mgr Katarzyna Sławińska, dr inż. Zbigniew Kramek ITeE-PIB, Radom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
– poradnik dla babci i dziadka”
Advertisements

Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Zarządzanie międzynarodowe
Fundusze europejskie i współpraca międzynarodowa Moduł H Opiekun dr Renata Lisowska.
COMENIUS REGIO Families and Schools Together in European Regions
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Grupa tematyczna - PANEL EKSPERTÓW Technologie dla ochrony środowiska Zabrze, 26 październik 2006 Kierownik grupy Jan BONDARUK GŁÓWNY INSTYTUT GÓRNICTWA.
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. II Seminarium zadania badawczego.
1 Etap 20. Opracowanie wytycznych projektowych wykorzystania OZE w budownictwie, przy uwzględnieniu krajowych i unijnych norm prawnych Zadanie badawcze.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Komunikacja z platformą T2S
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Projekt - System wsparcia szkół i placówek.
Teresa Kazimierska - KOWEZiU
Prezentację przygotował: Alain Henry Możliwości rozwoju kształcenia zawodowego w Polsce na przykładzie dobrych praktyk z Francji i Niemiec.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
AS-CONSULTING Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces - Henry Ford.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Build desk – today, importnat but difficult market Advisory/technical support for professionals Advisory/technical support for energy consumers Many governmental.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Projekt - System wsparcia szkół i placówek.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

mgr Katarzyna Sławińska, dr inż. Zbigniew Kramek ITeE-PIB, Radom System wsparcia w pozaformalnym i nieformalnym uczeniu się osób o niskich kwalifikacjach – prezentacja projektu SkillsUp mgr Katarzyna Sławińska, dr inż. Zbigniew Kramek ITeE-PIB, Radom 2010-1-PL1-LEO05-11472 MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA System wsparcia uczenia się pozaformalnego i nieformalnego dla osób o niskich kwalifikacjach 7 grudnia 2012, ITeE-PIB Radom

Partnerstwo w projekcie SkillsUp. Cele i zadania projektu. Kluczowe zagadnienia Partnerstwo w projekcie SkillsUp. Cele i zadania projektu. Co jest przedmiotem transferu innowacji? Rezultaty projektu. Podsumowanie działań projektu. 2

Problemy rozwiązywane w projekcie SkillsUp Jak połączyć potrzeby rynku pracy z kształceniem osób o niskich kwalifikacjach lub bez kwalifikacji? Jak wykorzystać technologie informatyczne w diagnozowaniu i doskonaleniu kompetencji zawodowych? Jak wdrożyć nowoczesne standardy i innowacyjne programy nauczania-uczenia się? Jak zwiększyć efektywność, mobilność i elastyczność kształcenia i szkolenia zawodowego? 3

Partnerstwo w projekcie SkillsUp Leonardo da Vinci – Transfer Innowacji 2010-2012 2010-1-PL1-LEO05-11472 4

Cele projektu SkillsUp Identyfikacja potrzeb szkoleniowych za pomocą systemu komputerowego „System monitoringu i ewaluacji kompetencji pracowników” www.diagnozowaniekompetencji.pl Aktywizacja edukacyjna osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (osoby o niskich kwalifikacjach) Zaprojektowanie pakietów edukacyjnych w powiązaniu z rozpoznanymi potrzebami szkoleniowymi Przygotowanie modułowego programu nauczania dla specjalności Technologia Systemów Suchej Zabudowy Wnętrz Opracowanie metod uznawania pozaformalnych i nieformalnych efektów uczenia się osób o niskich kwalifikacjach Opracowanie materiałów szkoleniowych w formie e-pakietów edukacyjnych dla modułu Technologia Systemów Suchej Zabudowy Wnętrz” www.skillsup.ugal.ro/pl Określenie zasad transferu i uznawania efektów uczenia się z wykorzystaniem koncepcji systemu ECVET 5

Działania w projekcie Pakiet roboczy 1 Zarządzanie Projektem 01.01.2011 – 31.12.2012 Instytut Technologii Eksploatacji- Państwowy Instytut Badawczy opracowanie niezbędnej dokumentacji stanowiącej podstawę organizacyjno - prawną funkcjonowania konsorcjum zarządzanie administracyjne i finansowe koordynacja działaniami konsorcjum utworzenie platformy internetowej opracowanie raportów: cząstkowego i końcowego opracowanie międzynarodowych raportów dotyczących pilotażowego wdrożenia oraz porównującego wymagania kwalifikacyjne pracowników opracowanie programu modułowego oraz czterech pakietów edukacyjnych dla ucznia i nauczyciela dla specjalizacji Technologia Systemów Suchej Zabudowy Wnętrz opracowanie narzędzia do badania potrzeb szkoleniowych pracowników wraz z Przewodnikiem Użytkownika 6

Instytut Technologii Eksploatacji- Państwowy Instytut Badawczy Działania w projekcie Pakiet roboczy 2 Zapewnienie Jakości 01.01.2011 – 31.12.2012 Instytut Technologii Eksploatacji- Państwowy Instytut Badawczy weryfikacja realizowanych działań pod kątem zgodności z wnioskiem aplikacyjnym opracowanie działań w celu wspierania rozwoju projektu, osiągnięcia zakładanych rezultatów oraz opracowania najlepszych praktyk propagowanie działań, które przyczynią się do równego zaangażowania wszystkich parterów w poszczególnych etapach realizacji projektu opracowanie planu monitoringu i ewaluacji przy współpracy z ewaluatorami zewnętrznymi 7

„Dunarea de Jos” – Uniwersytet Galati, Rumunia Działania w projekcie Pakiet roboczy 3 Realizacja 01.03.2011 – 30.09.2012 „Dunarea de Jos” – Uniwersytet Galati, Rumunia przekształcenie pakietów edukacyjnych dla specjalizacji „Technologia Systemów Suchej Zabudowy Wnętrz” w wersję elektroniczną (e-pakiety dostosowane do e-learningu) opracowanie tekstowo - graficzne pakietów w czterech wersjach językowych i umieszczenie ich na e-platformie: www.skillsup.ugal.ro www.skillsup.ugal.ro/pl www.skillsup.ugal.ro/it www.skillsup.ugal.ro/ro 8

Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Polska Działania w projekcie Pakiet roboczy 4 Upowszechnianie 01.01.2011 – 31.12.2012 Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Polska podejmowanie działań mających na celu zwiększenie trwałości rezultatów projektu realizacja działań związanych z upowszechnianiem i wykorzystywaniem rezultatów przekazywanie merytorycznych informacji na temat wypracowywanych w projekcie dobrych praktyk, rezultatów oraz przede wszystkim produktu końcowego promowanie osiągniętych rezultatów projektu na poziomie regionalnym, krajowym oraz międzynarodowym (seminaria, konferencje, baza ADAM) podejmowanie działań promocyjno – informacyjnych (ulotki, broszury, media) 9

Transfer innowacji w projekcie SkillsUp Pozaformalne i nieformalne kształcenie Transfer innowacji Educational e-packages for the specialization Technology of Interior Drywall Systems Pakiety edukacyjne dla specjalizacji Technologia Systemów Suchej Zabudowy Wnętrz System of monitoring and evaluation of employees’ competencies for low-skilled workers System komputerowy do badania luk kompetencyjnych pracowników o niskich kwalifikacjach „System monitoringu i ewaluacji kompetencji pracowników” European Commission, DG EAC – Unit B5 10

Główne rezultaty projektu SkillsUp Modułowy program szkolenia i pakiety edukacyjne - montaż systemów suchej zabudowy (3 poziom ERK) E-pakiet edukacyjny dostosowany do wymagań środowiska informatycznego (technologia e-learning) i do różnych form szkoleniowych, szczególnie w trybie pozaformalnym i nieformalnym Szkolenie pilotażowe z udziałem pracowników wykonujących montaż systemów suchej zabudowy Procedura walidacji kompetencji zawodowych na wzór rozwiązań istniejących w systemie ECVET 11

Wykorzystanie systemu diagnozowania kompetencji Posiada zdolność do gromadzenia, przetwarzania i analizy wymagań kompetencyjnych pracowników. System informatyczny wpisuje się w ideę Europejskiej Ramy Kwalifikacji (EQF), Krajowych Standardów Kwalifikacji Zawodowych, Krajowego Systemu Kwalifikacji. Wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju zawodowego kadry poprzez ocenę kwalifikacji i kompetencji pracowników. Pozwala pracownikom ocenić wartość posiadanych kwalifikacji i kompetencji . Umożliwia organizatorom kształcenia i doskonalenia zawodowego tworzenie oferty usług edukacyjnych w korelacji z wymaganiami gospodarki oraz prognozami zapotrzebowania na nowe umiejętności, kwalifikacje i kompetencje. 12

Upowszechnianie rezultatów projektu SkillsUp w formie publikacji 13

Podsumowanie Rezultaty projektu SkillsUp przyczyniają się do poprawy mobilności i kompetencji pracowników o niskich kwalifikacjach oraz rozszerzają ofertę kształcenia i szkolenia zawodowe o nowe innowacyjne materiały edukacyjne. E-pakiet edukacyjny dla Technologii Systemów Suchej Zabudowy Wnętrz: wspiera pozaformalne i nieformalne uczenie się osób o niskich kwalifikacjach oraz jest przydatne dla kształcenie formalnego. pozwala na uzyskanie i przenoszenie (z kraju do kraju), umiejętności niezbędnych do prawidłowego wykonywania zadań zawodowych z zakresu technologii suchej zabudowy wnętrz udostępniony jako otwarty zasób edukacyjny dla kształcenia i szkolenia zawodowego. 14

Dziękuję za uwagę www.skillsup.eu katarzyna.slawinska@itee.radom.pl 2010-1-PL1-LEO05-11472 www.skillsup.eu katarzyna.slawinska@itee.radom.pl www.itee.radom.pl