Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
INFORMACJE OGÓLNE Praktyki są obowiązkowe i stanowią integralną część procesu kształcenia Zaliczenie praktyki jest warunkiem ukończenia studiów Zaliczenia.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Szkoła wspomaga wychowanie
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
RODZICE W SZKOLE.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Samorząd Uczniowski.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Doradztwo zawodowe w szkołach
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej Dr Tomasz Sosnowski

Osoby, które spełniają kluczową rolę w prawidłowym przebiegu praktyki Dyrektor Opiekun/ka praktyki w danej placówce Nauczyciele/ki wychowania fizycznego Pedagog szkolny Pielęgniarka /pielęgniarz szkolny

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY Dyrektor szkoły oraz jego zastępca są powołani przez organ samorządowy do pełnienia swych obowiązków na terenie placówki szkolnej. Na dyrektorze szkoły (również nauczycielu) spoczywają zarówno obowiązki osoby nauczającej jak i koordynującej funkcjonowanie całej placówki.

Obowiązki dyrektora w odniesieniu do uczelni wyższej i jej studentów przebywających na terenie szkoły w ramach realizowanej praktyki są dwojakiego rodzaju: bezpośrednio przez niego spełniane, tj. hospitowanie zajęć, prowadzenie spotkań ze studentami odbywającymi praktykę na terenie kierowanej przez dyrektora placówki, odpowiedzialność za terminy realizacji poszczególnych zadań, ogólny przebieg praktyki studenckiej, pośrednio realizowane przez osobę dyrektora – podział zadań do realizacji przez poszczególne podmioty współpracujące w ramach realizowanej praktyki wychowania fizycznego.

Dyrektor Wyznacza opiekuna praktyki z ramienia szkoły Przeprowadza rozmowę ze studentami na temat organizacji pracy placówki, którą zarządza Udziela odpowiedzi na pytania nurtujące studentów z zakresu organizacji i zarządzania placówką oświatową Przedstawia studentom ich opiekuna podczas pobytu na praktykach

Zadania nauczyciela/ki (opiekuna/ki) praktyki w danej szkole nauczanie i wychowanie uczniów znajdujących się pod opieką nauczyciela oraz powierzonych mu praktykantów (studentów – kierunek wychowanie fizyczne), kontrola i ocena przebiegu praktyki oraz aktywny udział w przygotowaniu zajęć realizowanych w ramach wychowania fizycznego, odpowiedzialność za przebieg zajęć szkolnych realizowanych w ramach przedmiotu wychowanie fizyczne na określonym poziomie merytorycznym oraz organizacyjnym, stosowanie w swojej pracy nowych metod nauczania i wychowania, które pozwolą na podniesienie jakości realizowanych zajęć i stanowić będą dobry przykład studentom odbywającym praktykę.

Nauczyciele/ki wychowania fizycznego Sprawują bezpośrednią opiekę nad studentami/kami podczas praktyk (rola mentora i przewodnika) Z należytą starannością przygotowują studentów/ki do pracy w roli nauczyciela, udzielając im wskazówek przede wszystkim ze swojego doświadczenia w tym zawodzie Na bieżąco sprawdzają dziennik praktyk prowadzony przez studenta/kę

Doradzają, aby wiedza ich młodszych kolegów/koleżanek, odbywających praktyki, którą zdobyli podczas studiów, była wykorzystana jak najlepiej w praktyce Dbają o swój wizerunek, są autorytetem nie tylko dla swoich uczniów, ale też dla studentów/tek.

Pedagog szkolny Przedstawia problemy wychowawcze występujące w danej szkole, sposoby i procedury ich rozwiązywania, współpraca z rodzicami.

Pielęgniarka/pielęgniarz szkolny Zapoznaje z ogólną sytuacją zdrowotną uczniów danej szkoły Dokonuje podziału na grupy dyspanseryjne Przedstawia procedury postępowania w sytuacji drobnych urazów lub kontuzji, do czasu przybycia opieki medycznej lub opiekuna prawnego

Zabezpieczenie organizacyjno-bytowe prawidłowego przebiegu praktyk Aby praktyki miały prawidłowy przebieg, należy: udostępnić miejsce gdzie studenci/tki mogą spokojnie przygotować się do realizacji praktyki miejsce gdzie mogą przebrać się udostępnić sprzęt sportowy do realizacji programu praktyki umożliwić w obecności opiekuna wgląd do dokumentacji szkolnej (dziennik lekcyjny, dziennik zajęć pozalekcyjnych, statut szkoły, WSO, PSO, i inne.