Założenia Projektu Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) i budżetu państwa, w ramach Programu Operacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży JESTEM im. Św
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
EFS- Nowa droga do sukcesu
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
SYTUACJA NA LOKALNYM RYNKU PRACY – POWIAT GORLICE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Działania pomocowe, w tym na rzecz osób niepełnosprawnych W ramach Priorytetu VII PO KL Dorota Wróblewska Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
Joanna Brzozowska – Wabik związek lustracyjny spółdzielni pracy
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sytuacja kobiet na rynku pracy powiatu oleśnickiego Rok 2009.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT SYSTEMOWY MOJA SZANSA – EFS PROJEKT REALIZOWANY W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI 2007 – 2013 PRIORYTET VII PROMOCJA AKTYWNEJ INTEGRACJI.
Długotrwałe bezrobocie w województwie podlaskim
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Tytuł projektu: Centrum Integracji Uchodźców Nazwa projektodawcy: Fundacja Edukacji i Twórczości. kwiecień 2010 r. Urząd Marszałkowski Województwa.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w latach
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
MODUŁ A.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Projekt: „Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej” Priorytet III – Wysoka jakość oświaty Działanie.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
O projekcie Starostwo Powiatowe we Włodawie, w celu podniesienia pozycji zawodowej osób nieaktywnych zawodowo, integracji społeczno-zawodowej oraz zmiany.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO – 2020
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wrocław, 10 czerwca 2013r. Magdalena Kocjan– Wydział ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Zapis prezentacji:

Założenia Projektu

Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) i budżetu państwa, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet VII, Działanie/Poddziałanie Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) i budżetu państwa, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet VII, Działanie/Poddziałanie

Etapy realizacji projektu Badania jakościowe z pracownikami PUP, OPS i NGO działającymi na polu wykluczenia społecznego (próba 30 wywiadów) Badania jakościowe z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym (próba 50) Badania ilościowe wśród osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (próba 3005) Organizacja warsztatów Upowszechnianie wyników badań 4

Definicja operacyjna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Osoby długotrwale bezrobotne, tj. bezrobotni pozostający w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych. 5

6

I.Bezrobocie w województwie śląskim na tle sytuacji ogólnopolskiej – analiza źródeł wtórnych

8

9

10

II. Charakterystyka społeczno- demograficzna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Zazwyczaj kobiety są te dominujące, które idą do opieki społecznej, bo biorą dzieci i one stają się tą cyganką. A wtedy mężczyzna jest jeszcze wolniejszy – albo idzie na czarno, albo się staje aktywny tutaj (…) Inni jak uciekają od oficjalnych czy publicznych metod szukania pracy, idą na czarno. Wtedy staje się tym, który tutaj się u nas mało pokazuje, i tylko przychodzi na czas zgłoszenia się i wtedy jest aktywny o 7 rano. A ta kobieta wtedy na zewnątrz pokazuje się, że jest aktywna, chodzi do opieki społecznej, pokazuje, że mąż nie pracuje i próbują tak balansować, żebyśmy im pracy nie dali. [IDI: Instytucje] 21

III. Doświadczenie zawodowe osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

23

24

25

26

27

28

29

30

IV. K walifikacje zawodowe osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

32

33

34

35

36

37

38

V. Aspiracje edukacyjne osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

40

41

42

Opór ze strony tych osób jest ogromny. I to jest naprawdę trudna praca, która wymaga od doradcy zawodowego niezrażania się, bo przychodzi doradca na spotkanie z osobami długotrwale bezrobotnymi i w większości napotyka na taką niechęć: Po co znowu mnie tutaj wezwali? To jest i tak bez sensu. Więc wszyscy zwykle siedzą z założonymi rękami i nie jest to taka miła grupa, gdy się prowadzi te spotkania. [IDI: Instytucje] 43

Osoby bezrobotne nie mają czasu na przekwalifikowanie się. Nie mają czasu, bo pewnie gdzieś wykonują pracę, o tym wiedzą wszyscy i z tego wszyscy sobie zdają sprawę (...). Jeżeli ktoś chce dorobić nieoficjalnie, to wtedy mu koliduje taki udział w szkoleniu. [IDI: Instytucje] 44

Obiektywne – zewnętrznePsychologiczne – wewnętrzne Brak szans na znalezienie pracy po ukończonym szkoleniu Brak powiązania szkoleń z praktycznymi doświadczeniami Niska jakość szkoleń Niedostosowanie tematyki szkoleniowej do potrzeb pracodawców Niedopasowanie kursów do możliwości i zainteresowań bezrobotnych Brak motywacji do zmiany Niechęć do podejmowania wysiłku Obawy i strach przed niepowodzeniem Przekonanie o nieodpowiednim wieku Brak umiejętności uczenia się Bariery w podejmowaniu szkoleń i przyczyny niskich aspiracji edukacyjnych 45

Obiektywne – zewnętrznePsychologiczne – wewnętrzne Niewystarczająca liczba bezpłatnych szkoleń Brak informacji na temat możliwości szkolenia Brak środków finansowych na szkolenia Skrajne ubóstwo Problemy z dojazdem Choroba Brak czasu – praca na czarno Konieczność sprawowania opieki nad dziećmi i członkami rodziny Brak miejsc w żłobkach i przedszkolach Brak wiary w zmianę swojej sytuacji zawodowej poprzez szkolenie Przekonanie o wystarczających kwalifikacjach zawodowych 46

VI. Postrzegane bariery w znalezieniu zatrudnienia i aktywność w poszukiwaniu pracy

48

49

50

51

52

53

54

Z naszych doświadczeń, (…) te osoby nie szukają zatrudnienia, bo koniunktura na rynku była ostatnio tak świetna, że wszystkie osoby, które by chciały pracować na pewno by ją podjęły. Rejestry są pełne osób rejestrowanych ze względu na ubezpieczenie zdrowotne, natomiast pracują na czarno... i doskonale się im żyje z pomocy społecznej. [IDI: Instytucje] 55

VII. Instrumenty aktywizacji społeczno- zawodowej a potrzeby osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

57

58

59

60

BarieryRekomendacje Brak wiedzy wśród przedstawicieli władz, administracji i potencjalnych beneficjentów Organizowanie szkoleń, konferencji i działań promocyjnych Stworzenie ośrodka wsparcia dla osób zainteresowanych tworzeniem spółdzielni socjalnych Niewłaściwe przygotowanie potencjalnych beneficjentów brak wiedzy i doświadczenia biznesowego postawy roszczeniowe brak predyspozycji psychicznych Stworzenie spółdzielni symulacyjnych Opracowanie co najmniej rocznego programu wdrażania potencjalnych spółdzielców Zapewnienie instytucji parasolowej i/lub lidera wspierającego z zewnątrz Problemy spółdzielni socjalnych i ich możliwe rozwiązania wskazane przez pracowników sektora pomocy 61

BarieryRekomendacje Wysoki stopień skomplikowania przepisów prawnych Uproszczenie przepisów prawnych Problemy z rozliczeniami księgowymi Zapewnienie zewnętrznej obsługi księgowej w ośrodku wsparcia Problemy z finansowaniem Udzielanie preferencyjnych kredytów i pożyczek Brak odpowiedniej liczby zleceń Preferowanie spółdzielni przy zamówieniach administracji Brak zaufanych współpracowników Rozważny dobór członków spółdzielni pod kątem kwalifikacji, doświadczenia potrzebnego w wybranej branży i motywacji do pracy Problemy z pomysłem na działalność gospodarczą 62

63

64

65

66