Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DLACZEGO WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY
Advertisements

CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Związek Banków Polskich
Kredyt hipoteczny od A do Z
Wyobraź sobie, że pracujesz w jednej z największych i najbardziej szanowanych firm na świecie, zatrudniającej ponad 300,000 osób w ponad 100 krajach. W.
Walne Zgromadzenie Leaseurope
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Mazowiecki Bank Regionalny SA robi to jednak lepiej.
Banki komercyjne.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
BANK CENTRALNY I JEGO FUNKCJE
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Warszawa, 3 sierpnia 2007 r. Kolejny rekordowy kwartał, pełna gotowość do integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po 2 kwartale 2007 r.
Dzwignia finansowa – czyli jak zwielokrotnić zyski z inwestycji
Wyniki branży leasingowej po I półroczu 2008 roku Źródło: ZPL Warszawa, lipiec 2008.
Wprowadzenie do symulacji. Zaczynamy Naciśnij przycisk OK, by rozpocząć grę
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Finanse przedsiębiorstwa (8)
Katowice, 15 maja 2012.
Kredyty.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Prezentuje: Ewa Bednarz
Perspektywy stabilności systemu finansowego w Polsce
1 WYNIKI BRANŻY CFM NA KONIEC 2007 ROKU WYNIKI BRANŻY CFM NA KONIEC 2007 ROKU.
SZTUKA PRZEWIDYWANIA RYZYK
Wyniki branży leasingowej po III kwartale 2008 roku Źródło: ZPL Warszawa, październik 2008.
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Wynajem długoterminowy z zarządzaniem flotą Rozwiązanie dla małego i średniego biznesu 1.
Okiem praktyka: wdrożenie w firmie Smay
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Warszawa, 10 maja 2007 r. Trwały wzrost, postępy w procesie integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2007 r.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Finansowanie „eko” inwestycji mieszkaniowych w BOŚ
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Katowice, październik 2006r.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Rachunkowość nie jest trudna
Oferta kont i kredytów gotówkowych
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
LUBUSKI FUNDUSZ PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH Lipiec - Sierpień 2014 r. Cykl spotkań „Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorców”
Finansowe i podatkowe korzyści z leasingu w Polsce i za granicą, w tym z tak zwanego leasingu konsumpcyjnego.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Warszawa, 21 lutego 2007 r. GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po czwartym kwartale 2006 r. Najlepszy kwartał, najlepszy rok, na drodze do integracji.
Przykłady zadań.
Oczekiwania. Wzrostu stanów lokat a vista ogółem spodziewa się 44 proc. placówek (spadek o 3 pkt. w stosunku do wyniku z marca), spadek przewiduje 12 proc.
Aleja Jana Pawła II Kraków. EUROMARKET Spółka z o.o. Firma rodzinna z tradycjami od 1919 roku. Założona przez Danutę i Jerzego Dobrzańskiego.
Aleja Jana Pawła II Kraków. EUROMARKET Spółka z o.o. Firma rodzinna z tradycjami od 1919 roku. Założona przez Danutę i Jerzego Dobrzańskiego.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Motoryzacja w Polsce i Europie 2016 r.
EXPOM Finansowanie fabryczne
Equity release - wprowadzenie
DLA PRACOWNIKÓW POLICJI
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
Bank zmieniającego się świata
Rata kredytu w annuitecie przy kredycie na
Pakiet atrakcyjnych rozwiązań dla biznesu
Kredyty konsumpcyjne na polskim rynku
Specjalność: Specjalista Bankowy
Optymalizacja kosztów finansowania floty samochodowej
Zapis prezentacji:

Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska, Volkswagen Leasing Polska Warszawa 18 marzec 2008

Szacunkowa struktura finansowania zakupu nowych samochodów osobowych na polskim rynku Podstawowe Produkty Leasingowe: leasing operacyjny, leasing finansowy, najem długoterminowy, Kredytowe: kredyt samochodowy klasyczny, kredyt promocyjny (captive), kredyt konsolidacyjny kredyt gotówkowy debet w rachunku bieżącym. 2 2

Struktura finansowania samochodów nowych i trendy na rynkach wybranych krajów EU. Penetracja produktów finansowych w sprzedaży nowych samochodów 2006 - Wybrane kraje EU (wg rejestracji) 3

Struktura finansowania samochodów nowych i trendy na rynkach wybranych krajów EU. Wzrost kosztów utrzymania samochodu w porównaniu do wzrostu dochodów gospodarstw domowych w Niemczech w latach 1995-2007. Koszt paliwa Przeglądy Dochód netto Source: VDA, Deutsche Bundesbank

Spodziewane trendy na polskim rynku 1. Wzrost znaczenia banków/leasingów producenckich w finansowaniu zakupu nowych samochodów osobowych: 5 5

Struktura finansowania samochodów nowych i trendy na rynkach wybranych krajów EU. Klienci finansujący zakup samochodu częściej wymieniają auto niż klienci „gotówkowi”. x 1,8 36,6 miesiąca x 2,0 32,4 miesiąca 66.0 miesięcy

Spodziewane trendy na polskim rynku 1. Wzrost znaczenia banków/leasingów producenckich w finansowaniu zakupu nowych samochodów osobowych: Wzrost udziału w finansowaniu aut nowych z 50% do poziomu rynków EU : 80–90% Cel – jak najszybsze „rotowanie” pojazdów przez klienta. Koncentracja na „dostępności” samochodu dla klienta Ochrona wartości rezydualnych – odchodzenie od agresywnej polityki rabatowej 2. Rozwój produktów kredytowych i leasingowych : Wzrost znaczenia produktów subwencjonowanych przez Producenta, Stopniowe odchodzenie od popularnych obecnie produktów takich jak kredyt 50/50 , 33/33/33 (ukryty rabat), 7 7

Spodziewane trendy na polskim rynku Wprowadzanie do oferty produktów z wartością rezydualną: Użytkowanie pojazdu zamiast posiadania, Subsydiowanie oprócz odsetek również wartości końcowych, Wysokość miesięcznej płatności elementem wyróżniającym produkt, Przystępność produktu i możliwość użytkowania droższych aut. Szersze wykorzystanie finansowych produktów promocyjnych o stałym niskim oprocentowaniu Wycena produktów finansowych na bazie klas ryzyka Promowanie Klientów o dobrej kondycji finansowej, Poprawa jakości portfeli.

Spodziewane trendy na polskim rynku 3. Dynamiczny rozwój najmu długoterminowego 9 9

Struktura finansowania flot w Polsce i EU Gotówka Leasing Kredyt Full Service Leasing Polska EU

Spodziewane trendy na polskim rynku 3. Dynamiczny rozwój najmu długoterminowego: 9% zakupów flot w Polsce z wykorzystaniem najmu długoterminowego, EU- 45% Zwiększanie ilości wykorzystywanych modułów: finansowanie, ubezpieczenie, serwis, zarządzanie, paliwo itp, Oferty najmu przeznaczone dla małych firm 4. Leasing konsumencki 11 11

Podsumowanie Wzrost udziału produktów finansowych wspierających sprzedaż producentów w finansowaniu aut nowych. Wypieranie produktów będących „ukrytym” rabatem poprzez produkty zwiększające dostępność samochodów dla klientów. Wzrost znaczenia wartości rezydualnej w ofertach dla klienta indywidualnego Risk Based Pricing w ofertach detalicznych Konwersja klientów leasingowych na klientów najmu długoterminowego