Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP)
Identyfikacja ryzyk ubezpieczeniowych w procesach inwestycyjnych
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Polish Association of Medical Tourism
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Województwo pomorskie –
Zarządzanie projektami
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Marketing elektroniczny w turystyce
„Turystyka w zgodzie z naturą” projekt realizowany przez Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki Wiejskiej „Słowiniec” w partnerstwie z Gminnym Ośrodkiem.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Innowacje w sektorze usług
Katarzyna Sobierajska
Polska Organizacja Turystyczna
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Strategia przedsiębiorstwa
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Zadanie: Kuchenne Atelier Piotr i Paweł
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Konferencja Gdańsk - PODR
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Usługi informatyczne Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 4 w Tychach im. Janusza Groszkowskiego Tychy.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Studia miejskie i regionalne
Wisła wzdłuż i w poprzek
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater
Firmy globalne.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Publiczne prawo konkurencji
Zapis prezentacji:

POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny

Czym jest TURYSTYKA

poszukiwanie wrażeń spełnianie marzeń poznawanie doświadczanie przeżywanie …

dochodowa gałąź gospodarki dobry biznes sektor MŚP dobry wizerunek …

Droga do marzeń … transport - zakwaterowanie - wyżywienie

Ale co w zasadzie kryje się za tymi nazwami ??? Walka … Pomorskie zaś to … lato czyli w uproszczeniu plaża, słońce, morze – turystyka 3S A klimat i rzeczywistość jest „brutalna” Dalsze skojarzenia to Trójmiasto, Kaszuby i …. Ale co w zasadzie kryje się za tymi nazwami ??? Badania potwierdzają, że Polska jest kojarzona przede wszystkim z powodów historycznych, nie zaś współczesnych. Grozi to kwalifikatorem „nudna”, ponieważ historia sama w sobie nie jest już turystycznie interesująca, dziś liczą się przede wszystkim: wydarzenia, styl życia, puls kraju. Historia jest natomiast dobrym kontekstem

Trendy w turystyce światowej: rosnący udział turystyki krótkookresowej odwiedziny rodziny i krewnych moda na ekoturystykę/„ekolifestyle” zainteresowanie ruchem slow food rosnący udział turystyki specjalistycznej i kwalifikowanej popyt na „usługi luksusowe” wzrost sprzedaży internetowej i marketingu sieciowego ( w tym portali społecznościowych) nowe, niestandardowe formy komunikacji z odbiorcą nowe technologie w IT ( GPS, systemy satelitarne) popyt na usługi tanich przewoźników turystyka typu MICE zasada 3E (Education –Entertainment – EMOTION)

Wykorzystać szansę !!!! wysoka jakość, konkurencyjne ceny !!!!

Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP Rynki priorytetowe Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP

Kulinaria są modne !!!! rebranding potrzebny od zaraz !!!!

Culinary Prestige !!

Kulinarne trendy 2013 !! unowocześnienie tradycji – odświeżenie wizerunku kuchni polskiej sezonowe menu współpraca z lokalnymi producentami zaopatrzenie „hiperlokalne” (zielniki, wędzarnie przy restauracjach) Fusion – czyli nietypowe połączenia i dodatki zdrowe odżywianie jako motyw kulinarny powrót zapomnianych smaków i składników udział alkoholi regionalnych wysublimowane dekoracje i jadalne dodatki menu degustacyjne

modern prestige vs. regional prestige JAKOŚĆ !!!

Tylko niecodzienne rozwiązania mają szanse powodzenia Wyróżnić się... Tylko niecodzienne rozwiązania mają szanse powodzenia

Minimalizacja kosztów Maksymalizacja efektów Wyróżnić się... Minimalizacja kosztów Maksymalizacja efektów

Efektywna promocja i PR

Wydarzenia zwiększają wiarygodność !!!

Pracujmy nad marką… marka odróżnia produkt od oferty konkurentów; marka to jakość; marka oddziałuje na rynek, jego zdobywanie i utrwalanie zdobytej pozycji; marka to wpływanie na podświadomość konsumenta; marka to skrót myślowy o wartościującym odcieniu oznaczający wizerunek rynkowy oferty czy pakietu usług. „Marka składa się z trzech ważnych aspektów: Pierwszym z nich jest wizerunek, drugim jej wartość, a trzecim cel, czyli wewnętrzna wiara w markę, która sprawia, że osiąga ona sukces” Simon Anholt, 2006

Dziękuję za uwagę ! Krystyna Hartenberger – Pater dyrektor biura PROT dyrektor@prot.gda.pl