Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Udany trzeci kwartał 2002 r. Dobre perspektywy na 2003 r
Advertisements

1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, r.
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Warszawa Hotel Marriott
Podsumowanie po I kwartale 2011 roku TIM SA KONFERENCJA PRASOWA maj 2011.
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
1 Zaopiniowane przez audytorów sprawozdania finansowe za rok 2003 Wyższe od oczekiwań wyniki za I kwartał 2004 Zakończenie procesu sprzedaży.
Prognozy na 2004 r. Warszawa, grudzień 2003.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Raport z audytu technologicznego dla FIRMY PRODUKCYJNO-HANDLOWO -USŁUGOWEJ "HAGO" MAŁGORZATA HANDKIEWICZ Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Jędrzejczak.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie projektami
Czym się zajmujemy? Produkcja szerokiej gamy przetworów owocowo-warzywnych Dystrybucja Export -import.
1 Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA Spółka Akcyjna debiut na GPW w Warszawie 30 lipca 2007 DYNAMICZNA SPÓŁKA W PERSPEKTYWICZNEJ BRANŻY DYNAMICZNA.
Grupa Kapitałowa ZPC „Otmuchów”
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Asseco wczoraj….
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
opis projektu jednym zdaniem
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
JURAJSKI DOM BROKERSKI S.A.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Apolonia Medical S.A. Prezentacja dla Inwestorów Maj 2010 r. 1 1.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Inwestycja w NetBrokers. Historia 18 stycznia 2000powołanie spółki marzec 2000 do grona udziałowców dołącza ComArch SA 1 czerwca 2000uruchomienie programu.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Kluczowe czynniki sukcesu
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
EXCELLENCE S.A. PREZENTACJA 2013.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO TRZECH KWARTAŁACH 2014 Warszawa, 5 listopada 2014 r.
Historia Grupy Asseco Rozpoczęcie działalności.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO CZTERECH KWARTAŁACH 2015 R.
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Prezentacja biznesplanu
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r. Prezentacja Spółki • Warszawa, 15.01.2008 r.

Spis treści Profil działalności Emitenta Podstawowe informacje o Emitencie Najważniejsze wydarzenia w historii Emitenta Zarząd Oferta produktowa Główni odbiorcy Główne rynki zbytu Informacje o rynku Cele strategiczne i metody ich realizacji Wyniki finansowe Atrakcyjność inwestycyjna Inwestycje niezbędne do realizacji strategii Podsumowanie Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 2

Profil działalności Produkcja luksusowych ozdób świątecznych i okolicznościowych pod markami Komozja i MOSTOWSKI oraz pod markami głównych klientów Oferta składająca się z ponad 8 tys. wzorów ozdób. Ponad 3 tys. form pozwalających na tworzenie nowych wzorów Opatentowane technologie wytwarzania wyrobów – ok. 10 patentów oraz zgłoszeń patentowych Ręczne wytwarzanie na każdym etapie produkcji Wyszukany styl, niepowtarzalne wzornictwo i innowacyjność oferowanych wyrobów Renomowani odbiorcy: Neiman Marcus, Weingroff, Bloomingdale’s, Saks Fifth Avenue, Reed&Barton, Harrods Stale rosnąca baza klientów, wejście na nowe rynki Zdobywca licznych nagród i branżowych wyróżnień, o wieloletniej tradycji konsekwentnego wzrostu Obecność na wszystkich najważniejszych targach branżowych za granicą (m.in. Atlanta, Frankfurt, Moskwa) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 3

Podstawowe informacje o Emitencie Przychody ze sprzedaży w 2007 roku: ponad 11 mln zł, zysk netto: ponad 1,5 mln zł Ceny detaliczne wyrobów: od 30 do 500 USD za szt. na rynku amerykańskim Ponad 318 tysięcy sprzedanych ozdób w 2007 roku Zatrudnienie: 186 osób, w tym 92 dekoratorki 12% udział w eksporcie ozdób świątecznych z Polski do USA Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Najważniejsze wydarzenia w historii Emitenta 1945 – Powstanie przedsiębiorstwa, uruchomienie produkcji cygarniczek, fiolek, a następnie dmuchanych ozdób szklanych 1949 – Nacjonalizacja i zamknięcie zakładu 1950 – Powstanie nowego podmiotu – Rekord 1952 – Nacjonalizacja nowego przedsiębiorstwa 1981 – Utworzenie przedsiębiorstwa pod nazwą Spółka Cywilna „Komozja” – A. Mostowski 1992 – Nawiązanie współpracy z amerykańską firmą Kurt Adler 1994 – Sukces „Polskiej Kolekcji” (Polonaise Collection) ozdób świątecznych na rynku USA 1995 – Uzyskanie nagrody Best Glass Ornament na targach w Nowym Jorku 1997 – Uzyskanie nagrody XXV International Trophy for Quality w Paryżu 1998 – Zdobycie pierwszego miejsca na liście 100 najlepiej zarządzanych firm (Best Managed Companies) 2000 – Uhonorowanie Medalem Komisji Integracji Europejskiej za „Kolekcję Egipską” 2002 – Nawiązanie współpracy z amerykańskim dystrybutorem Reed & Barton 2003 – Nawiązanie współpracy z przedstawicielem handlowym w Rosji – firmą Atlas Art 2003 – Nawiązanie współpracy z amerykańskim dystrybutorem Joy To The World Collectibles 2007 – Uhonorowanie Medalem Europejskim BCC i UKIE za ozdoby choinkowe z pozytywką 2007 – Uruchomienie 5 punktów sprzedaży detalicznej w większych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Kraków) II poł. 2007 – Podjęcie przez wiodących wspólników decyzji o rozwoju kapitałowym 31 grudnia 2007 – Zmiana formy prawnej spółki na Spółkę Akcyjną i rozszerzenie składu zarządzającego Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Zarząd Robert Mostowski – Prezes Zarządu 1972 – rozpoczęcie studiów na Akademii Gorniczo-Hutniczej w Krakowie na wydziale Inzynierii Materialowej i Ceramiki 1980 – tytuł magistra geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim 1981 – współtwórca przedsięwzięcia rodzinnego – produkcji luksusowych ozdób ze szkła 1988-89 - nadzór nad budową nowego zakładu produkcyjnego spółki Komozja 1991 – został wspólnikiem podmiotu Spółka Cywilna „Komozja” – A. Mostowski 2001 – nawiązał współpracę z jednym z głównych klientów Komozji w USA – Neiman Marcus Jest twórcą wielu patentów i zgłoszeń patentowych związanych z działalnością Emitenta: 1999 – sposób łączenia szklanych ozdób choinkowych z innymi materiałami 2000 – forma z wewnętrznym rdzeniem kształtującym do wytwarzania cienkościennych wyrobów ze szkła dmuchanego 2001 – sposób wykonania ozdób z cienkościennego szkła dmuchanego (ozdoba jednowarstwowa); 2002 – otwierana ozdoba z cienkościennego szkła dmuchanego. Wiesław Skrobowski – Członek Zarządu 1977 – tytuł magistra geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim 1986 - tytuł Master of Science na University of Houston w USA 1989 - uzyskanie tytułu MBA w zakresie finansów i marketingu na University of Rochester w USA. Wybrane zajmowane stanowiska: 1989-1992 – Dyrektor ds. Marketingu Johnson&Johnson w USA i Polsce 1992-1997 – Senior Vice President Benckiser AG w Niemczech i Holandii 1997-1999 – Prezes Zarządu Elbrewery S.A. w Polsce 2000-2004 – Vice President, Dyrektor regionalny Estee Lauder International w USA i Europie Środkowo-Wschodniej 2004-2005 – Prezes Zarządu Polmos Lublin S.A. Przeprowadził z sukcesem IPO Spółki 2005–obecnie – Członek Rady Nadzorczej Commercial Union Life (AVIVA Group) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Główne linie produktowe Klosze Wiktoriany Inne produkty Golden Eggs Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

KOMOZJA Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 8

Private label Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 9

Główni odbiorcy Ekskluzywne domy towarowew USA: Bloomingdale’s, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue Czołowi dystrybutorzy specjalistyczni w USA: Weingroff, Reed & Barton, Joy to the World Collectibles (JTW) Wyłączny dystrybutor w Rosji – Atlas Art (lider na rynku ozdób świątecznych) Tradycyjne kontakty handlowe w Europie Zachodniej (m.in. Harrods w Wielkiej Brytanii) Zainicjowana współpraca z renomowanymi sieciami handlowymi w Polsce oraz pilotażowy projekt detaliczny Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Główni odbiorcy Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Główne rynki zbytu Dotychczasowa struktura sprzedaży (2007 r.) Docelowa przewidywana struktura sprzedaży (2010 r.) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Rynek ozdób świątecznych Stany Zjednoczone Polska Wartość rynku ozdób świątecznych 19,7 mld USD w 2006 21,2 mld USD w 2007 Wartość rynku ozdób świątecznych 339,7 mln PLN w 2006 378,2 mln PLN w 2007 Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Rynek luksusowych ozdób świątecznych w Polsce W opinii Zarządu segment Premium i Super-Premium stanowi ok. 8-9% rynku ozdób świątecznych (ok. 27 mln zł w 2006 r. i 30 mln zł w 2007 r. w Polsce) W opinii Zarządu segment Premium i Super-Premium w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie rósł w Polsce o ok. 20% rocznie Rynek ozdób świątecznych jest silnie rozdrobniony: działa na nim wiele przedsiębiorstw o małym udziale w rynku Istnieją wysokie bariery wejścia na rynek: duże nakłady finansowe związane z budową marki i wizerunku Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Cele strategiczne Budowanie wartości firmy poprzez ugruntowanie pozycji w segmencie Premium na wybranych rynkach selektywnych okolicznościowych ozdób szklanych poprzez: Dalszy rozwój rozwiązań technologicznych Umacnianie marek Komozja i MOSTWOSKI na rynku polskim i zachodnioeuropejskim Zdobycie 10% udziału rynkowego w USA Zdobycie 5% udziału rynkowego w Polsce Rozwój oferty produktowej w zakresie ozdób okolicznościowych i artykułów dekoracyjnych dla domu kierowanej na wyżej wymienione rynki Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Metody realizacji Ameryka Północna: utworzenie bezpośredniej reprezentacji handlowej Spółki w USA zwiększenie grupy strategicznych klientów bezpośrednich w USA i Kanadzie (domy towarowe i selektywne sieci detaliczne) dalsza ekspansja geograficzna Polska i Europa Zachodnia: wprowadzenie marek Komozja i MOSTOWSKI do dystrybucji selektywnej uruchomienie sklepów wizerunkowych dla obu marek w Polsce i Europie Zachodniej (Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, in.) ekspansja na rynki, na których Emitent nie jest obecny (w tym Francja, Hiszpania, Szwajcaria, Belgia). Inwestycje w marki Komozja i MOSTOWSKI poprzez budowę świadomości marki, strategiczny „product development” oraz strategię tworzenia własnych sklepów wizerunkowych, Inwestycje we własną unikalną technologię produkcji wyrobów szkła cienkościennego Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Wyniki finansowe Źródło: sprawozdania finansowe Emitenta za lata 2005-2007 oraz prognozy Zarządu na rok 2008 Dane, PLN 2005 2006 2007 2008P Przychody 12 043 680 11 399 299 11 118 368 15 370 418 EBITDA 1 840 794 1 561 858 2 161 074 3 804 710 rentowność EBITDA, % 15,28% 13,70% 19,44% 24,75% EBIT 1 633 036 1 391 481 1 909 165 3 357 930 rentowność EBIT, % 13,56% 12,21% 17,17% 21,85% Zysk netto 855 319 1 025 165 1 572 754 2 173 909 rentowność netto, % 7,10% 8,99% 14,15% 14,14% Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Prognozy finansowe na rok 2008 Dane w mln zł Emitent planuje w roku 2008 osiągnąć: wzrost przychodów ze sprzedaży o 38% wzrost EBITDA o 76% wzrost zysku brutto o 67% wzrost zysku netto o 38% Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY Wyniki finansowe Zysk netto w 2007 wzrósł o 53% do poziomu 1,57 mln zł; marża wyniosła 14,2% w porównaniu do 9,0% w 2006 EBITDA w 2007 wzrosła o 38% do poziomu 2,1 mln zł; marża EBITDA wyniosła 19,4% 2006 ROK 2007 ROK 11,4 MLN PLN PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY 11,1 MLN PLN 1,6 MLN PLN EBITDA 2,1 MLN PLN 1,0 MLN PLN ZYSK NETTO 1,6 MLN PLN 9,0% RENTOWNOŚĆ NETTO 14,2% Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Wyniki finansowe Działalność Emitenta charakteryzuje się: wysoką rentownością na wszystkich poziomach wysoką rentownością aktywów oraz kapitałów własnych sezonowością – najmniejsza sprzedaż jest realizowana w pierwszym kwartale każdego roku. Prowadzenie sprzedaży eksportowej pozwala rozłożyć przychody stosunkowo równomiernie pomiędzy II, III i IV kwartałami. W 2007 roku koszty operacyjne zmalały o ok. 5% głównie w wyniku zwiększenia wydajności pracy. W okresie zwiększonej produkcji Spółka zatrudnia dodatkowych pracowników Brak zadłużenia długoterminowego stwarza możliwość korzystania z efektu dźwigni finansowej Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Atrakcyjność inwestycyjna - mocne strony Spółki Długoletnia historia działalności i wieloletnie relacje z odbiorcami wyrobów Ugruntowana pozycja producenta wyrobów w segmencie Premium. Wiodąca pozycja pod względem jakości i technologii wśród polskich producentów, miejsce w czołówce producentów europejskich Dobra znajomość specyfiki rynku i profilu nabywców wyrobów Silna i rozpoznawalna marka Komozja oraz „MOSTOWSKI” na rynkach amerykańskim i rosyjskim Zróżnicowana i elastyczna oferta produktowa, produkty o swoistej charakterystyce dostosowane do preferencji odbiorcy Wysoki poziom kompetencji technicznej Know-how procesu produkcyjnego, szczególne kompetencje w zakresie złożonego ręcznego wykonawstwa Wysoka i stabilna rentowność, niezależnie od czynników rynkowych Kompetentny i wysoce wykwalifikowany Zarząd oraz doświadczona kadra kierownicza Jasna strategia rozwoju Spółki, ukierunkowana na zwiększeni skali działania poprzez m.in. rozbudowę dystrybucji i sprzedaż na nowych rynkach oraz dywersyfikację asortymentu dla wyeliminowania skutków sezonowości Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Atrakcyjność inwestycyjna – dalsze szanse rynkowe Stabilny, tradycyjny kulturowo segment rynku Duże znaczenie Polski jako międzynarodowego producenta i eksportera Wysokie bariery wejścia na rynek dóbr luksusowych Wzrost zamożności konsumentów w Polsce Chłonne rynki Stanów Zjednoczonych, UE, Rosji oraz Polski Brak silnych konkurentów i silnych marek na rynku polskim Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Inwestycje niezbędne do realizacji strategii Zwiększenie mocy produkcyjnych i zakończenie inwestycji pod nazwą „Klimatyzacja i wentylacja wraz z odzyskiem ciepła” (planowane wydatki do 1 mln PLN) Uruchomienie reprezentacji handlowej w Stanach Zjednoczonych (planowane wydatki do 1,5 mln PLN) Inwestycja w uruchomienie trzech sklepów wizerunkowych w 2008/2009 w większych miastach Polski oraz jeden w wybranym kraju europejskim (Wielka Brytania lub Niemcy) (planowane wydatki do 1,2 mln PLN) Zakup i wdrożenie nowego systemu informatycznego typu ERP (planowane wydatki do 0,5 mln PLN) Zasilenie kapitału obrotowego (planowane wydatki do 1,2 mln PLN) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

– wysoki zwrot z inwestycji: Podsumowanie Jedyny polski producent ekskluzywnych szklanych ozdób okolicznościowych zarządzający własnymi markami – Komozja oraz MOSTOWSKI Lider eksportu z Polski w segmencie Premium ozdób szklanych na głównych obecnych rynkach zbytu – Stany Zjednoczone i Rosja Technologiczne przewagi konkurencyjne Doświadczona kadra kierownicza i pracownicza Wysoka, rosnąca rentowność działalności Dotychczasowy brak zadłużenia długoterminowego Klarowna strategia rozwoju i zdefiniowany plan realizacji, realizowane wejście na nowe rynki Zwielokrotnienie skali działania oraz uzyskiwanych wyników finansowych w średnim okresie (podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych dwóch lat) Komozja S.A. – wysoki zwrot z inwestycji: Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

Dziękujemy za uwagę Komozja S.A. Ul. Gronowa 17B 42-271 Częstochowa Tel./Fax: (34) 365 01 77 Kontakt z Autoryzowanym Doradcą Emitenta Capital One Advisers Sp. z o.o. Al. Ujazdowskie 41 00-540 Warszawa (22) 319 56 88 Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.