Bądź drobiazgowy! 1% mimo wszystko! Strategia akcji społecznej mającej na celu uzyskanie jak największych dochodów z akcji przekazywania 1% podatku przygotowana dla fundacji „Mimo Wszystko” Karolina Brzuska
Plan prezentacji Analiza SWOT Cele Strategia Narzędzia Podsumowanie Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Fundacja „Mimo Wszystko” Analiza SWOT Mocne strony Słabe strony Rozpoznawalność na terenie całego kraju Duże deklarowane zaufanie społeczne Pozytywny obraz Fundacji wykreowany przez media Brak oddziałów Fundacji w większych miastach Polski Lokalny obszar działania Fundacja „Mimo Wszystko” Zagrożenia Szanse Systematycznie zwiększająca się liczba osób przekazujących 1% podatku Wysoka gotowość społeczeństwa do niesienia pomocy Duża grupa osób nieskorych do przekazania 1% podatku Silna „konkurencja” ze strony organizacji takich jak PAH, Caritas, PCK, ZHP Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Cel Uzyskanie przez fundacje „Mimo wszystko” jak największych dochodów z akcji przekazywania 1% podatku Celem są pieniądze lecz dzięki nim: realizujemy marzenia… dajemy nadzieję… dzielimy się miłością… budujemy solidarność międzyludzką Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Zachęcenie do oddawania 1% podatku Strategia „3Z” Zachęcenie do oddawania 1% podatku Zwiększenie świadomości o działalności i inicjatywach podjętych przez Fundację Zmiana postrzegania osób niepełnosprawnych Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Przekazy, grupy docelowe 1% Przekazanie 1% jest nieskomplikowane Twój 1% rozwiązuje konkretne problemy Dziennikarze Pracownicy firm doradztwa podatkowego Niepełnosprawni Są pogodni i radośni Wsparcie dla nich nie jest jałmużna lecz gestem solidarności Płatnicy podatku dochodowego Kobiety Wolontariusze Pracownicy firm zaprzyjaźnionych z Fundacją „Mimo Wszystko” Dobrze wykorzystuje fundusze Jest skuteczna i pomaga najbardziej potrzebującym Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Narzędzia Community Relations Media Relations Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
„Zagrajmy razem” Rozpowszechnienie festiwalu Albertiana Edukacja w szkołach poprzez integracyjne przedstawienia Integracja dzieci niepełnosprawnych i sprawnych Integracja rodziców Przybliżenie problematyki osób niepełnosprawnych i samej Fundacji kobietom Cel: Harmonogram: Nawiązanie współpracy ze szkołami: wrzesień - grudzień Przedstawienia: grudzień - kwiecień Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
„1% - jeden krok do nieba” Akcja skierowana do biur doradztwa podatkowego Nawiązanie partnerstwa z pośrednikami pomagającymi wypełniać PIT-y Nakłonienie tych instytucji do: propagowania idei przekazywania 1% podatku Zachęcania klientów do przekazania 1% na Fundację Anny Dymnej Cel: Harmonogram: Wysłanie materiałów dotyczących akcji: grudzień - marzec Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
„Nasze życie, samo życie” Rozbudowanie obecnego blog-a Opisywanie wydarzeń mających miejsce w ośrodkach Fundacji Umożliwienie śledzenia działań Fundacji szerokiemu gronu internautów Pokazanie codziennego życia Fundacji, przybliżenie jej szerszej części społeczeństwa Zaprezentowanie Fundacji jako instytucji skutecznie wykorzystującej fundusze Cel: Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
„Dobrze być dobrym” Akcja reklamowa skierowana do płatników podatku Akcja „Podziękowanie”- Podziękowanie darczyńcom za przekazane datki Akcja „Zbieramy na”– Poinformowanie na co Fundacja zbiera pieniądze Pokazanie realnego sposobu wykorzystania środków Przybliżenie potrzeb podopiecznych Fundacji Narzędzia: billboardy i ogłoszenia prasowe Cel: Harmonogram: Akcja „Podziękowanie”- maj - czerwiec Akcja „Zbieramy na”- styczeń - kwiecień Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Community Relations „Wspólnie możemy więcej” współpraca z firmami zaprzyjaźnionymi z Fundacją „Rozwiąż PIT’a razem z nami!” współpraca z Gazetą Wyborczą „Jesteśmy podobni” reklama z udziałem osoby niepełnosprawnej „Bądź drobiazgowy - Uśmiechnij się!” happening „Kolorowy Wózek” Wspólna kampania zwiększająca świadomość akcji 1%. Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Media relations Konferencje prasowe Regularne i częste kontakty z dziennikarzami Informacje prasowe Notka prasowa Artykuły do prasy codziennej Nawiązanie współpracy z pismami/portalami kobiecymi Przygotowanie wartościowej płyty CD Monitoring mediów Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Summary Maximizing income from 1% tax donation Aim Strategy Tools Encouragement to donate 1% Strengthening organisation’s position Change of the stereotype of disabled people Strategy Community relations Media relations Tools Environment Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!
Dziękuję Bądź drobiazgowy! - 1% mimo wszystko!