Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Podsumowanie realizacji projektu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Zapis prezentacji:

Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Jelenia Góra, r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Główne zadania projektu Zadanie I Przeprowadzenie procesu bezpośredniego wsparcia S/P w oparciu o Miejski Program Wspomagania (MPW) na lata 2013/2014 i 2014/2015. Zadanie II Utworzenie i moderowanie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli i dyrektorów.

Źródła informacji: Miejski Plan Wsparcia Roczne Plany Wsparcia Sprawozdania z Rocznych Planów Wsparcia Plany pracy sieci Sprawozdania z Planów pracy sieci Karty monitoringu miesięcznego SORE Raporty miesięczne z efektów pracy sieci ankiety ewaluacyjne ankiety badające przyrost wiedzy

Porządek prezentacji: 1. Omówienie rezultatów bezpośredniego wsparcia placówek w oparciu o MPW (SORE). 2. Omówienie efektów pracy SWS. 3. Opis realizacji celów projektu. 4. Przedstawienie poziomów osiągniętych wskaźników. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Przeprowadzenie procesu bezpośredniego wsparcia S/P w oparciu o Miejski Program Wspomagania (MPW) na lata 2013/2014 i 2014/2015. W r. szk. 2013/2014: 237 godzin warsztatów 81 godzin konsultacji 50 godzin szkoleń W r. szk. 2014/2015: 481 godzin warsztatów 127 godzin konsultacji 976 godzin w szkołach

Wyniki ankiet ewaluacyjnych przeprowadzanych każdorazowo po zakończonych warsztatach - SORE

Wyniki ankiet badających przyrost wiedzy.

Ocena wzrostu wiedzy i umiejętności nauczycieli wskutek wdrożenia systemu doskonalenia

Ocena zadowolenia uczestników z udziału w projekcie

Pytanie: Jak Pan/Pani ocenia rolę SORE w realizacji wspomagania szkoły? Proszę zaznaczyć w skali od 1 do 5.

Wnioski ze sprawozdań z RPW odpowiedzi nauczycieli dotyczące satysfakcji z uczestnictwa w doskonaleniu zawodowym w ramach realizacji RPW pokazują, iż nowy system wsparcia placówek oświatowych spełnił swoją rolę, zakres tematyczny warsztatów związany był z wynikami diagnozy przeprowadzonej wśród nauczycieli i dla większości nauczycieli był wyborem trafnym, warsztaty prowadzono na wysokim poziomie,

Wnioski ze sprawozdań z RPW większość respondentów wykorzystuje zdobyte umiejętności lub deklaruje ich wykorzystanie w niedługim czasie, realizacja RPW nie spowodowała w bieżącym roku szkolnym istotnych trudności, należy rozważyć pracę nad systemem motywacji nauczycieli do samokształcenia, uszczegółowienie i pogłębienie umiejętności zawodowych nauczycieli pozwoli na podniesienie efektywności pracy nauczycieli i całej szkoły.

Utworzenie i moderowanie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli i dyrektorów. W r. szk. 2013/2014: 8 godzin spotkań z ekspertem W r. szk. 2014/2015: 87 godzin spotkań z ekspertem

Wyniki ankiet ewaluacyjnych przeprowadzanych każdorazowo po zakończonych warsztatach - SWS

Pytanie: Czy chciałaby Pani / Pan uczestniczyć nadal w takiej formie doskonalenia?

Pytanie: Jak ocenia Pani / Pan wsparcie koordynatora sieci?

Wnioski i rekomendacje ze sprawozdań z Planów pracy sieci. uczestnicy zrealizowali zobowiązanie wynikające z zawartego kontraktu i starali się często logować na platformie nabyte umiejętności sieciowania i posługiwania się technologią informacyjną dały uczestnikom możliwość doskonalenia posiadanych umiejętności, nauczyciele z długim stażu pracy nie mają wysokiej motywacji do korzystania z platformy edukacyjnej, należy wdrożyć nauczycieli do pracy w sieci i uaktywnić ich w działaniu na platformie,

Wnioski i rekomendacje ze sprawozdań z Planów pracy sieci. nauczyciele preferują dyskusje, wymianę poglądów w formie warsztatów w trakcie spotkań w realu, dyskusje na forum traktują jako obciążający ich dodatkowo obowiązek, plan skomasowanych spotkań z ekspertami w końcu roku szkolnego nie sprzyjał aktywności indywidualnej i grupowej, należy kontynuować szkolenia dla dyrektorów poprzez udział w projekcie wszystkich dyrektorów

Opis realizacji celów projektu – cel główny: „Poprawa spójności systemu DN z potrzebami rozwojowymi S/P na terenie Miasta JG poprzez wdrożenie pilotażowego programu wsparcia (MPW) 13 P i 12 S od r. do r.” Cel został zrealizowany. Nauczyciele wskazują na dobór tematyki szkoleń wynikający z ich potrzeb. 92,8% uczestników jest zadowolonych z udziału w projekcie. Zakres tematyczny związany był z wynikami diagnozy przeprowadzonej wśród nauczycieli i – jak wynika z ankiety ewaluacyjnej – dla zdecydowanej większości nauczycieli był zgodny z oczekiwaniami.

Opis realizacji celów projektu – cele szczegółowe: „Podniesienie jakości i komplementarność oferty doskonalenia nauczycieli zgodnie z rzeczywistymi potrzebami n-li i placówki” Cel został zrealizowany. 86,4% uczestników projektu zauważa podniesienie jakości i komplementarność oferty doskonalenia w potrzebami palcówki. „Podniesienie kompetencji n-li w zakresie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej” Cel został zrealizowany. 86 % uczestników projektu zauważa podniesienie kompetencji w pracy zawodowej. Przyrost wiedzy wyniósł 40%.

Opis realizacji celów projektu – cele szczegółowe: „Wzrost umiejętności rozwiązywania praktycznych problemów w wyniku wymiany doświadczeń pomiędzy nauczycielami i dyrektorami placówek o zbliżonym lub tym samym profilu działalności” Cel został zrealizowany. 94,8% nauczycieli biorących udział w pracach sieci dostrzega wzrost swoich wiadomości i umiejętności w wyniku doskonalenia w sieci. „Podniesienie umiejętności dyrektorów w zakresie diagnozy potrzeb placówek” Cel został zrealizowany. 100 % dyrektorów wskazało na podniesienie umiejętności w zakresie diagnozy potrzeb placówki.

Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” został zrealizowany zgodnie z zapisami Wniosku o dofinansowanie. Zrealizowane zostały wszystkie cele projektu i osiągnięto wszystkie wskaźniki. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Jelenia Góra, r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego