Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Zarządzanie projektami partnerskimi
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Grupy społeczne Wykład III cz. 2 dr Barbara Przywara.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania pomocą społeczną. moderator: Jacek Cerebież-Tarabicki Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Anna Paszkowska-Rogacz
Informator dla osób doznających przemocy w Gminie Łużna. Łużna 2012 r.
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dojrzałość szkolna dziecka
Zarządzanie projektami
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Zasady pracy w zespole 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Grupa rówieśnicza konfliktów jako źródło przyjaźni i.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Szkoła Współpracy.
Sposoby podejmowania decyzji
Współpraca w naszej szkole
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Co chcieliśmy osiągnąć?
1 Struktura organizacyjna przedsięwzięcia Opracował: Jan Józef Pośnik.
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Sieć współpracy i samokształcenia Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły dr Danuta Elsner.
LIDER.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
PROCESY GRUPOWE Formowanie się grupy.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
8 zasad postępowania lidera
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Praca w zespole.
The Leader in Me.
Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Wypalenie zawodowe: dotyka tych najbardziej zaangażowanych ?
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zapis prezentacji:

Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1

DZIAŁANIE IV FORMOWANIE I NORMOWANIE III Burza II

I. Formowanie Grupa zostaje utworzona, jej zadania określone, zakres odpowiedzialności opisany. II. Burza W grupie rozpoczynają się konflikty. Członkowie grupy rywalizują o wpływy. Niektórzy członkowie grupy stają się wrogo usposobieni do siebie.

III. Normowanie Rozwiązanie wszystkich burzliwych konfliktów pozwala członkom grupy poczuć się lepiej w swoim towarzystwie. Grupa nabiera poczucia spójności. Energia grupy jest spożytkowana na wykonanie zadania, a nie na rozwiązywanie konfliktów. Wzajemne oczekiwania członków grupy wobec siebie są jasne. Pod koniec tego etapu zespół zwykle pracuje intensywnie, wykonując pracę przynoszącą zadowolenie.

IV. Działanie Członkowie grupy, zarówno indywidualnie jak i zespołowo, pracują bardzo wydajnie. Zespół szybko rozwiązuje problemy. Cele szczegółowe są osiągane. Zespół szybko czyni postępy w kierunku osiągnięcia celu ostatecznego.

PROBLEMY TOWARZYSZĄCE TWORZENIU GRUP

Formowanie: poziom wzajemnego zaufania pomiędzy członkami grupy jest niski, członkowie grupy są zwykle zbyt małomówni, nie dzielą się swoimi opiniami, nie zadają wielu pytań, zdarza się, że nie wszyscy członkowie grupy w pełni rozumieją zadania grupy.

II. Burza: członkowie grupy obawiają się jawnych konfliktów i nie chcą wypowiadać się otwarcie, często ukryte konflikty blokują grupę, konfrontacje o dużym ładunku emocjonalnym sprawiają, że w grupie panuje napięta i niespokojna atmosfera, uczucia negatywne uniemożliwiają wykonanie zadania.

III. Normowanie: IV. Działanie brak ważniejszych problemów. tempo działania, ze względu na zmęczenie i wypalenie się zespołu, zaczyna się obniżać, nowi członkowie grupy mogą rozpalić stare konflikty.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękujemy Materiały szkoleniowe opracowali i wybrali Jadwiga Olszowska – Urban i Janusz Dubajka