ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W HANDLU DETALICZNYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
PSYCHOLOG.
NA PODSTAWIE SKIEROWANIA Z O Ś RODKA POMOCY SPO Ł ECZNEJ NA PODSTAWIE DOKUMENTU TO Ż SAMO Ś CI Procedura przyj ę cia osoby bezdomnej do Placówki.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Funkcje pieniądza.
P O P Y T , P O D A Ż.
ANALIZA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Europejski Dzień Języków Obcych
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Elastyczne Formy Zatrudniania Kancelaria Adwokacka Jarosław.
Zarządzanie projektami
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Kucharz
Nowoczesne metody sprzedaży.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Sztuka sprzedawania.
Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Dobry ogólny stan zdrowia Sprawność ruchowa i wytrzymałość fizyczna, która umożliwia pracę w pozycji stojącej i w ciągłym ruchu Dobra prezentacja Komunikatywność
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Charakterystyka zawodu
RODZAJE KLIENTÓW.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
FAKTURA KORYGUJĄCA (1/3)
Technik Organizacji Reklamy
Prawo popytu.
„Kompetencje zawodowe”
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Technik Organizacji Reklamy
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Magazynier-sprzedawca
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
KRĘGIELNIA.
Technik Organizacji Reklamy
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
TECHNIK HANDLOWIEC.
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Logistyk.
Czym się zajmuje? Dźwiękowiec odpowiada głównie za to co możemy usłyszeć w filmach, radiach i telewizji. To on zajmuje się tym, aby wszystko związane.
Mój zawód SPRZEDAWCA Sprzedawca sprzedaje towary swoje. Kasuje czasami za dwoje!
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
 Praca kosmetyczki nie zawsze jest przyjemna zarówno z fizycznego jak i psychicznego aspektu. Wymaga bezpośredniości, łatwości nawiązywania kontaktu.
Duka Company Liceum ogólnokształcące we Wronkach im. Powstańców Wielkopolskich.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
MÓJ ZAWÓD.
Afektywne podejście do lojalności
SEGMENTACJA RYNKU.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W HANDLU DETALICZNYM

SZTUKA SPRZADAWANIA JEST TO UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKONYWANIA O WŁAŚCIWOŚCIACH I UŻYTECZNOŚCI OFEROWANYCH TOWARÓW ORAZ STWORZENIA TAKICH WARUNKÓW ZAKUPU, KTÓRE DAJĄ NABYWCOM NAJWIĘCEJ ZADOWOLENIA.

W czasie rozmowy sprzedażowej sprzedawca, zachęcając do kupna, powinien oddziaływać na wzrok (odpowiednio prezentując towar) i słuch nabywcy (przekazując interesujące nabywcę informacje).

Powinien wykazać się także podzielnością uwagi, aby w trakcie realizacji zamówienia równocześnie reagować na wszystkie uwagi, odruchy i zachowania nabywcy.

W czasie prezentowania towaru sprzedawca winien przedstawić wszystkie jego zalety i zachęcić do kupna, posługując się rzetelną argumentacją.

Prowadzenie rozmowy wymaga od sprzedawcy ogólnego przygotowania do wykonywania zawodu, z zakresu: towaroznawstwa, reklamy i techniki sprzedaży, wysokiego poziomu kultury osobistej umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem.

Każda informacja musi być rzetelna i rzeczowa, poparta doświadczeniem o jej słuszności.

Bardzo ważne są: rozpoznanie potrzeb klienta wiedza sprzedawcy na temat towaru nadanie informacji charakteru reklamowego rzetelność informacji

Sprzedawca musi znać cechy towarów: ich smak, wartość odżywczą, trwałość, opinie nabywców o nich, miejsce ich produkcji musi umieć wykazać praktyczność towaru, uzasadnić jego cenę, łatwość eksploatacji, a równocześnie operować argumentami emocjonalnymi (np. podkreślenie urody, wyszczuplenie sylwetki klienta)

Poziom kultury obsługi nabywców powinien stale się podnosić Poziom kultury obsługi nabywców powinien stale się podnosić. Decydują o tym takie elementy, jak: warunki, w jakich odbywa się handel i w jakich pracują sprzedawcy kultura pracowników wzajemne stosunki pomiędzy pracownikami stosunek sprzedawców do nabywców

Na kulturę osobistą sprzedawcy składają się: postawa ruchy sposób wyrażania się stosunek do klienta sposób obchodzenia się z towarem prezentowanie i demonstrowanie towaru

Każdego klienta traktujemy w sposób indywidualny Każdego klienta traktujemy w sposób indywidualny. Takie podejście do potrzeb klienta świadczy o trosce o niego, o kulturze obsługi i często przesądza o wyborze sklepu przez klienta.

Sprzedawca powinien poprzez stałą obserwację nabywców rozpoznawać: ich potrzeby i stopień pilności tych potrzeb czynniki, które wywierają wpływ na dokonane wyboru i zakupu towaru, np. wysokość dochodów, przyzwyczajenia rodzaje klientów

Jednym z obowiązków sprzedawcy jest pomoc konsumentowi w zdecydowaniu, która z jego potrzeb jest najbardziej pilna i powinna być zaspokojona w pierwszej kolejności oraz jako towar może tę potrzebę zaspokoić.