WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania (12.09 - 03.10) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słowo wstępu… Od stycznia 2010 roku Przedszkole Miejskie nr 40 w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy przystąpiło do realizacji programu przedszkolnej edukacji.
Advertisements

Nietoperz – demon czy anioł?
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Projekty eTwinning z fizyki
PIERWIASTKI I ZWIĄZKI CHEMICZNE
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
ROŚLINY WSKAŹNIKOWE (BIOINDYKATORY)
Ocena jakości powietrza w Polsce dziś i jutro Barbara Toczko Departament Monitoringu, Ocen i Prognoz Główny Inspektorat Ochrony Środowiska Kielce, 20 października.
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
ZIEMIA Przyczyny Zanieczyszczenia powietrza.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Agata Strzałkowska, Przemysław Makuch
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Innowacje pedagogiczne
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Zimowisko w czasie ferii W ramach wolontariatu projektu PO FIO Popołudnia bez nudy Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły zorganizowało od r na.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
PREZENTACJA KOŁA NAUKOWEGO
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI
Z naszej szkoły udział w projekcie biorą: -Agata Pietrzyk kl. IIa -Debora Początek kl. IIa -Patrycja Szczepańska kl. IIb -Szymon Skrzypiec kl. IIb -Klaudia.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Administracja systemami operacyjnymi Wiosna 2015 Wykład 1 Organizacja zajęć dr inż. Wojciech Bieniecki Instytut Nauk Ekonomicznych i Informatyki
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Wyjazd organizacyjny wolontariatu W dniach 4 – 5 października odbył się wyjazd wolontariatu. Wyjechaliśmy o 16. spod szkoły, a na miejscu byliśmy o 17.
Zanieczyszczenie powietrza
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
OCHRONA ŚRODOWISKA KAMPANIA EDUKACYJNO-INFORMACYJNA „ZDROWY ODDECH” DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Obóz naukowy 2012 E-akademiaprzyszłości. 1.Dzień na Obozie ➲ W Pierwszy dzień na obozie nasza ekipa miała spotkanie organizacyjne, na którym przedstawialiśmy.
Projekt edukacyjny „GDY CHCESZ ZDROWYM BYĆ, CZYSTYM POWIETRZEM MUSISZ ŻYĆ” Zespół Szkół Nr 3 w Legionowie.
Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego a astma i alergia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Wycieczka odbyła się 4 października 2016 roku do lasu oliwskiego na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Celem wycieczki było poznanie form morfologicznych.
„Czy wiesz czym oddychasz”?
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Monitoring powietrza atmosferycznego w Gdańsku
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
STAN JAKOŚCI POWIETRZA
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Zapis prezentacji:

WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych i laboratoryjnych oraz seminarium podsumowujące (26.10). Miały one na celu zachęcenie młodych ludzi do prowadzenia własnych obserwacji, badań i analizy środowiska poprzez nabycie wiadomości o powietrzu, czynnikach zanieczyszczających powietrze oraz przeprowadzenie praktycznych laboratoryjnych badań związanych z analizą stanu powietrza. Tematyka zajęć: Budowa atmosfery. Energia słoneczna i odnawialne źródła energii. Gry dydaktyczne, Badanie jakości powietrza z użyciem roślin wskaźnikowych, Badanie składników powietrza za pomocą przyrządów, Badanie obecności pyłów i ozonu w powietrzu, Badanie wpływu powietrza na różne materiały, Badanie jakości powietrza w terenie. Gry dydaktyczne, Wizyta w stacji pomiaru jakości powietrza – wycieczka. Gry dydaktyczne.

Dzień 1 – Pierwszego dnia zajęć odbyło się spotkanie wprowadzające nas w zasady BHP i regulaminy pracowni chemicznych. Następnie wypełniliśmy stosowne ankiety i uczestniczyliśmy w grze dydaktycznej na temat odnawialnych źródeł energii. Po części organizacyjnej zabraliśmy się za pracę w laboratorium – badaliśmy wpływ powietrza, a przede wszystkim tlenku siarki (IV), na różne materiały.

Dzień 2 – Dnia drugiego, już bez żadnych wstępów, zaczęliśmy zajęcia od badania obecności pyłów i ozonu w powietrzu za pomocą różnych metod pomiaru i specjalnych urządzeń. Później przystąpiliśmy do badania zawartości tlenków, a przede wszystkim tlenku azotu (IV), w powietrzu metodą instrumentalną wykonując skomplikowane analizy i krzywą kalibracji.

Dzień 3 – Trzeciego dnia zajęć, kiedy byliśmy już bardziej zorientowani w temacie, podjęliśmy się badania jakości powietrza za pomocą roślin wskaźnikowych, czyli porostów, i samych roślin wskaźnikowych. Potem opuściliśmy na chwilę laboratorium i wyszliśmy w teren, żeby z zastosowaniem TIK wykonać kilka ćwiczeń na temat odnawialnych źródeł energii.

Dzień 4 – października odbyły się ostatnie zajęcia warsztatowo – laboratoryjne. Zaczęliśmy je od zabaw z odczynnikami i krótkiej wycieczki do Stacji monitoringu powietrza na Alei Krasińskiego. Następnie ponownie wykonaliśmy ankiety, uczestniczyliśmy w lekcji na temat zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia powietrza i przedstawiliśmy swoje pomysły jak mu zapobiec w formie mapy myśli.

Dzień 5 – – seminarium podsumowujące Dzień piąty, czyli ostatni, rozpoczęliśmy już nie w ZSCH, a w UMK, gdzie wybraliśmy się na rozdanie nagród i serię wykładów. Podczas nich wiele znamienitych osobistości przedstawiało pomysły na sposoby poprawy jakości krakowskiego powietrza i sprawy z tym związane np. koszty tych przedsięwzięć i aktualne postępy.

Bibliografia - film nakręcony przez TVP Kraków ,artykul,kampania_zdrowy_oddech.html – oficjalna strona kampanii „Zdrowy oddech” 412,artykul,kampania_zdrowy_oddech.html