Rozwój kompetencji High Potentials w Leroy Merlin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
"Nowoczesny Nauczyciel
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Akademia umiejętności szansą na aktywizację zawodową młodzieży z powiatu sępoleńskiego Stowarzyszenie Dorośli-Dzieciom 6 grudnia 2010 r.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Jerzy Marek Błażejczyk
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Ministerstwo Finansów
Agata Dulska Paulina Zielińska
Kalendarz 2020.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Co to jest spacer edukacyjny?
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Firmy TRENING SYSTEM GRUPA SZKOLENIOWO DORADCZA Kraków Piotr Serwin.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
podsumowanie Warszawa 19 czerwca 2017 r
MARKETING INTERNETOWY
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Rozwój kompetencji High Potentials w Leroy Merlin Tytuł Rozwój kompetencji High Potentials w Leroy Merlin poprzez zastosowanie efektywnościowych metod w zarządzaniu. Grażyna Jaworska-Piotrowska Jacek Kruszewski Leroy Merlin Polska

Plan prezentacji Leroy Merlin Polska Diagnoza potencjału ludzkiego Programy rozwojowe Program dla High Potentials Gdzie dziś jesteśmy i co chcemy zrobić jutro?

GROUPE ADEO LEROY MERLIN POLSKA Obecna w 9 krajach: Francja, Hiszpania, Włochy, Polska, Brazylia, Chiny, Grecja, Portugalia, Rosja Skupia 6 marek: Leroy Merlin, Bricoman, Bricocenter, Aki, Weldom, DomPro, Zodio, Kbane LEROY MERLIN POLSKA W Polsce jesteśmy jednym z graczy na rynku dystrybucji materiałów budowlanych, narzędzi oraz artykułów wyposażenia wnętrz i ogrodów. Tworzymy sieć nowoczesnych sklepów.    6 320 osób (500 menedżerów) 32 sklepy na terenie całej Polski, kolejne w budowie Nasza misja "Leroy Merlin pragnie ułatwić Ci realizację domu Twoich marzeń"

Warunki, w jakich funkcjonujemy Duża konkurencyjność handlowa i rynku pracy Branża Dynamiczny rozwój firmy Ciągła zmiana Autonomia jednostek organizacyjnych Wartości grupy i wynikająca z nich kultura organizacyjna to zobowiązanie wobec pracowników Konkurencyjność: obsługa klienta, hipermarket, konkurencja i miejsce startu dla młodych ludzi Autonomia jednostek: decyzyjność DS., rozproszenie Ciągła zmiana: nowi ludzie, nowe pomysły, świadomość konsumentów, zmiany na rynku budowlanym (wrażliwość na decyzje ekonomiczne) Rozwój: przez 2 lata podwojony zespół Zobowiązania wobec pracowników: wartości firmy, każdy jest wyjątkowy

Jak działamy? Wizerunek na rynku pracy Badanie satysfakcji pracowników Cykliczny system ocen Zdiagnozowanie potencjału rozwojowego Szkolenia i programy rozwojowe Stały monitoring działań i bilans zobowiązań Założenia biznesowe zrealizujemy tylko poprzez ludzi. Przejście - prezentacja Zdiagnozowanie potencjału

Diagnoza potencjału rozwojowego w LMP Filar zespołu Pracownik Rozwojowy Młody talent Wysoki potencjał Potencjał zarządczy odpowiedzialność

Programy rozwojowe Drabina Rozwoju Kuźnia Talentów 2005-2008 36 osób Indywidualne plany rozwojowe Akademia Orląt Program Menadżerski Drabina Rozwoju 2006-2008 27 osób 2004-2008 114 osób 2002-2008 387 osób

Programy rozwojowe Akademia Orląt 2002-2008 387 osób Program wspiera pracowników ze stanowisk wykonawczych w uzyskaniu kompetencji asystenckich. Podczas warsztatów pracujemy nad wzmocnieniem umiejętności analitycznych i komunikacyjnych. Program Menedżerski 2004-2008 114 osób Rozwija kompetencje z dziedziny zarządzania, w tym m.in.: zarządzanie partycypacyjne, planowanie i organizacja, motywowanie i ocena pracy, rozwijanie pracowników, delegowanie zadań. Jego ukończenie daje możliwość awansu na stanowisko kierownicze. AO: 2002-2007 – 309; 2008 – 78 PM: 2004-2007 – 55; 2008 – 59 DR: 2006-2007- ; 2008 - 17

Programy rozwojowe Drabina Rozwoju 2006-2008 27 osób Przygotowuje do objęcia stanowisk dyrektorskich i wspiera rozwój kompetencji tj.: zarządzanie ludźmi, rozpoznawanie potencjałów i rozwój pracowników, otwartość na zmiany, myślenie strategiczne, świadomość biznesowa, orientacja na Klienta, analiza informacji i podejmowanie decyzji. Kuźnia Talentów 2005-2008 36 osób Program dla absolwentów szkół wyższych, z doświadczeniem zawodowym do dwóch lat, tak pracowników jak i kandydatów zewnętrznych, przygotowujący do objęcia stanowisk menedżerskich w okresie dwóch lat. Indywidualne plany rozwojowe/ Polityka coachingowa

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju 1/6 Cel dostarczenie wiedzy i rozwinięcie umiejętności z obszaru zarządzania ekipą i zarządzania przedsiębiorstwem, poprzez nabycie takich umiejętności, jak: Diagnozowanie swoich możliwości i wiedzy Budowanie autorytetu w oparciu o swoje zasoby Oddzielenie problemu od człowieka i usuwaniu barier w orientacji na wynik Zwiększenie skuteczność w efektywnym porozumiewaniu się Budowanie zespołu i chęci do współpracy Wykorzystanie procesu zmiany i pociągnięcie za sobą pracowników Diagnozowanie potencjału pracowników i wzmacnianie ich determinacji w codziennej pracy w obszarach: Zarządzanie ludźmi, Rozwój pracowników, Otwartość na zmiany, Myślenie strategiczne, Świadomość biznesowa, Orientacja na Klienta, Analiza informacji i podejmowanie decyzji

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju 2/6 Metody pracy Zindywidualizowane plany rozwojowe Indywidualny plan rozwojowy dla każdego uczestnika Obiektywna weryfikacja poziomu kompetencji – SHL na wejście i wyście Bieżąca informacja zwrotna od opiekuna, coach’a, organizatora programu Odpowiedzialność uczestników za swój rozwój Zaangażowanie w zdobywanie wiedzy i realizację zadań Determinacja w uzyskiwaniu informacji zwrotnej Dyscyplina czasowa i konsekwencja w działaniu Nauka w działaniu Zapewnienie warsztatowego cyklu szkoleń rozszerzonego o studium przypadku Realizacja coachingu i prowadzenie projektu, pozwalające na szybszy proces przyswojenia wiedzy i możliwość rzetelnej weryfikacji Przygotowanie na zmianę Czas adaptacji i przygotowanie narzędzi do objęcia stanowiska

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju 3/6 Sposób pracy Współpraca z uczestnikami Jest zobowiązany realizować zadania i uczestniczyć w szkoleniach – potwierdzenie wpisem Uczestnik może skorzystać z indywidualnych konsultacji u trenera i/lub organizatora w celu uzupełnienia wymaganej/ dodatkowej wiedzy czy informacji Ma obowiązek informowania o trudnościach i proponowania zmian programowych w celu polepszenia efektywności programu Współpraca i sposób komunikacji z opiekunami Odbędą się minimum 3 spotkania podsumowujące postępy i postawę uczestnika podczas programu z szefem projektu Uczestnicy przedstawiając indeksy na warsztatach mają na bieżąco wpisane uwagi co do problematyki szkoleń i wdrażanych zadań

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju 4/6 Etap I 4 miesiące Opiekunem uczestnika jest bezpośredni przełożony Centrum oceny SHL Program szkoleń warsztatowych Coaching „peer to peer” i indywidualne spotkania rozwojowe Realizacja zadań z udziałem opiekuna Podsumowanie: Ocena zaangażowania w warsztaty i przyrostu zdobytej wiedzy Weryfikacja zgodności postawy z oczekiwaną Potwierdzenie potencjału do nominacji i wyjście ze sklepu dla osób nie będących obecnie na stanowiskach Dyrektorskich. Przyznanie projektu istotnego z poziomu firmy podczas procesu oceny uzgodnionego z przyszłym opiekunem.

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju 5/6 Etap II 4 miesiące Opiekunem uczestnika jest Dyrektor Regionu lub Dyrektor Pionu w centrali Program szkoleń warsztatowych Coaching „peer to peer” i indywidualne spotkania rozwojowe Realizacja zadań z udziałem opiekuna Realizacja projektu Możliwość skorzystania z coachingu zewnętrznego na wniosek opiekuna Podsumowanie: Ocena zaangażowania w warsztaty i przyrostu zdobytej wiedzy Prezentacja projektu jako oficjalne zakończenie programu Informacja zwrotna – powtórzenie SHL Ewentualna decyzja (Tak/Nie) o nominacji – czas, lokalizacja. Skierowanie na stanowiskowe szkolenia stażowe.

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju 6/6 Etap III 3 miesiące Opiekunem uczestnika jest bezpośredni przełożony Indywidualny plan rozwojowy Stanowiskowe szkolenie stażowe Podsumowanie: w procesie oceny

Harmonogram spotkań Inauguracja programu: wręczenie indeksów prezentacja celu i ram programu Warsztat otwierający plan rozwoju i hojność społeczna Komunikacja i budowanie sieci komunikacyjnych Wyznaczanie celów Oceny okresowe Zarządzanie zespołem Zarządzanie projektem Bilans EDP 19 listopad_08 19-20 listopad_08 9-10 grudnia_08 15-16 grudnia_08 13-14 styczeń_09 17-18 luty_09 9-11 marca_09 marzec_09

Harmonogram spotkań Wystąpienia publiczne Zarządzanie ekonomiczne - Gra symulacyjna Skuteczne przywództwo i budowanie zespołu Zarządzanie zmianą Zarządzanie konfliktem Prezentacja projektu i oficjalne zakończenie programu Ewentualne skierowanie na szkolenia stażowe DS. 30-31marca_09 22-23 kwiecień_09 11-12 maj_09 1-2 czerwca_09 15-16 czerwca_09 czerwiec_09 czerwiec-lipiec_09

Program dla High Potentials – Drabina Rozwoju Wąskie gardła – z czym mamy problem? Udział opiekunów w procesie rozwojowym Czas - zadania bieżące, a przygotowanie do warsztatów Brak możliwości pełnego przećwiczenia uzyskanej wiedzy, a więc nabycia umiejętności – brak narzędzi do realizowania projektów

Zarządzanie projektami Ludzie Metody Projekty *wg Motoroli

Zarządzanie projektami - metodologia Zarządzanie portfelem projektów Klasyfikacja projektów Wybór metodologii Selekcja liderów

Wnioski i działania na jutro W sytuacji kryzysowej ujawniają się prawdziwe potencjały Sytuacja wymaga nowego spojrzenia na działania HR zwłaszcza w obszarze rozwoju potencjałów Projekt rozwoju potencjału stwarza możliwość samofinansowania szybkiego zwrotu z inwestycji w proces ich szkolenia To potencjały zmieniają firmę!

Grażyna Jaworska-Piotrowska Dziękujemy za uwagę! Grażyna Jaworska-Piotrowska Jacek Kruszewski Leroy Merlin Polska