Informacja w sprawie warunków ex-ante mających zastosowanie dla regionu w odniesieniu do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza i określenie inteligentnej specjalizacji regionu – stan prac Małgorzata Rudnicka Wydział Innowacyjności.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Plan Działania Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Regionalny Program Operacyjny
Perspektywa finansowa :
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Inteligentna specjalizacja jako warunek ex-ante dla programów operacyjnych w latach Marcin Łata Departament Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo.
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Monitoring inteligentnych specjalizacji – stan prac
Stan spełnienia i termin realizacji Czy realizacja nastąpi w terminie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Warunki wstępne (ex ante) dla RPO WKP Toruń, 18 sierpnia 2015 r.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Inteligentne specjalizacje w kształceniu zawodowym w ramach RPO WiM Modernizacja szkolnictwa zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Informacja w sprawie warunków ex-ante mających zastosowanie dla regionu w odniesieniu do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego
Strategia Komunikacji polityki spójności na lata Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO Lublin, 25 czerwca 2015 r.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Stan wypełnienia warunkowości ex ante dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 22 stycznia 2016.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warunki wstępne (ex ante) stan
Założenia RPO WM Konsultacje społeczne
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Stan wdrażania RPO WP Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Rzeszów, 12 lutego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Informacja w sprawie warunków ex-ante mających zastosowanie dla regionu w odniesieniu do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich

Uruchomienie środków finansowych w perspektywie uzależnione jest od spełnienia wymogów warunków wstępnych (art. 19 i załącznik XI rozporządzenia ogólnego): ogólne, odnoszące się do całokształtu interwencji w Programie (dotyczące kwestii horyzontalnych: zapobieganie dyskryminacji, równouprawnienie płci, niepełnosprawność, zamówienia publiczne, pomoc państwa, prawodawstwo w dziedzinie ochrony środowiska w zakresie ocen oddziaływania na środowisko oraz strategicznych ocen oddziaływania na środowisko, systemy statystyczne i wskaźniki rezultatu); tematyczne, przypisane do poszczególnych celów tematycznych i priorytetów inwestycyjnych; specyficzne dla Europejskiego Funduszu Rolnego Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (EFMR) – nie dot. RPO WM

Na poziomie województwa mazowieckiego (regionalnym) do spełnienia są:  Cel tematyczny 1. Warunek 1.1. Badania naukowe i innowacje: Istnienie krajowych lub regionalnych strategicznych ram polityki w dziedzinie badań i innowacji na rzecz inteligentnej specjalizacji, w odpowiednich przypadkach, zgodnie z krajowym programem reform, w celu zwiększenia wydatków na badania i innowacje ze środków prywatnych (OP I).  W celu spełnienia warunku wstępnego przygotowano Plan działań dla wypełnienia warunku wstępnego dla pierwszego celu tematycznego EFSI w województwie mazowieckim.  Cel tematyczny 6. Warunek 6.2. Gospodarka odpadami: Promowanie zrównoważonych gospodarczo i środowiskowo inwestycji w sektorze gospodarki odpadami, w szczególności przez opracowanie planów gospodarki odpadami zgodnych z dyrektywą 2008/98/WE oraz z hierarchią odpadów.  W tym przypadku plan działań także dla regionu został ujęty w Planie działań Rzeczypospolitej Polskiej w celu wypełnienia kryteriów 2 i 4 dla warunku wstępnego 6.2 (Gospodarka Odpadami).

 Cel tematyczny 7. Warunek 7.1.Transport: Istnienie kompleksowego planu/planów lub kompleksowych ram w zakresie inwestycji transportowych zgodnie z instytucyjną strukturą państw członkowskich (z uwzględnieniem transportu publicznego na szczeblu regionalnym i lokalnym), które wspierają rozwój infrastruktury i poprawiają łączność z kompleksową i bazową siecią TEN-T.  Cel tematyczny 7. Warunek 7.2. Kolej: Istnienie w kompleksowym planie/kompleksowych planach lub ramach dotyczących transportu wyraźnej części dotyczącej rozwoju kolei zgodnie z instytucyjną strukturą państw członkowskich (z uwzględnieniem transportu publicznego na szczeblu regionalnym i lokalnym), który wspiera rozwój infrastruktury i poprawia łączność z kompleksową i bazową siecią TEN-T. Inwestycje obejmują tabor, interoperacyjność oraz rozwijanie potencjału.  W celu wypełnienia warunku 7.1 i 7.2 opracowano Plan działań (action plan) na rzecz utworzenia Planu Wykonawczego do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r. w obszarze „Przestrzeń i transport”, spełniającego wymogi Regionalnego planu transportowego województwa mazowieckiego (PW).

WARUNEK OGÓLNY 7. Systemy statystyczne i wskaźniki rezultatu Nr warunku Nazwa warunku Planowane działania Termin realizacji Stan spełnienia działania Realizacja nastąpi w terminie (Tak/Nie/ND) Uzasadnienie/dodatkowe informacje Nowy termin 7 Systemy statystyczne Pozyskanie danych bazowych dla wskaźnika „Odsetek obywateli korzystających z e- administracji (EAC)”, które będą dostępne w GUS w I połowie 2015 r. z badania pn. „Rozszerzenie badania i pozyskanie danych na poziomie NTS 2 z zakresu wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych”. 2015/12/31 Zgodnie z planem działań TAKBrak opóźnieńNIE

 Warunek ogólny 7. Systemy statystyczne i wskaźnika rezultatu. Istnienie systemu wskaźników rezultatu niezbędnych przy wyborze działań, które w najefektywniejszy sposób przyczyniają się do osiągnięcia pożądanych rezultatów, do monitorowania postępów w osiąganiu rezultatów oraz do podejmowania ewaluacji oddziaływania.  W tym przypadku sporządzono Plan działań dla wypełnienia warunku 7 ex-ante dla 2. osi priorytetowej Wzrost e-potencjału Mazowsza w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego W przypadku warunku ogólnego 7 kryterium - skuteczny system wskaźników rezultatu, obejmuje: 1.wybór wskaźników rezultatu dla każdego programu, dostarczających informacji na temat przyczyn uzasadniających wybór działań z zakresu polityki finansowanych przez dany program, 2.ustanowienie wartości docelowych dla tych wskaźników, 3.spójność każdego wskaźnika z następującymi wymogami:  odporność oraz  walidacja statystyczna,  jasność interpretacji normatywnej,  reagowanie na politykę,  terminowe gromadzenie danych.

Cel tematyczny 1 WARUNEK TEMATYCZNY 1.1 Wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji Nr warunku Nazwa warunku Planowane działania Termin realizacji Stan spełnienia działania Realizacja nastąpi w terminie (Tak/Nie/ND) Uzasadnienie/dodatkowe informacje Nowy termin 1.1. Badania naukowe i innowacje I Etap Zatwierdzenie Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza (zawierającej podstawę systemową dla dalszych działań). 2015/03/31SPEŁNIONETAKBrak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Porozumienia dot. monitorowania innowacyjności. Sposób realizacji: zawarcie porozumień z podmiotami gromadzącymi i przetwarzającymi dane na temat stanu regionalnej gospodarki i innowacyjności (w tym z instytutami badawczymi, uczelniami, przedsiębiorcami, instytucjami wsparcia, klastrami) o przekazywaniu ww. danych. od 31/03/2014SPEŁNIONE Zadanie przewiduje zawieranie kolejnych porozumień i rozbudowę systemu monitorowania - proces ciągły Brak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Opracowanie i wdrożenie informacyjnego systemu monitorowania i ewaluacji RIS. Sposób realizacji: zlecenie opracowania narzędzi informacyjnych zgodnie z opracowaną koncepcją SPEŁNIONETAK 26 czerwca 2015 r. wykonawca systemu informacyjnego monitorowania i ewaluacji RIS zgłosił gotowość systemu NIE

1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Opracowanie metodologii oceny zgodności przedsięwzięć z inteligentną specjalizacją. Sposób realizacji: opracowanie i wdrożenie systemu kryteriów badających zgodność projektów z obszarami inteligentnej specjalizacji, przy uwzględnieniu stopnia oddziaływania projektu na gospodarkę regionu, w tym wpływ na inne branże i sektory gospodarki SPEŁNIONE Zadanie kontynuowane zgodnie z "Planem działań dla wypełnienia warunku wstępnego dla pierwszego celu tematycznego EFSI w województwie mazowieckim" Opracowano wstępną wersję kryteriów wyboru projektów w ramach CT 1, uwzględniających problematykę inteligentnych specjalizacji; kryteria będą konsultowane i aktualizowane równolegle do procesu zarządzania RIS i RPO WM , w odpowiedzi na identyfikowane bariery i wyzwania. Opracowano i zaktualizowano pierwszą wersję wykazu priorytetowych kierunków badań dla inteligentnych specjalizacji, w oparciu o dyskusję podczas spotkań grup roboczych.

1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Podniesienie potencjału administracyjnego poprzez wzmocnienie kompetencji w zakresie: - monitorowania, analiz, oceny innowacyjności; - zarządzania procesem innowacyjnym; Sposób realizacji: udział w szkoleniach, warsztatach i innych formach podnoszenia kompetencji; wykorzystanie doradztwa; wzmocnienie personalne zespołu RIS mające na celu efektywne prowadzenie procesu przedsiębiorczego odkrywania od 01/04/2015 r.W trakcie realizacji Proces ciągły (Zadanie to nie wpływa na spełnienie warunku ex ante) Brak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Proces przedsiębiorczego odkrywania: wypracowanie systemu współzarządzania ze środowiskiem przedsiębiorców działających w województwie mazowieckim w zakresie inteligentnej specjalizacji regionu. Sposób realizacji: utworzenie grup roboczych z udziałem przedstawicieli przedsiębiorstw, z możliwością późniejszego wyodrębnienia podgrup (zespołów). Do zadań grup będzie należała przede wszystkim: - weryfikacja zgodności obszarów inteligentnej specjalizacji z potrzebami przedsiębiorstw, - identyfikacja nisz rozwojowych w ramach poszczególnych obszarów (priorytetowych kierunków badawczych), - udział w tworzeniu i opiniowanie projektów dokumentów wdrożeniowych: programów wdrożeniowych do RIS, regulaminów konkursów, kryteriów wyboru, itp., - formułowanie propozycji instrumentów wsparcia ukierunkowanych na rozwiązywanie specyficznych problemów w obszarach inteligentnej specjalizacji, w szczególności w zakresie innowacji społecznych SPEŁNIONETAKBrak opóźnieńNIE

1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Uszczegółowienie obszarów specjalizacji, identyfikacja nisz rozwojowych. Sposób realizacji: uszczegółowienie zakresu wsparcia w ramach obszarów specjalizacji, w szczególności priorytetowych kierunków badawczych w ramach obszarów inteligentnej specjalizacji. od 01/01/2015 SPEŁNIONEProces ciągłyBrak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Opracowanie programów wdrożeniowych dla RIS. Sposób realizacji: - określenie krótkookresowych celów, działań i instrumentów służących wdrażaniu RIS, przy uwzględnieniu inteligentnej specjalizacji; - określenie szczegółowych ram finansowych SPEŁNIONE 31/03/2015 Proces powtarzany cyklicznie Brak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Opracowanie planu komunikacji RIS. Sposób realizacji: opracowanie systemu identyfikacji dla działań podejmowanych w ramach RIS, w tym dla projektów własnych Samorządu Województwa Mazowieckiego SPEŁNIONETAKBrak opóźnieńNIE

1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Opracowanie i wdrożenie mechanizmu weryfikacji, prognozowania i wartościowania identyfikowanych nisz rozwojowych w ramach specjalizacji. Sposób realizacji: rozszerzenie systemu monitorowania i podstaw ewaluacji RIS o narzędzia umożliwiające badanie oczekiwań i potrzeb uczestników rynku w zakresie innowacji (np. wirtualne rynki predykcyjne). Narzędzia pozwalające na prognozowanie przyszłych trendów w oparciu o metody statystyczne SPEŁNIONETAK 26 czerwca 2015 r. wykonawca systemu informacyjnego monitorowania i ewaluacji RIS zgłosił gotowość systemu NIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Monitorowanie stanu innowacyjności w oparciu o wdrożony system. Sposób realizacji: wykorzystanie opracowanego narzędzia informacyjnego. od 01/07/2015 SPEŁNIONEProces ciągłyBrak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Proces przedsiębiorczego odkrywania: proces eksperymentowania i poszukiwania nisz rozwojowych i innowacyjnych - konkursy związane z wyłanianiem nowych inteligentnych specjalizacji. Sposób realizacji: otwarte nabory projektów B+R w RPO WM mające na celu identyfikację nowych nisz rozwojowych poprzez analizę struktury popytu na wsparcie projektów środkami publicznymi. od 01/07/2015 Zgodnie z planem działań Działania cykliczneBrak opóźnieńNIE

1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Analiza wyników procesu eksperymentowania i poszukiwania nisz rozwojowych i innowacyjnych. Sposób realizacji: badania, analizy i ewaluacja wyników procesu eksperymentowania, weryfikacja efektywności i potencjału rozwojowego wyłonionych projektów. od 01/10/2015 Zgodnie z planem działań Działania cykliczneBrak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Proces przedsiębiorczego odkrywania: współpraca z grupami roboczymi. Sposób realizacji: posiedzenia grup roboczych w celu wypracowania stanowisk dot. obszarów specjalizacji, systemu wdrażania RIS, identyfikacji barier rozwojowych i nisz rozwojowych, itp. od 01/04/2015 SPEŁNIONEProces ciągłyBrak opóźnieńNIE 1.1. Badania naukowe i innowacje II Etap Badania/ ekspertyzy uzupełniające proces przedsiębiorczego odkrywania. Sposób realizacji badania regionalnej gospodarki i innowacyjności, analizy trendów wspierające procesy decyzyjne związane z wdrażaniem RIS. od 01/07/2015 Zgodnie z planem działań Działania cykliczneBrak opóźnieńNIE

Cel tematyczny 6 WARUNEK TEMATYCZNY 6.2. Gospodarka odpadami: Promowanie zrównoważonych gospodarczo i środowiskowo inwestycji w sektorze gospodarki odpadami, w szczególności poprzez opracowanie planów gospodarki odpadami zgodnych z dyrektywą 2008/98/WE oraz z hierarchią odpadów Nr warunku Nazwa warunku Planowane działania Termin realizacji Stan spełnienia działania Realizacja nastąpi w terminie (Tak/Nie/ND) Uzasadnienie/d odatkowe informacje Nowy termin 6.2. Gospodarka odpadami Aktualizacja Krajowego planu gospodarki odpadami, po dokonaniu analizy sprawozdań z realizacji dotychczasowych wojewódzkich planów gospodarki odpadami, z uwzględnieniem sprawozdania z realizacji krajowego planu gospodarki odpadami oraz prac nad nowelizacją dyrektyw w zakresie gospodarki odpadami 31/12/2015NiespełnioneTAKNIE DOTYCZY 6.2. Gospodarka odpadami Aktualizacja wojewódzkich planów gospodarki odpadami wraz z opracowaniem planów inwestycyjnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi 31/12/2016NiespełnioneTAKNIE DOTYCZY

W przypadku warunku tematycznego 6.2 Gospodarka odpadami: Promowanie zrównoważonych gospodarczo i środowiskowo inwestycji w sektorze gospodarki odpadami, w szczególności poprzez opracowanie planów gospodarki odpadami zgodnych z dyrektywą 2008/98/WE oraz z hierarchią odpadów. Spełnienia wymaga kryterium: istnienie jednego lub kilku planów gospodarki odpadami zgodnie z wymogami art. 28 dyrektywy 2008/98/WE. Krajowy plan gospodarki odpadami zostanie zaktualizowany w terminie do końca 2015 r. Następnie na podstawie krajowego planu gospodarki odpadami zostaną opracowane plany wojewódzkie. Plany wojewódzkie będą realizować działania określone w krajowym planie, a także będą stanowić podstawowy dokument planistyczny w sektorze gospodarki odpadami w województwach. Potrzeby inwestycyjne zidentyfikowane w planach wojewódzkich zostaną zawarte w planach inwestycyjnych (aktualizacja WPGO do końca 2016 r.) zatwierdzanych następnie przez Ministra Środowiska. Będą one podstawą do wydatkowania środków publicznych zarówno unijnych (POIiŚ i RPO), jak i krajowych (fundusze ochrony środowiska).

Cel tematyczny 7 WARUNEK TEMATYCZNY 7.1 Transport: Istnienie kompleksowego planu/ planów lub kompleksowych ram w zakresie inwestycji transportowych zgodnie z instytucyjną strukturą państw członkowskich (z uwzględnieniem transportu publicznego na szczeblu regionalnym i lokalnym), które wspierają rozwój infrastruktury i poprawiają łączność z kompleksową i bazową siecią TEN- T. Spełnienia wymagają wszystkie cztery kryteria, tj.: 1.Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych spełniających wymogi prawne dotyczące strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. 2.Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych określających wkład w jednolity europejski obszar transportu zgodnie z art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013, w tym priorytetów w zakresie inwestycji w - bazową i kompleksową sieć TEN-T, w których przewiduje się inwestycje w ramach EFRR i Funduszu Spójności, oraz wtórną łączność. 3.Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych określających identyfikację odpowiedniej ilości realistycznych i zaawansowanych w przygotowaniu projektów, które mają być wspierane w ramach EFRR i Funduszu Spójności 4.Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych określających działania mające na celu zapewnienie zdolności instytucji pośredniczących i beneficjentów do realizacji projektów

WARUNEK TEMATYCZNY 7.2 Kolej: Istnienie w kompleksowym planie/ kompleksowych planach lub ramach dotyczących transportu wyraźnej części dotyczącej rozwoju kolei zgodnie z instytucyjną strukturą państw członkowskich (z uwzględnieniem transportu publicznego na szczeblu regionalnym i lokalnym), która wspiera rozwój infrastruktury i poprawia łączność z kompleksową i bazową siecią TEN-T. Inwestycje obejmują tabor, interoperacyjność oraz rozwijanie potencjału. Spełnienia wymagają wszystkie trzy kryteria, tj.: 1.Istnienie w kompleksowym planie/planach lub ramach dotyczących transportu części odnoszącej się do rozwoju kolei spełniającej wymogi prawne dotyczące strategicznej oceny oddziaływania na środowisko 2.Istnienie w kompleksowym planie/planach lub ramach dotyczących transportu części odnoszącej się do rozwoju kolei identyfikującej odpowiednią ilość realistycznych i zaawansowanych w przygotowaniu projektów (wraz z harmonogramem i budżetem) 3.Działania mające na celu zapewnienie zdolności instytucji pośredniczących i beneficjentów do realizacji projektów

Nr warunku Nazwa warunku Planowane działania Termin realizacji (rrrr/mm/dd) Stan spełnienia działania Realizacja nastąpi w terminie (Tak/Nie/ND) Uzasadnienie/dodatkowe informacje Nowy termin 7.1, 7.2 Transport Decyzja dotycząca organizacji prac nad PW SPEŁNIONETAKBrak opóźnieńNIE 7.1, 7.2 Transport Zebranie i analiza materiałów wejściowych oraz określenie zakresu niezbędnych do wykonania prac SPEŁNIONETAKBrak opóźnieńNIE 7.1, 7.2 Transport Uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dla projektu planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego SPEŁNIONENIE Do czasu przygotowania ostatecznego projektu planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego 30/09/ , 7.2 Transport Opracowanie projektu planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego SPEŁNIONETAKNie przewiduje się opóźnieńNIE

7.1, 7.2 Transport Przyjęcie projektu planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego przez Zarząd Województwa Mazowieckiego SPEŁNIONETAKNie przewiduje się opóźnieńNIE 7.1, 7.2 Transport Opracowanie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE 7.1, 7.2 Transport Podanie do publicznej wiadomości projektu planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko w celu przeprowadzenia konsultacji oraz opiniowanie i uzgadnianie ww. dokumentu przez właściwe organy Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE 7.1, 7.2 Transport Analiza wyników przeprowadzonych konsultacji społecznych Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE 7.1, 7.2 Transport Sporządzenie sprawozdania z przebiegu i wyników konsultacji Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE

7.1, 7.2 Transport Zaopiniowanie projektu planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego przez Zespół Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE 7.1, 7.2 Transport Przyjęcie planu wykonawczego do SRWM do 2030 r. spełniającego wymogi Regionalnego Planu Transportowego po konsultacjach, opiniowaniu i uzgodnieniach przez Zarząd Województwa Mazowieckiego Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE 7.1, 7.2 Transport Przekazanie przyjętego dokumentu wraz z podsumowaniem do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE 7.1, 7.2 Transport Podanie do publicznej wiadomości informacji o przyjęciu dokumentu i o możliwościach zapoznania się z jego treścią wraz z uzasadnieniem i podsumowaniem Zgodnie z planem działań TAK Nie przewiduje się opóźnień NIE

Dziękuję za uwagę! Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich UMWM w Warszawie al. Solidarności Warszawa