Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Promocja Zdrowia w Przedszkolu Leśne Skrzaty w Przeźmierowie 2012/2013
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
EDUKACJA ZDROWOTNA W NOWEJ PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
Sprawozdanie z akcji Piramidy Żywienia Przedszkolaka
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
TRZYMAJ FORMĘ.
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Sprawozdanie z realizacji programu ,,Trzymaj Formę” w Zespole Szkół im
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „JARZĘBINKA” W CHOJNICACH.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
Przedszkole Samorządowe w Słupach „Książka Kucharska”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Ś niadanie daje moc 7 listopada 2014r. Klasa I c Szkoła Podstawowa w Suchożebrach.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
„ Zdrowo jemy – zdrowo żyjemy”
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
INNOWACJA PEDAGOGICZNA DIETETYKA I REKREACJA RUCHOWA
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
Zapis prezentacji:

Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach i zabawach Innowacja pedagogiczna

Rodzaj innowacji pedagogicznej: - programowa, - metodyczna Okres wdrażania innowacji: r. do r Adresaci: wszystkie grupy przedszkolne

Główne założenie nabycie przez dzieci właściwych nawyków higienicznych i żywieniowych. Poprzez nabywanie w przedszkolu nawyków zdrowego odżywiania się, rozróżniania, które produkty są zdrowe, a których należy unikać, nastąpi ukształtowanie właściwej postawy prozdrowotnej.

Cel innowacji  zaangażowanie dziecka w różnorodne zajęcia, zabawy, doświadczenia i konkursy, które będą sprzyjały poznaniu zasad racjonalnego żywienia i stosowania ich w życiu codziennym, jako ważnego elementu zdrowego stylu życia  podniesienie jakości pracy przedszkola w zakresie realizacji szczególnie 5. obszaru podstawy wychowania przedszkolnego „Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci”.  kształtowanie rzeczywistego obrazu dziecka w oczach rodziców,

Treści z obszaru wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci, korelują z innymi obszarami programu i treściami podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Forma prowadzonych zajęć z zakresu żywienia przyczynia się do realizacji treści wykraczających poza podstawę programową i realizowany w naszym przedszkolu program „Zanim zostanę pierwszakiem”. Dodatkowo został opracowany program „Zdrowe dziecko to kreatywne dziecko”, którego elementy są wykorzystywane podczas realizacji innowacji.

Nowatorstwo Różnorodne zajęcia i zabawy będą prowadzone cyklicznie 1 raz w tygodniu z wykorzystaniem niezbędnych akcesoriów kuchennych takich jak: sztućce, talerze, deski, fartuchy itp., produkty żywieniowe, literatura dziecięca, kukiełki, pacynki, płytoteka dziecięca. W realizację szczegółowych zadań włączeni są rodzice, personel niepedagogiczny, specjaliści z istniejących w Łomży szkół prowadzących kształcenie zawodowe na kierunku technologia żywienia, higienistki lub lekarze.

Przewidywane efekty Uczestnicy zajęć przede wszystkim będą: rozpoznawać i nazywać pokarmy zdrowe i niezdrowe znać piramidę żywienia, rozumieć jej kształt, wiedzieć co oznaczają poszczególne poziomy i które produkty żywnościowe mogą jeść w dużych ilościach, a czego unikać pokonywać uprzedzenia do niektórych potraw poprzez ich próbowanie

Dotychczasowe działania Kolorowe kanapki

Pieczenie babeczek

Przedstawienie - Żyj zdrowo

Surówki i inne zdrowe smakołyki

Zajęcie otwarte dla Rodziców

Spotkania z Pielęgniarką

Realizacja innowacji przyczyniła się do uzyskania przez nasze przedszkole certyfikatu „Akademii Zdrowego Przedszkolaka.”

Sposoby dokumentowania realizacji innowacji gazetka przedszkolna „Echo piątki” strona internetowa kronika przedszkolna

Dziękuję