PROJEKTY realizowane przez uczniów i nauczycieli realizowane przez uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Króla Władysława Jagiełły w Przeworsku wspólnie ze szkołami za granicą z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz języka angielskiego
opisy działań i wyników następujących projektów: ICE – BREAKER ICE – BREAKER ICE – BREAKER 2 ICE – BREAKER 2 ICE – BREAKER 3 ICE – BREAKER 3 THE POWER OF IMAGETHE POWER OF IMAGE PREZENTACJA ZAWIERA
ICE - BREAKER zarejestrowany w portalu w dniu 12 października 2005r. zakłada stałą współpracę naszej szkoły z wieloma szkołami europejskimi przez okres jednego roku i dłużej
ICE - BREAKER główne cele projektu: - wykorzystanie języka angielskiego oraz technologii informacyjno-komunikacyjnej jako głównych narzędzi porozumienia - przełamanie barier językowych i kulturowych oraz wzajemne poznanie się młodzieży z odmiennych krajów Europy - doskonalenie umiejętności językowych i informatycznych
to również szkolny magazyn internetowy dostępny pod adresem utworzony i administrowany w naszej szkole, współredagowany w ramach projektu Ice-breaker ICE - BREAKER
każda szkoła w chwili rejestracji partnerstwa otrzymuje kod dostępu do magazynu uczniowie szkół partnerskich współredagują magazyn internetowy Ice-breaker, publikując opracowania w języku angielskim w dowolnej formie: artykuł, wywiad, prezentacja Power Point, film video, plik dźwiękowy itp. każdy może zalogować się na forum i brać udział w dyskusjach, komentować opublikowane artykuły, zawierać znajomości nauczyciele mogą wypowiadać się na forum ogólnodostępnym oraz ukrytym ICE - BREAKER NA CZYM POLEGA UDZIAŁ W PROJEKCIE ICE - BREAKER?
Sztuka i kultura regionu Atrakcje turystyczne mojego kraju Zdrowy styl życia Z ekologią na co dzień Pasje młodych Europejczyków Podróże kształcą Młodzi naukowcy Bez kategorii Kącik dla nauczycieli tematyka publikowanych materiałów pokrywa się z treściami programu nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2005 / 2006 zapełnianych było dziewięć następujących sekcji tematycznych:
w okresie październik 2005 – czerwiec 2006 ICE - BREAKER WYNIKI DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU ICE - BREAKER
w projekcie uczestniczyło 11 szkół z 7 krajów
ICE - BREAKER ŚWIADECTWO PARTNERSTWA ICE - BREAKER
na stronach magazynu opublikowanych zostało 117 artykułów w 9 sekcjach tematycznych
w projekcie wzięło udział 200 uczniów jako autorzy publikacji
na forum zarejestrowanych było 72 użytkowników w 75 tematach podejmowanych na forum zamieszczonych zostało 220 postów projekt był koordynowany przez 13 nauczycieli
ICE – BREAKER 2 Ice-breakerzarejestrowany w portalu w dniu 6 listopada 2006r. jako kontynuacja partnerstwa w projekcie Ice-breaker na kolejny rok szkolny 2006 / 07 z wykorzystaniem funkcjonującego już magazynu na stronie Chęć dalszej współpracy zadeklarowało sześć szkół z pierwszej edycji, a także włączyły się nowe z innych krajów.
W drugiej edycji projektu uczestniczyło 10 szkół z ośmiu krajów
ICE – BREAKER 2 ŚWIADECTWO PARTNERSTWA ICE – BREAKER 2
innowacją jest sekcja tematyczna Culture Clash czyli Zderzenie kultur, w której zamieszczane są wielokulturowe comiesięczne prezentacje przygotowywane wspólnie przez szkoły partnerskie W roku szkolnym 2006/2007 ukazały się: grudzień ŚWIĄTECZNA KSIĄŻKA KUCHARSKA styczeń MODA KARNAWAŁOWA luty SPORTY ZIMOWE kwiecień OBRZĘDY WIELKANOCNE uruchomiony został CZAT dla uczniów i nauczycieli ICE – BREAKER 2
w drugiej edycji projektu, na stronach magazynu pojawiło się prawie 100 artykułów i prezentacji w 10 sekcjach tematycznych
forum posiada 179 użytkowników regularnie odwiedzających magazyn
Ice-breaker Projekt Ice-breaker został uhonorowany NARODOWYM ZNAKIEM JAKOŚCI eTwinning w Polsce oraz we Francji.
POLSKA ODZNAKA JAKOŚCI eTwinning
FRANCUSKA ODZNAKA JAKOŚCI eTwinning
W czerwcu 2007 roku szkoła otrzymała EUROPEJSKI ZNAK JAKOŚCI eTwinning
ICE – BREAKER 3 to kolejna edycja projektu zarejestrowana na rok szkolny 2007/2008 Magazyn Ice-breaker nadal rozwija się i stał się stałym miejscem spotkań nauczycieli i uczniów współpracujących szkół
młodzież i nauczyciele z różnych obszarów językowych są zmotywowani do używania języka angielskiego jako narzędzia porozumienia ICE – BREAKERA DLACZEGO WARTO BYĆ W DRUŻYNIE ICE – BREAKERA ? młodzież z odmiennych obszarów kulturowych wypowiada się w tych samych sekcjach tematycznych, co daje możliwość poznania i porównania kultur
uczestnicy projektu rozumieją rolę technologii informacyjno – komunikacyjnej w nawiązaniu porozumienia i zbliżaniu narodów młodzi adepci sztuki dziennikarskiej mają możliwość publikowania swoich prac artykuły zamieszczone na stronach magazynu są ciekawym materiałem dydaktycznym do lekcji języka angielskiego powstają nowe przyjaźnie wśród uczniów i nauczycieli Ice-breakera
Cele projektu: zdiagnozowanie oraz podniesienie świadomości zagrożenia wynikającego z używania Internetu wyrobienie w młodych użytkownikach Internetu poczucia odpowiedzialności za publikowanie zdjęć na stronach internetowych ukazanie globalnej skali problemu przełamanie bariery językowej i kulturowej pomiędzy współpracującymi krajami THE POWER OF IMAGE projekt zrealizowany w ramach programu Dzień Bezpiecznego Internetu 2007 we współpracy ze szkołą w Grecji.
THE POWER OF IMAGE ŚWIADECTWO PARTNERSTWA THE POWER OF IMAGE
warsztaty połączone z burzą mózgów, dyskusją i indywidualnymi wypowiedziami przygotowanie i przeprowadzenie ankiety własnej i ze szkoły partnerskiej opracowanie i porównanie wyników ankiet spotkania on-line miedzy nauczycielami oraz uczniami zebranie materiałów z obu szkół oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej W okresie trwania projektu, od 1 grudnia 2006 do 4 lutego 2007, grupy uczniów w wieku lat wzięły udział w następujących zadaniach monitorowanych przez nauczycieli:
SZKOLNE DRUŻYNY KONKURSOWE POLSKA 23 uczniów 3 nauczycieli GRECJA 5 uczniów 3 nauczycieli
A photo helps you get to know somebody closer. When you dont safeguard your photos, they can be copied, altered and than published on other websites. The police can find a criminal when their photo is published Your photo may be used to commit forgery. You can be emplyed e.g. as a model. You can find out what other people think about you The photos may be used in improper way, e.g. to make a photomontage. BURZA MÓZGÓW
Would you agree to have your photo submitted on the Internet? PRZYKŁADOWE WYNIKI ANKIETY Do you think that publishing photos without authorization should be punished?
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Króla Władysława Jagiełły in Przeworsk, Poland Arsakeio Geniko Lyceum Thessaloniki of Philekpaideutiki Etaireia, Greece The Power of Image The Safer Internet Day search.cgi?IncludeBlogs=43&search=Poland -Greece%3AThe+Power+of+Imagehttp://blog.eun.org/cgi-bin/mt/mt- search.cgi?IncludeBlogs=43&search=Poland -Greece%3AThe+Power+of+Image. search.cgi?IncludeBlogs=43&search=Poland -Greece%3AThe+Power+of+Image Prezentacja konkursowa dostępna od 6 lutego 2007:
Opracowanie i przygotowanie prezentacji: Marta Inglot Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Króla Władysława Jagiełły w Przeworsku Luty 2008