wrocław 1986, s. 148-149. https://www.epodreczniki.pl/reader/c/142028/v/15/t/student-canon/m/j00000004AB2v15#j00000004AB2v15_00000009

Dzień Seniora! Wiersz W. Woroszylskiego: „Czas miłości”, czyta: B. Woźny https://www.epodreczniki.pl/reader/c/184889/v/latest/t/student-canon/m/j00000081ZB4v22

CEL! ŚRODEK! PAL! Jak realizować cele? Godz. wychowawcza, prowadzenie: uczniowie, nauczyciel Jak realizować cele? https://www.epodreczniki.pl/preview/reader/w/149965/v/1/aggregate

Na drodze do celu

Zebraniowo… Dla Rodziców: „Skuteczne uczenie się”- Sukces w naszych rękach! E-podręczniki- pomoc i atrakcja w pracy w domu, szkole i nie tylko… Zapoznanie Rodziców z pracą w oparciu Prezentacja pracy z uczniami w oparciu o e-podręczniki o-e-podręczniki

Refleksyjnie Uczniowie i Rodzice o e-podręcznikach Zdaniem Uczniów: „E- podręczniki to wspaniały pomysł, chciałabym, żeby były takie lekcje”– /Martyna/ „E- podręczniki podobają mi się, dlatego, że są fajne filmiki edukacyjne i można pracować na tabletach” - /Oskar G./ „Można więcej się nauczyć”- /Kamila/, /Wiktoria/ „Mniej piszemy! Są filmiki!- /Antoś/ „Podoba mi się!” - /Oskar K/ „Na stronie e-podręczniki są ciekawe filmy, to mi się podoba” – /Damian/ „Inne przygotowanie lekcji” – /Hubert/ 60 - ELEKTRONIKI 35 - ZABAWY 5 - LEKCJI /Remik/ 100 100 100

„Takie podręczniki wiążą się z rozwojem, a postęp jest nieunikniony! Zdaniem Rodziców: „Lekcje bardziej atrakcyjne” „Dzieciom się podoba!” „Takie podręczniki wiążą się z rozwojem, a postęp jest nieunikniony! „Jest to pomysł na lekcję” „Popieram!” Zdaniem Nauczyciela: „Nie idziemy za modą, trendem w edukacji i wychowaniu. Podążamy za tym co służy i nie nuży, co wspomaga, równoważy i uzupełnia stosowane metody i środki nauczania z szacunkiem do każdej i każdego z nich. Praca z e-podręcznikami jest istotnym ogniwem w procesie: edukacji, wychowania oraz terapii, nauki w szkole, w domu oraz środowisku. Wywołany efekt „acha”, „super”, „działam”, „chcę” u uczniów niech trwa jak najdłużej”.