system zarządzania zasobami ludzkimi
Plan prezentacji Określenie celu systemu mHR Prezentacja funkcjonalności Obszary zastosowania Korzyści
Struktura organizacyjna Efektywność organizacyjna Misja firmy Strategie rozwojowe Realizacja strategii Zarządzanie zasobami Struktura organizacyjna KAPITAŁ LUDZKI Efektywność organizacyjna
Cel systemu Określenie potencjału i zarządzanie zasobami ludzkimi, które dzięki mHR można: definiować oraz mierzyć
Predyspozycje psychologiczne Oczekiwana efektywność Profil stanowiska Kwalifikacje STANOWISKO Kompetencje Predyspozycje psychologiczne Oczekiwana efektywność
Predyspozycje osobowościowe Efektywność zadaniowa Profil pracownika Kwalifikacje PRACOWNIK Kompetencje Predyspozycje osobowościowe Efektywność zadaniowa
Organizacja Wyniki uzyskane w procesie oceny pracownika to: odpowiedź na konkretne problemy biznesowe firmy dane wejściowe do planowania, realizacji i oceny efektywności procesów kadrowych
Procesy kadrowe Planowanie zatrudnienia Rekrutacja i selekcja Rozwój zasobów ludzkich – szkolenia Zarządzania karierą Wynagradzania pracowników
Funkcjonalność mHR Podstawowa funkcjonalność Zarządzanie bazami danych i słownikami Przeprowadzanie testów, ocen i badań w sieci (lokalnej i Internecie) Raportowanie (sieć lokalna i Internet) Tworzenie i zarządzanie strukturą organizacyjną Tworzenie i zarządzanie stanowiskami Dane pracowników / kandydatów Dostęp do większości funkcjonalności on-line
Procesy ZZL w mHR Zarządzanie kompetencjami Dobór kompetencji dla organizacji Opis stanowisk przez zadania Budowanie profili kompetencyjnych dla poszczególnych stanowisk Ocena kompetencji metodą 360 stopni Analiza luk kompetencyjnych Selekcja pracowników/kandydatów
Procesy ZZL w mHR Zarządzanie kwalifikacjami Budowanie profili kwalifikacyjnych wykształcenie doświadczenie zawodowe szkolenia / uprawnienia zawodowe dodatkowe wymagania (języki, certyfikaty itp.) Przegląd kwalifikacji (ocena) Luki kwalifikacyjne Selekcja pracowników / kandydatów
Procesy ZZL w mHR Ocena wykonania zadań Budowanie profilu zadaniowego do oceny okresowej wg kryterium efektywnościowego Kryteria oceny: ilościowe i jakościowe Dobór zadań do oceny Nadawania wag zadaniom i kryteriom oceny Proces oceny wykonania zadań Samoocena Ocena przyłożonego Ocena uzgodniona
Procesy ZZL w mHR Zarządzanie szkoleniami Diagnoza potrzeb szkoleniowych Planowanie szkoleń Weryfikacja potrzeb szkoleniowych Harmonogramowanie szkoleń Realizacja harmonogramu Organizowanie szkoleń Zarządzanie zasobami, kosztami, informacjami w procesie realizacji szkoleń Ocena efektywności szkoleń Raporty z realizacji szkoleń
Procesy ZZL w mHR Ocena predyspozycji psychospołecznych Tworzenie profili psychologicznych dla poszczególnych stanowisk Ocena predyspozycji psychologicznych – testowanie MultiSelect (uniwersalna metoda selekcyjna, mini assessment centre) ProSelect (badanie predyspozycji kierowniczych) WIS (badanie wartości, motywacji i zaangażowania w pełnienie roli zawodowej) Raporty ilościowe i jakościowe z wybranych metod Selekcja pracowników / kandydatów
Korzyści Uporządkowane i wystandaryzowane procesy kadrowe Szybki i przyjazny dla użytkowników sposób opisu w systemie osób i stanowisk Możliwość planowania i organizowania procesów kadrowych skierowanych do wybranych grup pracowników Optymalne wykorzystanie zasobów ludzkich na podstawie szerokiej wiedzy zawartej w raportach ilościowych i jakościowych Podejmowanie trafnych działań usprawniających organizację w obszarach o niskim poziomie efektywności pracy Projektowanie indywidualnych planów rozwoju, w oparciu o szeroki zakres wiedzy o pracowniku i realne możliwości firmy
Korzyści Pracownicy obiektywne procesy oceny zmniejszanie kosztów psychospołecznych poprzez możliwość jak najlepszego dopasowanie pracowników do wymagań stanowisk i możliwość modelowania środowiska pracy zgodnie z ich preferencjami Organizacja wspieranie realizacji celów długofalowych firmy poprzez przyjęcie odpowiedniej strategii personalnej opartej o rzetelne dane zwiększenie zaangażowania i motywacji wszystkich pracowników organizacji poprzez jasne określenie wymagań i oczekiwań co do ich kwalifikacji, zachowań, efektów pracy
Kontakt ALTA SP. Z O.O. UL. KOŚCIUSZKI 63 41-503 CHORÓW www.alta.pl Maciej Kotynia e-mail: maciek@alta.pl tel. 032 249 50 40 Dział Sprzedaży i Marketingu
Zapraszamy na www.mHR.pl Dziękujemy za uwagę! Zapraszamy na www.mHR.pl