PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Egzamin gimnazjalny raport
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Egzamin próbny w gimnazjum
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w szkołach województwa kujawsko-pomorskiego Rok szkolny 2014/2015.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Sprawdzian szóstoklasisty
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej –Curie W Strzelinie
Podsumowanie I półrocza 2016/2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Stróży PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 ANALIZA WYNIKÓW

HISTORIA, WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Część HUMANISTYCZNA HISTORIA, WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Opracował: Marek Skrzyński

HISTORIA, WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Część HUMANISTYCZNA HISTORIA, WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Opracował: Marek Skrzyński

- odczytywanie informacji z tablicy genealogicznej Część HUMANISTYCZNA HISTORIA, WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Analiza jakościowa Mocne strony: - odczytywanie informacji z tablicy genealogicznej - odczytywanie informacji z mapy - wyszukiwanie informacji w tekście źródłowym Słabe strony: - rozpoznawanie ilustracji - pytania typu prawda – fałsz - pytania na uzupełnianie Rekomendacje: - ćwiczyć rozpoznawanie źródeł ikonograficznych - pracować z pytaniami typu prawda – fałsz - pracować z taśmą chronologiczną - częściej analizować diagramy i wykresy Opracował: Marek Skrzyński

Część HUMANISTYCZNA JĘZYK POLSKI Opracowała: Renata Każmierak

Część HUMANISTYCZNA JĘZYK POLSKI Opracowała: Renata Kaźmierak

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

biologia chemia fizyka geografia Klasa A 56.5% 53.4% 62.1% 54.04% Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA WYNIKI KLAS W ZAKRESIE POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW biologia chemia fizyka geografia Klasa A 56.5% 53.4% 62.1% 54.04% Klasa B 47.6% 41.6% 50.6% 48.8% Klasa C 68% 49.6% 58.5% 53.7% Klasa D 65.4% 49.4% 71.4% 57.1% Szkoła 59.37% 48.5% 60.65% 53.41% Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA MOCNE I SŁABE STRONY Przedmiot MOCNE STRONY (p>0,7) SŁABE STRONY (p<0,3) BIOLOGIA Uczeń: Wymienia cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmów do stawonogów, pajęczaków oraz identyfikuje nieznany organizm jako przedstawiciela jednej z wyżej wymienionych grup na podstawie obecności tych cech. Porównuje cechy morfologiczne grup zwierząt wymienionych powyżej. wyjaśnia na odpowiednich przykładach na czym polega dobór naturalny i sztuczny Brak w słabego wyniku wśród wyników szkoły CHEMIA Uczeń : wyjaśnia pojęcia reakcji strąceniowej […], na podstawie tabeli rozpuszczalności soli[…]wnioskuje o wyniku reakcji strąceniowej prowadzi obliczenia z wykorzystaniem pojęć: stężenie procentowe, masa substancji, masa rozpuszczalnika, masa roztworu[…] projektuje doświadczenie pozwalające odróżnić węglowodory nasycone od nienasycowych FIZYKA analizuje i porównuje wartość sił wyporu dla ciał zanurzonych w cieczy […]; opisuje zjawiska topnienie, krzepnięcia, parowania, skraplania […] posługuje się pojęciem pracy i mocy prądu elektrycznego. Odczytuje dane z tabeli wyznacza ciepło właściwe wody za pomocą czajnika elektrycznego lub grzałki o znanej mocy planuje doświadczenie lub pomiar GEOGRAFIA lokalizuje na mapach (również konturowych) […] najważniejsze obiekty geograficzne na świecie […] ([…]morza[…]) przedstawia (wykorzystuje również własne obserwacje) zmiany w oświetleniu Ziemi oraz długość trwania dnia i nocy[…] podaje najważniejsze geograficzne następstwa ruchów Ziemi. Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

REKOMENDACJE – działania naprawcze Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA WNIOSKI Dla uczniów naszego gimnazjum egzamin z zakresu przedmiotów przyrodniczych okazał się umiarkowanie trudny, tylko dla klasy 3B był trudny. Uczniowie gimnazjum uzyskali średni wynik 15,27 pkt.(54,5%) Najwyższe wyniki uzyskała klasa 3C i 3 D, najniższy klasa 3 B. Uczniowie klasy 3A uzyskali średni wynik 15,8 pkt.(56,4%) Uczniowie klasy 3B uzyskali wynik 13,2 pkt.(47,1%) Uczniowie klasy 3C uzyskali najwyższy wynik w szkole 16,09 pkt.(57,46%) Uczniowie klasy 3D uzyskali wynik średni 16 pkt.(57,14%) Tylko uczniowie klasy 3B uzyskali średni wynik niższy o 2,07 pkt. od średniego wyniku szkoły pozostałe klasy uzyskały wyniki wyższe od średniego wyniku szkoły. W zakresie przedmiotów przyrodniczych największy problem uczniom sprawiły zadania dotyczące projektowania i analizowania doświadczeń. Zadaniem trudnym okazało się również zadanie dotyczące przedstawiania zmian w oświetleniu Ziemi oraz długości trwania dnia i nocy podania najważniejszych geograficznych następstw ruchów Ziemi. REKOMENDACJE – działania naprawcze - rozwiązywać w III klasach testy z lat ubiegłych i dostępne testy przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego; - na przedmiotach przyrodniczych należy ćwiczyć zastosowanie wiedzy i umiejętności w praktyce; - doskonalić analizowanie doświadczeń i wyciąganie wniosków z otrzymanych wyników. - ćwiczyć zadania dotyczące stężenia procentowego. Opracowały: Agnieszka Biegaj, Monika Ziętek

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA MATEMATYKA WYNIKI TESTU (ŁATWOŚĆ TESTU) średni wynik łatwość stanin Klasa A 12,61 43 % 4 Klasa B 11,04 38 % 3 Klasa C 13,95 48 % 6 Klasa D 14,58 50% Szkoła 13,05 45% 5 Opracowała: Małgorzata Dudzińska - Piętal

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA MATEMATYKA Opracowała: Małgorzata Dudzińska - Piętal

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA MATEMATYKA Opracowała: Małgorzata Dudzińska - Piętal

Część MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA MATEMATYKA MOCNE I SŁABE STRONY KLASA MOCNE STRONY (p>0,7) SŁABE STRONY (p<0,3) III A Zadanie 1 Zadanie 6 Zadanie 8 Zadanie 4 Zadanie 14 Zadanie 15 III B Zadanie 12 Zadanie 13 Zadanie 16 Zadanie 22 Zadanie 23 III C Zadanie 3 Zadanie 7 Zadanie 9 Zadanie 17 III D Opracowała: Małgorzata Dudzińska - Piętal

JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY Opracowała: Kamila Berdys

JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY Łatwość zadań w poszczególnych obszarach obszary rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych cały arkusz KLASA III A 0,71 łatwy 0,58 umiarkowanie trudny 0,72 0,59 0,66 KLASA III B 0,64 0,44 trudny 0,60 0,49 0,56 KLASA III C 0,78 0,69 0,73 0,75 KLASA III D 0,67 0,57 0,65 Opracowała: Kamila Berdys

JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY Opracowała: Kamila Berdys

JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY Opracowała: Kamila Berdys

rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY Łatwość zadań w poszczególnych obszarach obszar rozumienie ze słuchu rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna cały arkusz KLASA III A 0,47 trudny 0,53 umiarkowanie trudny 0,24 0,44 0,42 KLASA III B 0,41 0,14 bardzo trudny 0,32 KLASA III C 0,62 0,59 0,54 0,55 KLASA III D 0,75 łatwy 0,22 0,15 0,33 Opracowała: Kamila Berdys

JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY Opracowała: Kamila Berdys

ćwiczenie umiejętności zastosowania różnych struktur gramatycznych; Część JĘZYKOWA JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY REKOMENDACJE: ćwiczenie zwrotów i pytań dotyczących reakcji językowych używanych w sytuacjach życia codziennego; utrwalanie i rozwijanie słownictwa – rozwiązywanie ćwiczeń pozwalających na zastosowanie tej wiedzy w praktyce; ćwiczenie umiejętności zastosowania różnych struktur gramatycznych; omawianie zadań zawierających parafrazowanie zdań w języku angielskim oraz różnego rodzaju transformacje leksykalno-gramatyczne; ćwiczenie tłumaczeń; tworzenie własnych wypowiedzi pisemnych w formie maila lub listu nieformalnego z elementami opisu, zaproszenia, relacjonowania wydarzeń czy wyrażanie i uzasadnianie opinii; ćwiczenie sprawności rozumienia tekstu, zarówno słuchanego jak i czytanego, jako całości a także rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu. Opracowała: Kamila Berdys

JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Część JĘZYKOWA JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Opracowała: Anna Gromek

JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Część JĘZYKOWA JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Łatwość zadań w poszczególnych obszarach obszary rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych środków cały arkusz KL. III A 0,55 umiarkowanie trudny 0,57 0,33 trudny 0,52 0,49 KL. III C 0,54 0,41 0,38 0,42 KL. III D 0,68 0,53 0,40 0,51 Opracowała: Anna Gromek

JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Część JĘZYKOWA JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Opracowała: Anna Gromek

Wnioski: Rekomendacje: Część JĘZYKOWA JĘZYK NIEMIECKI, POZIOM PODSTAWOWY Wnioski: Test dla większości uczniów okazał się trudny. Najlepiej poradzili sobie z zadaniami dotyczącymi rozumienia ze słuchu, co okazało się umiarkowanie trudne. Znajomość funkcji językowych dla większości uczniów okazała się umiarkowanie trudna, natomiast rozumienie tekstów pisanych – trudne. Zadania sprawdzające znajomość środków językowych okazały się również trudne. Rekomendacje: - analizowanie tekstów czytanych, czyli ogólne rozumienie tekstu oraz wyszukiwanie w tekstach szczegółów, - ćwiczenie umiejętności zastosowania różnych struktur gramatycznych, - utrwalanie pytań oraz zwrotów dotyczących reakcji językowych używanych w sytuacjach życia codziennego, - powtarzanie strategii egzaminacyjnych sprawdzających umiejętność rozwiązywana różnych typów zadań. Opracowała: Anna Gromek

PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Stróży PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ