Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zajęcia realizowane w ramach projektu Moja Szkoła - Mój kapitał na przyszłość współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Baw się, graj i ….. ucz się matematyki Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W ZRĘCINIE poczet sztandarowy szkoły kącik patrona szkoły.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Szkoła Podstawowa Nr 67 im. Władysława Łokietka w Krakowie.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Szkoła marzeń.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
„Równe szanse dla wszystkich”
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16. Szanowny Rodzicu, jeśli szukasz dla swojego dziecka szkoły, która dba o: - wszechstronny rozwój, - bezpieczeństwo.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Ul. Cieszkowskiego Gniezno
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
PUNKT PRZEDSZKOLNY W DĄBROWICY
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Spotkanie informacyjne dla rodziców r.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Moja Szkoła .
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im.Matki Wincenty Jadwigi Jaroszewskiej w Jurkach.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „EDUKACJA BEZ BARIER” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Szkoła Podstawowa w Ochlach Szkoła Podstawowa w Ochlach jest jedną z pięciu szkół biorących udział w Projekcie „Edukacja bez barier” współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt trwał od września 2009 roku do czerwca 2011 roku. W ramach projektu przeprowadzono: - 328 zajęć specjalistycznych w zakresie wsparcia psychologiczno – pedagogiczno – logopedycznego, - 198 zajęć wyrównawczych , 792 godziny różnego rodzaju kół zainteresowań. Realizowane zajęcia z projektu cieszyły się ogromnym powodzeniem wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.

Nazwa prowadzonych zajęć Zajęcia specjalistyczne ŁĄCZNE ZESTAWIENIE WSZYSTKICH ZAJĘĆ REALIZOWANYCH W RAMACH PROJEKTU EDUKACJA BEZ BARIER w latach 2009/2010 i 2010/2011 Asystent Szkolny – mgr Anna Brzozowska Rodzaj zajęć Nazwa prowadzonych zajęć Prowadzący zajęcia Liczba uczestników Liczba godzin Koła zainteresowań Koło języka angielskiego Mgr Łukasz Sobański 36 132 Koło matematyczne Mgr Sylwia Gac Mgr Łukasz Topolski 27 66 Koło polonistyczne Mgr Anna Brocka 35 Koło przyrodnicze Mgr Anna Krajewska Mgr Łukasz Blaźlak Koło wokalno - muzyczne Mgr Joanna Ratowska 28 Koło plastyczne Mgr Jagoda Stempak Koło informatyczne Mgr Joanna Stępień 40 Koło sportowe Mgr Katarzyna Pilarska 96 198 Zajęcia wyrównawcze Zajęcia wyrównawcze dla klas I - III Mgr Marianna Raczyńska 16 Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego dla klas IV - VI Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas IV - VI 23 Zajęcia specjalistyczne Terapia zajęciowa 54 264 Zajęcia logopedyczne Mgr Anna Tutek 5 64

KOŁA ZAINTERESOWAŃ W ramach projektu „Edukacja bez barier” realizowano zajęcia pozalekcyjne w ośmiu kołach zainteresowań. Wszystkie zajęcia realizowane były zgodnie z przyjętymi harmonogramami i w oparciu o autorskie programy opracowane przez nauczycieli prowadzących zajęcia. Zajęcia były prowadzone pod kątem rozwoju umiejętności, zdolności i zainteresowań uczniów w zakresie: języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, przyrody, sportu, informatyki, plastyki i muzyki. Uczniowie chętnie spędzali swój wolny czas na zajęciach pozalekcyjnych rozwijając się poprzez naukę i zabawę. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia sportowe, informatyczne, plastyczne i muzyczno – wokalne.

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło języka angielskiego

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło języka polskiego Koło matematyczne

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło przyrodnicze - urokliwe zakątki przyrody w okolicy naszej szkoły

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło przyrodnicze

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło sportowe klasy I - III

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło sportowe – siatkówka klasy IV - VI

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Gramy i śpiewamy – koło muzyczno – wokalne

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Wystawa prac koła plastycznego

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Wystawa prac koła plastycznego

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło plastyczne

Galeria naszych zdjęć koła zainteresowań Koło informatyczne klasy I - III

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE W ramach pozalekcyjnych zajęć projektu „Edukacja bez barier” realizowano zajęcia wyrównawcze w podziale na dwie grupy wiekowe: klasy I – III i IV – VI. Wszystkie zajęcia realizowane były zgodnie z przyjętymi harmonogramami i w oparciu o autorskie programy opracowane przez nauczycieli prowadzących zajęcia. Dzieci podczas zajęć miały możliwość wyrównywania braków, utrwalenia bieżącego materiału, kształtowania umiejętności myślenia i jasnego formułowania wniosków, a także wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym.

Galeria naszych zdjęć zajęcia wyrównawcze Zajęcia wyrównawcze dla klas I - III

Galeria naszych zdjęć zajęcia wyrównawcze Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

Galeria naszych zdjęć zajęcia wyrównawcze Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

Galeria naszych zdjęć zajęcia wyrównawcze Zajęcia wyrównawcze z matematyki

ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE W ramach zajęć specjalistycznych realizowano terapię zajęciową i terapię logopedyczną. Głównym celem terapii zajęciowej było wspomaganie rozwoju dziecka, rozwijanie wyobraźni, aktywności twórczej, odreagowywanie napięć emocjonalnych, wspomaganie procesu zdobywania wiedzy o samym sobie oraz zmiany zachowań. Ćwiczenia logopedyczne miały zaś na celu usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz pomoc w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem, rozumieniem, czytaniem i pisaniem.

Galeria naszych zdjęć zajęcia specjalistyczne Terapia zajęciowa

Pomoce dydaktyczne Dzięki realizowanemu projektowi edukacyjnemu nasza szkoła wzbogaciła się o wiele atrakcyjnych pomocy dydaktycznych (aparat cyfrowy, ekran multimedialny, gry planszowe - dydaktyczne, instrumenty muzyczne, sztalugi, piłki, książki, programy multimedialne ), które urozmaicały prowadzone zajęcia. Wśród rodziców i gości odwiedzających naszą szkołę wielkim zainteresowaniem cieszy się nasza szafa z pomocami dydaktycznymi.

Podsumowanie Kończąc naszą wędrówkę po „Edukacji bez barier” w Szkole Podstawowej w Ochlach należy podkreślić, że poprzez realizację zajęć uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału między innymi: w wycieczkach do Arboretum w Rogowie oraz do Palmiarni i Ogrodu Botanicznego w Łodzi, w przedmiotowych konkursach szkolnych i pozaszkolnych, w zawodach sportowych, w uroczystościach i imprezach szkolnych i pozaszkolnych.

Dziękujemy za uwagę