Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

AUTOPREZENTACJA.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
w edukacji przedszkolnej
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Wystąpienia publiczne.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Zadawanie pytań.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikacji.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawowe umiejętności pomagania
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji KOMUNIKACJA Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji

Największy problem z komunikacją to iluzja, że została ona osiągnięta – George Bernard Shaw.

Komunikacja to proces wymiany informacji między jej uczestnikami. Czym jest komunikacja? Komunikacja to proces wymiany informacji między jej uczestnikami. Komunikacja WERBALNA POZAWERBALNA KONTEKSTOWA PERSWAZYJNA

KOMUNIKACJA Na porozumiewanie się z innymi ludźmi, przekonywanie ich do własnych racji – przeznaczamy (poza snem) 70% naszego czasu W tym ok. 30% zajmuje nam mówienie a 70% słuchanie, odbieranie komunikatów. W ciągu minuty odbieramy ok. 7-10 komunikatów

Rozpatrywanie procesu komunikacji pokazuje, że komunikacja pełni nie tylko funkcje ekspresyjne i instrumentalne, ale także decyduje o tym kim jesteśmy jako osoby. To komunikacja (a w zasadzie jej efekty, skutki) decyduje o tym, kim jesteśmy, o naszej pozycji "w stadzie„ Realnie kreuje i dookreśla nasze JA.

MarekWojciechowski.com Clienting.blox.pl

POZNAJMY SIĘ 

1 Ostatnio przeczytana książka… W kilku słowach zachęć nas do niej

2 Film, który Tobą wstrząsnął dlaczego?

3 Z kim chciałabyś/chciałbyś zjeść uroczą kolację przy świecach?

4 Trzy rzeczy, które zabierzesz na bezludną wyspę…to?

5 Moje ulubione zwierzę, to…?

6 Kogo-czego bałaś/bałeś się w dzieciństwie?

7 Kim chciałaś/chciałeś zostać w dzieciństwie?

8 KTO na tej sali podoba Ci się najbardziej …i dlaczego?

9 Człowiek, który działa Ci już na nerwy…to?

10 Twoja pierwsza miłość…to?

11 Twoja ulubiona postać ze świata bajek…

12 Od kogo znanego kupiłabyś/kupiłbyś używany samochód?

13 Twoje pierwsze doświadczenie z alkoholem…to?

14 KTO jest Twoim AUTORYTETEM …i dlaczego?

15 Największa przygoda Twojego życia…to?

16 Wymień imiona przynajmniej 5 osób z tej sali

17 Co u kobiet / mężczyzn podoba Ci się najbardziej i dlaczego?

18 Przysłowie, którego mądrości doświadczyłaś/ doświadczyłeś

19 Co, chciałabyś / chciałbyś dostać na Gwiazdkę?

20 Dlaczego studiujesz właśnie to, co studiujesz?

21 Wolisz słuchać czy mówić? Dlaczego właśnie to…?

22 Z czym kojarzy Ci się słowo MANIPULACJA?

23 Wymień przynajmniej trzy znane Misie

24 Wyrecytuj, proszę - jakąś znaną wyliczankę

25 Dlaczego o kobietach mówi się, że są z Wenus a o mężczyznach, że z Marsa?

26 Wymień pierwszą i ostatnią literę alfabetu greckiego

27 Z czym kojarzy Ci się miasto Łódź – i dlaczego?

28 Jaki sport lubisz – uprawiać lub choćby tylko kibicować?

29 Jaką znaną postacią historyczną chciałabyś / chciałbyś być – i dlaczego?

30 Jaki wynalazek jest Twoim zdaniem najważniejszy w dziejach ludzkości?

NIGDY ! NIE MASZ DRUGIEJ SZANSY – DOBRZE WYPAŚĆ ZA PIERWSZYM RAZEM!

AUTOPREZENTACJA - w psychologii sposób, w jaki każdy człowiek poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne komunikuje na zewnątrz kim jest, albo za kogo chciałby być uważany. Autoprezentacja jest wyrażaniem samego siebie. Bez względu na rodzaj czy treść prezentacji prezentujący identyfikowany jest z organizacją, którą reprezentuje. Dobra prezentacja - to dobra autoprezentacja i odwrotnie, dobra autoprezentacja jest dobrą prezentacją. Tych relacji nie można rozdzielić.

3 podstawowe poziomy komunikacji: Faktyczny: swobodna rozmowa na nieistotne tematy. Jest to bezpieczne, wolne od emocji komunikowanie się, podczas którego nie rozmawia się o poglądach ani wartościach. Występuje z reguły wtedy, gdy ludzie spotykają się ze sobą po raz pierwszy lub nie znają się zbyt dobrze. Poruszane wówczas tematy dotyczyć mogą np. pogody, wiadomości czy sportu. Instrumentalny: polega na przekazywaniu informacji i/lub instrukcji w sposób bezpośredni, wolny od emocji. Taka komunikacja ma na celu wywołanie konkretnego zachowania u odbiorcy komunikatu, np. rozmowa u fryzjera: "proszę ogolić mnie na zero". Afektywny - ujawnianie wartości i poglądów, emocji, zaangażowanie w rozmowę. Na tym poziomie ujawniają się bardziej osobiste cechy rozmówcy, np. "uważam, że należy ostrzej karać kierowców prowadzących po pijanemu", "nigdy mnie nie słuchasz".

80 proc naszych decyzji podejmujemy pod wpływem emocji – a nie, pozornie tylko - racjonalnych przesłanek. WIĘC SŁUCHAJ, PATRZ, MÓW – DZIAŁAJ I MĄDRZE KREUJ RELACJE

Umiejętności przydatne w skutecznej rozmowie Rozpoczynaj od pytań otwartych, zaczynających się od słów: kto, co, kiedy, jak, dlaczego... Przysłuchuj się nie tylko odpowiedziom na pytania, ale także wszelkim innym informacjom, które dostarczają wiedzy o mówiącym. W rozmowie, niezależnie od tematu, ujawniaj także pewne informacje o sobie.

Kto pyta ten steruje

Potwierdzanie Dawaj sygnały (słownie i gestem), że słuchasz i rozumiesz rozmówcę. Dostrojenie Przyjmij podobne ułożenie ciała, gesty, tempo mowy i słownictwo. Aprobata - Sygnalizuj, że myślisz podobnie, jak rozmówca. Parafraza Powtarzaj okresowo swoimi słowami fragmenty wypowiedzi rozmówcy (np. o ile Cię dobrze zrozumiałem...). Echo - Okresowo powtarzaj niemal całkowicie wiernie słowa rozmówcy. Ujawnianie emocji Przerywaj, gdy argumenty mają charakter emocjonalny i pytaj o emocje rozmówcy. Odzwierciedlanie Mów, jakie Twoim zdaniem są odczucia rozmówcy (Zdaje się, że jest Pan wściekły.) Skupianie się na najważniejszym Proś mówiącego o skoncentrowanie się na sprawie najważniejszej (np. wiem, że wszystko to jest dla Ciebie bardzo ważne, ale czy jest jakaś konkretna rzecz, w której moglibyśmy coś zrobić?).

Najważniejsze błędy komunikacyjne Nadawca: złe nadawanie intencji, intencje sprzeczne, nieświadome nieumiejętność doboru właściwej wiadomości do określonej intencji niezgodność między komunikatem werbalnym oraz niewerbalnym

Najważniejsze błędy komunikacyjne Odbiorca: jest tak bardzo przejęty tym, co chce powiedzieć, że nie zwraca uwagi na to, co mówią inni czeka tylko na to, by wejść w słowo mówiącemu i przedstawić swój punkt widzenia słucha wybiórczo - słyszy tylko to, co chce usłyszeć przerywa mówiącemu i kończy za niego wypowiedź, zniekształcając ją dla własnych celów

Elementy komunikacji niewerbalnej

CHARAKTER PRODUKTU KONTEKST CZASU I MIEJSCA 5 obszarów kluczowych dla zbudowania trwałej relacji TWÓJ CEL PROCES KOMUNIKACJI ODBIORCA – Kim jest? CHARAKTER PRODUKTU KONTEKST CZASU I MIEJSCA

Zyskasz WIĘCEJ stronników w ciągu dwóch miesięcy, jeśli okażesz im zainteresowanie, niż w ciągu dwóch lat, pragnąc skłonić innych do zainteresowania się Tobą!

Zasada G. Homansa Sieci wymian międzyjednostkowych. Ludzie komunikując się zaspokajają przede wszystkim potrzeby natury społecznej. Są cztery podstawowe kategorie takich potrzeb: - potrzeba informacji - potrzeba pomocy - potrzeba emocjonalna - potrzeba poczucia tożsamości Teoria wymiany społecznej. Funkcjonowanie społeczeństwa opiera się na nieustannej, wzajemnej wymianie nagród materialnych i niematerialnych pomiędzy jednostkami, a ludzie wchodzą w interakcje z innymi, kierując się bilansem korzyści i strat. JA  ON

Pamiętaj! Nigdy nie masz drugiej szansy - dobrze wypaść za pierwszy RAZEM!

SKUTECZNA KOMUNIKACJA SŁOWO NAPISANE - 100 SŁOWO POWIEDZIANE - 120 ZNAK – SYMBOL – GEST - 150 DŹWIĘK – MELODIA - 200 SUKCES ZAPEWNIA KOMUNIKAT > 200

LUSTRO ONI – odbiór – JA 50% - MOWA CIAŁA -20% 30% - JAK MÓWIMY – 20% 20% - CO MÓWIMY – 60%

Po pierwsze: ON/ ONA MNIE WIDZI Pierwsze 10 kroków Chód, aparycja, otwarta, pewna postawa

Po drugie: SPRAWDZA MÓJ WYRAZ TWARZY 50 cm od twarzy Przyjazny uśmiech, spojrzenie

Po trzecie: TYLKO ON MNIE SŁUCHA Pierwsze 30 słów Mój jezyk, intonacja i modulacja głosu

I TO PIERWSZE WRAZENIE JEST PODSTAWOWE I TO PIERWSZE WRAZENIE JEST PODSTAWOWE! Pierwsze 10 x 20 x 30 Spraw wrazenie, ze bedziesz uzyteczny, powiedz z czym przychodzisz, jakie masz rozwiazanie, jaka masz propozycje.

Reguła FROMMA – klucz do zbudowania trwałej relacji

NAJPIERW POWIEDZ TO, O CZYM CHCESZ POWIEDZIEC POTEM POWIEDZ TO, A NA KONCU OPOWIEDZ O TYM, O CZYM POWIEDZIAŁES.