STRATEGIA KOMUNIKACJI PROW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Informacji i Promocji Warszawa, 28 czerwca 2007 r. Wytyczne w zakresie informacji i promocji.
System ewaluacji NPR i NSRO
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Regionalny Program Operacyjny
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Fundusze unijne system prawny: od Brukseli do regulaminów KM Julia Krzyszkowska Bankwatch/Polska Zielona Sieć Warszawa, 15 lipca 2015.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Strategia Komunikacji polityki spójności na lata Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO Lublin, 25 czerwca 2015 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
ROCZNY PLAN DZIAŁAŃ INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH NA 2016 R. dla RPO WiM na lata (RPD) 1.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Księgi wizualizacji znaku PROW
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
Strategia Inwestycyjna
Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
Operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji.
Podejście Leader w latach :
„Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność”
Zapis prezentacji:

STRATEGIA KOMUNIKACJI PROW 2014-2020

Podstawy prawne dla opracowania i realizacji Strategii komunikacji PROW 2014-2020. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 – art. 116 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005, Artykuł 66 – Instytucja zarządzająca; - Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 808/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), Artykuł 13 - Informacja i reklama; - rozdz. 5.6 „Informacja i promocja” Umowy partnerstwa, - Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej z dnia 12 grudnia 2014 r., nr 2014PL06RDNP001, rozdział 15.3.

Strategia komunikacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 zapewnia realizację działań komunikacyjnych PROW 2014-2020, w celu prawidłowego i efektywnego wdrażania PROW 2014-2020, określa podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych PROW 2014-2020, a w szczególności cele i grupy docelowe, wskazuje instytucje zaangażowane w działania informacyjne i promocyjne.

Strategia została przedstawiona Komitetowi Monitorującemu w dniu 25 czerwca. Co najmniej raz w roku Instytucja Zarządzająca ma obowiązek informować Komitet Monitorujący o postępach w realizacji strategii, analizie wyników i planowanych działaniach informacyjno-promocyjnych na następny rok.

Celem głównym Strategii komunikacji jest zapewnienie pewnej, aktualnej i przejrzystej informacji o PROW 2014-2020 dla ogółu interesariuszy oraz promowanie Programu, jako instrumentu wspierającego rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w Polsce. Celem Strategii, który stanowi uzupełnienie dla ww. celu, jest budowanie pozytywnego wizerunku wsi jako miejsca zamieszkania.

Realnym efektem realizacji głównego celu strategii ma być stworzenie korzystnej atmosfery społecznej dla wdrażania PROW 2014-2020 i popularyzacja modeli wielofunkcyjności obszarów wiejskich.

W odniesieniu do celu głównego Strategii można wyodrębnić następujące cele szczegółowe: •zwiększenie poziomu wiedzy ogólnej i szczegółowej dotyczącej PROW 2014-2020, w tym zapewnienie informacji dotyczących warunków i trybu przyznawania pomocy, dla potencjalnych beneficjentów w zakresie praktycznej wiedzy i umiejętności o sposobie przygotowania wniosków, biznesplanów oraz dla beneficjentów w zakresie przygotowania wniosków o płatność, •uwidocznienie roli Wspólnoty we współfinansowaniu rozwoju obszarów wiejskich, •zbudowanie i utrzymanie wysokiej rozpoznawalności EFRROW i PROW 2014-2020 na tle innych programów oraz funduszy europejskich, •zmiana w świadomości mieszkańców kraju funkcjonowania PROW jako programu głównie lub wyłącznie wspierającego rolników/rolnictwo, •poszerzenie grupy zainteresowanych PROW, dotarcie z przekazem do grup nastawionych niechętnie lub krytycznie do FE (w tym PROW), przełamanie negatywnych stereotypów dotyczących życia na obszarach wiejskich.

Do zadań IZ (MRiRW) na poziomie horyzontalnym należy: a) zapewnienie informacji i promocji PROW 2014-2020, w tym z wykorzystaniem KSOW oraz informowanie i reklama PROW 2014-2020; b) przygotowanie Strategii komunikacji PROW 2014-2020 oraz nadzór nad jej realizacją; c) monitorowanie, sprawozdawczość i ewaluacja Strategii; d) nadzór nad realizacją Planu Komunikacyjnego PROW 2014-2020; e) monitorowanie i sprawozdawczość z realizacji Planu Komunikacyjnego PROW 2014-2020; f) informowanie o przyszłym okresie programowania 2021-2027.

IZ współpracuje na bieżąco z MIiR, w zakresie m. in IZ współpracuje na bieżąco z MIiR, w zakresie m. in. działań: System informacji (punkty informacyjne), zapewnienie kompleksowej informacji przez wystandaryzowane portale internetowe, ujednolicenie minimalnych wytycznych względem obowiązków beneficjentów, wymienionych w Umowie partnerstwa.

Rola podmiotów zaangażowanych w realizację Strategii. Zgodnie z art Rola podmiotów zaangażowanych w realizację Strategii. Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. poz. 349) agencja płatnicza, podmioty wdrażające, instytucje pośredniczące oraz LGD informują i rozpowszechniają informacje o programie, w tym o zasadach i trybie przyznawania i wypłaty pomocy oraz o obowiązkach beneficjentów wynikających z przyznania tej pomocy, zgodnie z planem komunikacyjnym.

Podmiotami wdrażającymi są: -Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, -Agencja Rynku Rolnego, - samorządy województw, - podmiot, który będzie wdrażał działania „Transfer wiedzy i działalność informacyjna” oraz „Usługi doradcze, usługi z zakresu zarządzania gospodarstwem i usługi z zakresu zastępstw”.

Do zadań tych podmiotów należy przekazywanie informacji m. in Do zadań tych podmiotów należy przekazywanie informacji m.in. w zakresie: a) możliwości uzyskania dofinansowania oraz terminów naboru wniosków o dofinansowanie; b) udostępnienia instrukcji wypełniania wniosków; c) procedur rozpatrywania wniosków o dofinansowanie, w tym warunków i kryteriów wyboru i oceny projektów; d) danych teleadresowych do punktów informacyjnych gdzie odbiorcy mogą uzyskać informacje na temat PROW, kryteriów wyboru i oceny operacji; e) odpowiedzialności potencjalnych beneficjentów za poinformowanie opinii publicznej o celu operacji i wsparciu operacji z EFRROW;

Grupy docelowe -Ogół społeczeństwa - Potencjalni beneficjenci i beneficjenci - instytucje zaangażowane bezpośrednio we wdrażanie Programu, - instytucje zaangażowane pośrednio we wdrażanie Program -media

Na etapie planowania działań należy uwzględniać w komunikacji potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami. Przykładowe elementy: - tłumacz języka migowego, - napisy na ekranie, - komunikaty głosowe.

Przyjmuje się prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych na dwóch poziomach: - horyzontalnym/ogólnym, prowadzonym przez IZ , - szczegółowym, prowadzonym przez podmioty zaangażowane w realizację Strategii. W obszarze komunikacji występuje działalność LGD, która wynika z konieczności spełnienia warunku skutecznego zaangażowania społeczności lokalnej w realizację Lokalnej Strategii Rozwoju. Rolę podmiotu przekazującego informację pełnią również podmioty doradcze.

Wyróżniamy następujące działania informacyjno-promocyjne Wyróżniamy następujące działania informacyjno-promocyjne. 1) Upowszechnianie wiedzy ogólnej na temat Programu. 2) Zapewnienie informacji o Programie podmiotom zaangażowanym w realizację Strategii. 3) Przekazywanie potencjalnym beneficjentom/ beneficjentom Programu szczegółowych informacji dotyczących warunków i zasad udzielania pomocy. 4) Informowanie o Programie, rezultatach jego realizacji oraz o wkładzie Wspólnoty. 5) Zapewnienie informacji pracownikom punktów informacyjnych PROW 2014 -2020, PIFE oraz podmiotom doradczym i LGD.

6) Zapewnienie odpowiedniej wizualizacji Programu – Księga wizualizacji. 7) Zapewnienie informacji o nowym okresie programowania 2021-2027. 8) Kompleksowy projekt promocji PROW 2014-2020.

Kanały komunikacyjne. 1) Punkty informacyjne PROW 2014–2020 2) Internet 3) Telewizja, radio i/lub prasa

Narzędzia komunikacji Dobiera się je w zależności od rodzaju odbiorców działań komunikacyjnych i poszczególnych grup docelowych. Wykorzystując narzędzia należy stosować zasady: - upraszczanie języka komunikatów, by był zrozumiały, przejrzysty dla przeciętnego odbiorcy, - dbanie o przekazywanie aktualnych informacji z wyprzedzeniem.

Przykładowe narzędzia komunikacji • Przykładowe narzędzia komunikacji • spotkania, szkolenia, seminaria, konferencje, warsztaty • targi, wystawy • kampanie informacyjne w mediach (telewizja, radio, prasa) • strony internetowe • materiały informacyjne w internecie • punkty informacyjne • konferencje prasowe • popularne seriale, programy, audycje, teleturnieje • media społecznościowe • audycje/programy edukacyjne emitowane w telewizji, radio • portal KSOW • konkursy • materiały promocyjne

Komórką organizacyjną w MRiRW odpowiedzialną za koordynację wykonywania zadań IZ oraz wykonywanie zadań IZ jest Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich, natomiast za opracowanie oraz wdrożenie Strategii komunikacji PROW 2014-2020 i nadzór nad jej realizacją odpowiedzialne jest Biuro Pomocy Technicznej.

Dziękuję za uwagę.