Sprawozdanie z Akcji „Przedszkolak bezpieczny w środowisku”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Advertisements

Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
ODYSEJA UMYSŁU.
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
Prezentacja Damian Kowalewski 1013a.
Paulina Gajer To1012a PODSUMOWANIE ĆWICZEŃ. Ćwiczenie 1 Nazywam sie Paulina Gajer.Mieszkam w krakowie mam 20 lat.Urodzilam sie w Krakowie.Moimi rodzicami.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Punkt wymiany sprawnego, ale niepotrzebnego sprzętu RTV/AGD oraz wolontariat na terenie gminy Stare Babice. Koczargi Stare, r., Katarzyna Skibińska,
Historia Krakowa w Pigułce
JAKA JESTEM. Jeszcze niedawno by ł am tak ma ł a, ż e mie ś ci ł am si ę w umywalce.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Bezpieczne ferie zimowe
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Marta Orzechowska Przedszkole Samorządowe Nr – 217 Kraków ul. Pigonia 2a.
... i Bóg stworzy ł cz ł owieka. - Adamie, zejd ź w t ą dolin ę. Powiedział Pan: Adam spytał: -Co to jest dolina, Panie?
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
Znak krzy ż a na czole dziecka Czyniony na pocz ą tku celebracji wyciska piecz ęć Chrystusa na maj ą cym do Niego nale ż e ć i oznacza ł ask ę odkupienia,
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Jeżdżę z głową.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
Arkusz Kalkulacyjny opracowała: Alicja Rusek.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Geometryczne dyktando
Kiedy Siergiej dzwoni do George`a…
Bezpieczeństwo na drodze
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
PROJEKT EUDUKACYJNY POD TYTUŁEM :
To, co zapami ę ta ł am…. Klasa 0 Moja pierwsza szkolna wycieczka… Byłam w Krakowie na Wawelu i w Smoczej Jamie razem z kolegami i kole ż ankami ze szkoły.
Unia Europejska Przekraczamy granice Euroregion Nysa
Marlena Dietrich Nagrody, odznaczenia oraz wyróżnienia…
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Dzień bezpiecznego Internetu
HISTORIA FIZYKII. Rozwój fizyki jako nauki zapocz ą tkowany zosta ł w XVII w. W XVIII w. sformu ł owano mechanik ę klasyczn ą i podstawy elektromagnetyz.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Bezpieczny na drodze.
Lengyel, Magyar – két jó barát…
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z Akcji „Przedszkolak bezpieczny w środowisku”

W roku szkolnym 2012/2013 w Przedszkolu nr 13 w Legnicy kontynuowano program Akademii Zdrowego Przedszkolaka pod hasłem: „Przedszkolak bezpieczny w środowisku”. W programie główny nacisk położono na bezpieczeństwo dzieci, nawiązując do tematów. W warsztatach pojawiły się aspekty związane z kształtowaniem właściwej postawy dzieci wobec rówieśników i dorosłych. Skupiono się również na budowaniu wzorców ruchowych i bezpieczeństwie podczas zabaw, w domu i poza nim oraz w ruchu ulicznym.

Dzięki zajęciom będą potrafiły im zapobiec lub z nimi sobie poradzić. W akcji brały udział dzieci 6-letnie z grupy integracyjnej, natomiast w wybranych zajęciach dzieci 5-letnie, jako zaproszeni goście. Akcja była prowadzona od maja do czerwca. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach, były ciekawe proponowanych tematów, otwarte na nowe zabawy. Wzrosła ich świadomość dotycząca niebezpiecznych sytuacji, które mogą je spotkać. Dzięki zajęciom będą potrafiły im zapobiec lub z nimi sobie poradzić.

POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W DOMU Zajęcia rozpoczęły się od zapoznania dzieci z Akademią Zdrowego Przedszkolaka, jej celami. W trakcie zajęć poznały bohaterów bajki „Zwierzątka ze zdrowego zakątka”, których bardzo polubiły i chętnie o nich opowiadały. Zaznajomiły się z pojęciem „bezpieczeństwa”, następnie wspólnie z nauczycielką stworzyły własną definicję. Dzieci poznały Dekalog Bezpiecznego Przedszkolaka. Bardzo chętnie wzięły udział w zabawie „Poszukiwanie niebezpiecznych skarbów”, wykazując się dużą wiedzą przy wskazywaniu niebezpiecznych przedmiotów. Swój wybór potrafiły umotywować.

Dowiedziały się, jakie niebezpieczne urządzenia znajdują się w domu oraz że nie wolno ich dotykać, bawić się nimi. Dzielnie wyszukiwały niebezpiecznych przedmiotów w sali, oznaczały je znakiem „!”. Następnie wysłuchały wiersza „Bezpieczny przedszkolak w domu”, z którego dowiedziały się, że bezpieczeństwo jest istotne i powinny znać zasady postępowania w różnych miejscach czy sytuacjach życiowych, by uniknąć ewentualnych zagrożeń.

W dalszych zajęciach dzieci utrwalały sobie znajomość istniejących służb ratunkowych, ich roli w życiu człowieka oraz ważnych numerów telefonów. Dzieci chętnie kolorowały pojazdy służb specjalnych, z uwzględnieniem właściwych kolorów. Przeprowadzono również symulację rozmowy dzieci z dyspozytorem pogotowia ratunkowego. Przedszkolaki bardzo chętnie wzięły udział w ww zabawie. Dowiedziały się jakich informacji powinny udzielać przez telefon, jak dopasować właściwy numer telefony do zaistniałego zagrożenia.

BEZPIECZEŃSTWO POZA DOMEM ORAZ W TRAKCIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNYCH Na wstępie dzieci wysłuchały informacji dotyczących kontaktów z nieznajomymi. Nauczyciel zwracał uwagę na zachowanie ostrożności, przestrzegał przed braniem czegokolwiek od obcych, oddalaniem się z nimi, podawaniem informacji na swój temat. Następnie przeprowadził Quiz, w którym dzieci miały za zadanie ocenić postępowanie dziecka w przytoczonych sytuacjach.

W dalszej części zajęć omawiano zachowanie względem zwierząt (psów) W dalszej części zajęć omawiano zachowanie względem zwierząt (psów). Dzieci dowiedziały się, jakie zagrożenie niesie ze sobą zaczepianie obcych, nieznajomych psów. Dowiedziały się również, jakie sytuacje mogą sprowokować psa do ataku oraz jak się przed nim bronić (pozycja bezpieczna stojąca oraz pozycja żółwia).

Aby lepiej zobrazować sytuację, nauczyciel posługiwał się ilustracjami (załączniki). Na zakończenie chętne dzieci przekazały swoje umiejętności młodszym kolegom i koleżankom.

W dalszej części zajęć omawiano zasady bezpieczeństwa w czasie jazdy na: rowerze, rolkach, hulajnodze. Nauczycielka opowiadała, jak powinien wyglądać przedszkolak, właściwie przygotowany do jazdy. Dodatkowo dzieci miały przyporządkować przedmioty niezbędne do bezpiecznej jazdy do jednego z bohaterów bajki – Raptusia, a wykreślić elementy niepotrzebne.

Na zakończenie, dzieci malowały bohaterów bajki (praca w grupach), następnie zorganizowano wystawę prac.

JAK ZACHOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Na zajęcia została zaproszona grupa 5-latków. Dzieci chętnie słuchały o przygodach Wieprzusia, Ociupinki i Raptusia, poznając dzięki nim i mądrej cioci Róży zasady ruchu drogowego. Nauczyciel wyjaśnił dzieciom, jakie są zasady ruchu drogowego: kim jest pieszy, kierowca, sygnalizacja świetlna, skrzyżowanie, trasy rowerowe. Dzieci rozmawiały o znaczeniu poszczególnych kolorów w sygnalizacji świetlnej (tylko światło zielone upoważnia pieszego do wejścia na pasy), o przejściu dla pieszych (zastosowano plansze z ilustracjami), trasie rowerowej. Dzieci dowiedziały się, że jezdnia jest przeznaczona dla pojazdów drogowych, piesi mogą poruszać się tylko po chodniku.

W dalszej części nauczyciel zaprezentował i omówił kilka podstawowych znaków drogowych, które dzieci powinny już znać. Zorganizowano zabawę, w której przedszkolaki wcieliły się w rolę pojazdów i pieszych. Miały za zadanie prawidłowo reagować na sygnalizację świetlną oraz przejść przez jezdnię w wyznaczonym miejscu (przejście dla pieszych). Nauczycielka wyjaśniła, jak należy się zachować przechodząc przez ulicę w miejscu, w którym nie ma sygnalizacji świetlnej.

BEZPIECZEŃSTWO W RELACJACH Z ROWIEŚNIKAMI I DOROSŁYMI W zajęciach zastosowano metodę Weroniki Sherborne „Metoda Ruchu Rozwijającego”, w której ruch wykorzystywany jest jako narzędzie wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii jego zaburzeń. Podczas zajęć dzieci poznały własne ciało, dowiedziały się jak ważne jest funkcjonowanie poszczególnych jego elementów. Bardzo chętnie wzięły udział w zabawie „Bajka o moim ciele”, w której nazywały poszczególne części ciała i wykonywały nimi określone ruchy. Proponowane zabawy były bardzo chętnie przyjmowane przez dzieci i powtarzane kilkakrotnie na ich prośbę.

Kolejne zajęcia miały na celu wykształcenie w dzieciach orientacji w przestrzeni, nawiązanie relacji między dzieckiem, a tym, co je otacza. Dzieci w proponowanych zajęciach wykazywały dużą aktywność i inicjatywę. Były bardzo twórcze. Chętnie przyjęły do zabawy młodszych kolegów.

Podczas ćwiczenia „Granice mojego państwa” dzieci dowiedziały się, iż pewne osoby mogą być z nimi w bliskim kontakcie, a inne w dalszym. Samodzielnie decydowały, w jakim kręgu znajdzie się wybrana przez nie osoba. Wielokrotnie podkreślano przy tym, iż to one decydują o przynależności osób do poszczególnych kręgów. Na zakończenie przedszkolaki wykonały sobie nawzajem masaże na podstawie wierszyków czytanych przez nauczyciela.

Dzięki Akcji dzieci z naszego przedszkola bardzo dużo się nauczyły Dzięki Akcji dzieci z naszego przedszkola bardzo dużo się nauczyły. Teraz znają numery alarmowe, zapoznały się z niebezpecznymi miejscami i sytuacjami w domu oraz nauczyły się odpowiednio reagować na zagrożenia. Dowiedziały się, jakie niebezpieczne przedmioty znajdują się w ich domach i czego nie wolno im robić pod nieobecność rodziców. Wiedzą jak przygotować się do aktywności fizycznej poza domem, aby być bezpiecznym. Znają podstawowe zasady ruchu drogowego, opanowały zasady poruszania się pieszych i rowerzystów po ulicy oraz właściwe przechodzenie przez jezdnię. W końcowym etapie poznawały możliwości własnego ciała, nauczyły się, czym jest przestrzeń osobista i działanie z innymi ludźmi.