Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna 22-10-2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Program Jeśli nie Oxford, to co?
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Otoczenie polityki społecznej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Model uczelni Oczekiwane modele rozwoju Zarysy.
Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Metropolia Wiedzy jako „motor” konkurencyjności Pomorza
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Od informacji do innowacji Prezentacja Ośrodka Przetwarzania Informacji na potrzeby projektu FuturICT Krzysztof Lipiec Warszawa, 25 maja 2011r. Krzysztof.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Uniwersytet Medyczny im
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Spotkania konsultacyjne
Strategia przedsiębiorstwa
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Jak robić to efektywnie?
Wsparcie dla rozwoju technologii
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Zawody przyszłości… dr Bohdan Wyżnikiewicz Lublin, 23 września 2015 r.
KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Jabłonna
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 4 Jabłonna
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna

Strategiczne pytania o model absolwenta i model szkolnictwa  Jakie cechy powinien posiadać absolwent szkoły wyższej by był zdolny do efektywnego udziału w społecznym podziale pracy, w zglobalizowanej cywilizacji?  Jak zorganizować szkolnictwo wyższe by zachowało strategiczną zdolność do efektywnego zaspokajania potrzeb na kształcenie i badania w turbulentnym otoczeniu regionalnym i globalnym? 2

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 3  Aksjomat społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy  Imperatyw permanentnego kształcenia (w globalnym środowisku)  Rewolucja technologiczna (w tym informatyczna)  Badania naukowe w uczelniach (wzrost znaczenia)  Konkurencja na rynku edukacji wyższej (rosnąca)  Koszty kształcenia absolwenta (wyższe)  Struktura demograficzna (niekorzystna)

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 4  Aksjomat społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy 1) Nowoczesne społeczeństwa nie są zdolne do rozwoju bez kapitału ludzkiego zdolnego tworzyć postęp cywilizacyjny 2) Rynkowy obrót przetworzonymi produktami/usługami jest w istocie sprzedażą „ucieleśnionych” w nich wiedzy, umiejętności i postaw. 3) W społeczeństwach post-industrialnych rośnie znaczenie kapitału intelektualnego w powiązaniu z siecią relacji interpersonalnych. n) …………………………………………………………………………………

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 5  Imperatyw permanentnego kształcenia w globalnym środowisku 1) Projekcje przyszłości wskazują na konieczność kilkakrotnej zmiany zawodu i aktualizacji kompetencji niezbędnych w życiu codziennym 2) Bezwzględny wymóg ustawicznego kształcenia wymagać będzie: - zorganizowania modułowego systemu edukacji, - segmentacji oferty edukacyjnej z uwzględnieniem studiów I, II i III o, - wzbogacenie oferty kształcenia, które przystosowuje absolwenta do specyfiki jego cyklu życia i wymogów rynku pracy. n) …………………………………………………………………………………………………………………...

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 6  Rewolucja technologiczna (w tym informatyczna) 1) Rewolucja informatyczna zmienia funkcjonowanie państw i społeczeństw (………………………………………………………………………………………………………………...). 2) Rozwój elektroniki i informatyki rodzi trudno przewidywalne konsekwencje dla modelu kształcenia związane m.in. z umasowieniem (rozkład zdolności, koszty, „no-spatial limits”), zmianą znaczenia poszczególnych rodzajów aktywów uczelni (baza materialna, pracownicy, prawa niematerialne etc.). n) …………………………………………………………………………………………………………………..

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 7  Wzrost znaczenia badań naukowych w uczelniach 1) Bez badań naukowych i symbiozy nauki z praktyką nie ma konkurencyjnej dydaktyki na rynku globalnym. 2) Badania naukowe stają się dla uczelni nie tylko ważnym ale coraz częściej alternatywnym źródłem finansowania. 3) Po to aby przetrwać w gronie państw rozwiniętych Polska musi przejść z pozycji nisko-kosztowego producenta czy usługodawcy oraz importera/naśladowcy innowacji na pozycje regionalnego centrum kreowania innowacji i postępu technologiczno-organizacyjnego. n) …………………………………………………………………………………………………………………

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 8  Aksjomat społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy  Imperatyw permanentnego kształcenia w globalnym środowisku  Rewolucja technologiczna (w tym informatyczna)  Badania naukowe w uczelniach  Rosnąca konkurencja na rynku edukacji wyższej  Koszty kształcenia absolwenta  Struktura demograficzna

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 9  Aksjomat społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy  Imperatyw permanentnego kształcenia w globalnym środowisku  Rewolucja technologiczna (w tym informatyczna)  Wzrost znaczenia badań naukowych w uczelniach  Rosnąca konkurencja na rynku edukacji wyższej  Wyższe koszty kształcenia absolwenta  Struktura demograficzna

Niektóre strategiczne uwarunkowania i czynniki modelu 10  Aksjomat społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy  Imperatyw permanentnego kształcenia w globalnym środowisku  Rewolucja technologiczna (w tym informatyczna)  Wzrost znaczenia badań naukowych w uczelniach  Rosnąca konkurencja na rynku edukacji wyższej  Wyższe koszty kształcenia absolwenta  Niekorzystny trend demograficzny