Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Projekt - System wsparcia szkół i placówek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Centrum Doradztwa Strategicznego Model współpracy szkół z przedsiębiorcami Uwagi o szkolnictwie zawodowym na podstawie prowadzonych przez.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. II Seminarium zadania badawczego.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Projekt - System wsparcia szkół i placówek.
STAN KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM Śląski Kurator Oświaty Stanisław Faber Konferencja wojewódzka System wsparcia szkół i placówek oświatowych.
Teresa Kazimierska - KOWEZiU
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Prezentacja założeń regionalnej polityki edukacyjnej w odniesieniu do Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Możliwości finansowania działalności placówek.
Prezentacja założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście ogłaszanych przez WUP konkursów Kazimierz Tęczar Kazimierz Tęczar Wicedyrektor Wojewódzkiego.
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
Pracownia Doradztwa ODN w Poznaniu
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Sesja panelowa - Panel 3 i 4 Sesja panelowa - Panel 3 i 4 Problemy… Konferencja System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Instytut Logistyki i Magazynowania
mgr Katarzyna Sławińska, dr inż. Zbigniew Kramek ITeE-PIB, Radom
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Projekt - System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego dr inż. Krzysztof Symela – Koordynator merytoryczny Działanie 3.3 – Poprawa jakości kształcenia Podziałanie – Modernizacja treści i metod kształcenia Konferencja System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Warszawa, Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rozwój kształcenia modułowego w Polsce Programy modułowe opracowane w ramach projektu PHARE IMPROVE dla 27 zawodów z udziałem ekspertów z Irlandii Eksperyment pedagogiczny MEN (44 szkoły, 27 zawodów) Programy: Liceum techniczne Liceum profilowane Programy o budowie modułowej bazujące na metodyce zatwierdzonej przez MEN-DKZU. Projekt EFS SPO-RZL – Przygotowanie innowacyjnych programów nauczania dla kształcenia zawodowego (131 programów, ok pakietów edukacyjnych) I II III

Polska Sieć Kształcenia Modułowego - PSKM PSKM- 70 Instytucji

Dokumenty powiązane z kształceniem zawodowym Ramowy plan nauczania dla szkoły zawodowej PROGRAM NAUCZANIA DLA ZAWODU Plan nauczania dla zawodu Programy nauczania w układzie : Przedmiotowym Modułowym –Szczegółowe cele kształcenia –Materiał nauczania –Wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu –Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia –Szczegółowe cele kształcenia –Materiał nauczania –Wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu –Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia Podstawa programowa kształcenia w zawodzie Podstawa programowa kształcenia w zawodzie Standard wymagań egzaminacyjnych Dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Suplement Europass do dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

Programy o strukturze przedmiotowej / Programy dopuszczone przez MEN Aktualna oferta programowa kształcenia w zawodach szkolnych Programy o strukturze modułowej 157

Warunki pomyślnego wdrażania kształcenia modułowego 1 Program nauczania podzielony jest na niezależne, odpowiednio zbudowane i skorelowane jednostki uczenia 2 Dostępne są różne ścieżki uczenia się, dostosowane do różnych poziomów wcześniej zdobytej wiedzy, indywidualnych predyspozycji i potrzeb 3 Nauczyciele projektują i realizują zajęcia edukacyjne na różne sposoby doprowadzając uczniów do oczekiwanych rezultatów 4 Materiały dydaktyczne w formie pakietów edukacyjnych umożliwiają pozyskiwanie wyselekcjonowanej wiedzy niezbędnej do kształtowania umiejętności oraz sprawdzenia postępów i rezultatów kształcenia 5 Występuje efektywna struktura organizacyjna, która gwarantuje realizację warunków od 1 do 4

Cele projektu 1. Wypracowanie systemu wsparcia szkół zawodowych, kadry dydaktycznej, JST, organów nadzorujących przygotowujących się do powszechnego wdrażania programów modułowych, zgodnie z nowymi kierunkami zmian w kształceniu zawodowym 2. Utworzenie zintegrowanego systemu informatycznego ułatwiającego dostęp do bazy danych programów modułowych i pakietów edukacyjnych oraz informacji z zakresu kształcenia zawodowego 1. Przygotowanie ekspertów - kadry dla systemu wsparcia szkół i placówek wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego 2. Przygotowanie poradników: Jak wdrażać modułowe programy kształcenia zawodowego dla: kadry zarządzającej szkół zawodowych i placówek oświatowych, kadry dydaktycznej, przedstawicieli organu prowadzącego i nadzorującego 3. Przeprowadzenie konsultacji ekspertów z kadrą dydaktyczną odpowiedzialną za kształcenie zawodowe w szkołach i placówkach oświatowych wdrażających programy modułowe 4. Udostępnienie kadrze dydaktycznej szkół zawodowych i placówek oświatowych dostępu do Zintegrowanego Systemu Informatycznego w obszarze kształcenia zawodowego 6. Zweryfikowanie narzędzi i rozwiązań pozwalających na tworzenie oferty programowej w oparciu o podejście modułowe 7. Zidentyfikowanie przykładów dobrych praktyk w kształceniu zawodowym realizowanym z wykorzystaniem programów o strukturze modułowej 5. Promowanie rezultatów projektu wśród nauczycieli szkół zawodowych, przedstawicieli organów prowadzących i nadzorujących szkoły, poprzez organizację konferencji; informacje dostępne w Internecie, artykuły w prasie

Uczniowie i słuchacze szkół i placówek kształcenia zawodowego Beneficjenci projektu Dyrektorzy szkół zawodowych i placówek oświatowych (CKU, CKP, ODDZ) Kierownicy kształcenia praktycznego Nauczyciele odpowiedzialni za kształcenie zawodowe Nauczyciele konsultanci oraz doradcy metodyczni Pracownicy organów prowadzących (JST) Pracownicy nadzoru pedagogicznego (KO) Członkowie Polskiej Sieci Kształcenia Modułowego Pracodawcy uczestniczący w kształceniu zawodowym

Zadania realizowane w projekcie 1. Zarządzanie Zarządzanie i obsługa projektu Upowszechnianie rezultatów i promocja 2. Przygotowanie ekspertów do wspierania organizacyjnego, merytorycznego i metodycznego szkół i placówek wdrażających programy modułowe 3. Przygotowanie poradników – Jak wdrażać modułowe programy kształcenia zawodowego oraz produkcja 6 filmów 4. Organizacja konferencji wojewódzkich i regionalnych 5. Utworzenie i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego wspierającego kształcenie zawodowe w oparciu o podejście modułowe 2.1. Przygotowanie kadry (ok. 300 trenerów i ekspertów kształcenia modułowego) 2.2. Konsultacje ekspertów w szkołach i placówkach oświatowych oraz debata ekspertów, członków PSKM, przedstawicieli MEN, pracodawców i innych zainteresowanych środowisk (w tym 4 spotkania regionalne) 3.1. Opracowanie koncepcji poradników 3.2. Popularyzację i wdrożenie poradników do praktyki szkolnej 3.3. Redakcja merytoryczna i techniczna, druk i dystrybucja poradników 3.4. Nagranie filmów służących jako przykłady dobrych praktyk - wdrożenia kształcenia modułowego 4.1. Organizacja 16 konferencji wojewódzkich otwierających projekt (1600 osób) 4.2. Organizacja 5 konferencji regionalnych podsumowujących projekt 5.1. Opracowanie koncepcji struktury i zawartości portalu 5.2. Stworzenie i instalacja portalu 5.3. Testowanie portalu i utrzymanie w ruchu – – – – – (5) (11) – – – – – – – –

Przygotowanie 300 ekspertów wspierających szkoły we wdrażaniu programów modułowych. Przygotowanie poradników: Jak wdrażać programy modułowe dla: nauczycieli – w 16 grupach zawodowych, kierowników kształcenia praktycznego, dyrektorów szkół i placówek oświatowych, przedstawicieli organów prowadzących (JST), przedstawicieli organów nadzorujących (KO) i doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów - (publikacje zwarte - łącznie 21 wydane w postaci segregatora). Nagranie 6 filmów służących jako przykłady dobrych praktyk - wdrożenia kształcenia modułowego w wybranych szkołach lub placówkach oświatowych; Konsultacje ekspertów z nauczycielami 256 szkół i placówek (CKU, CKP) wdrażających programy modułowe (łącznie ok spotkań). Organizacja 16 konferencji wojewódzkich promujących projekt (1600 osób) oraz 5 konferencji regionalnych podsumowujących projekt i upowszechniający rezultaty projektu (ok. 500 osób). Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego. Wypracowanie i wdrożenie systemu wsparcia organizacyjnego, merytorycznego, metodycznego i informatycznego szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego. Rezultaty twarde

Podniesienie rangi i uatrakcyjnienie kształcenia zawodowego poprzez wdrożenie modułowych programów. Poprawa jakości kształcenia zawodowego z uwagi na ukierunkowanie programów modułowych na uzyskiwanie konkretnych efektów kształcenia. Zapewnienie decydentom oświatowym (MEN, JST, KO) zweryfikowanych narzędzi i rozwiązań pozwalających na tworzenie i aktualizację oferty programowej w oparciu o podejście modułowe. Zmiana postaw kadry kierowniczej i nauczyciel względem stosowania w praktyce dydaktycznej modułowych ofert programowych. Spopularyzowanie w środowisku edukacyjnym oraz wśród samorządów bardziej efektywnego niż tradycyjny modelu kształcenia zawodowego. Efektywniejsze przygotowane absolwentów do funkcjonowania na rynku pracy. Zwiększenie zaufania społecznego do kwalifikacji i kompetencji uzyskiwanych poprzez kształcenie modułowe. Rezultaty miękkie

Szkolenia trenerów i ekspertów Zjazd 1 Grupa I Grupa II 36 Trenerów TRENERZY X.2009 Zjazd 2 TRENERZY XI Ekspertów EKSPERCI XI.2009 EKSPERCI

Planowane konferencje wojewódzkie Konferencja 1 Konferencja 2 Konferencja 3 Konferencja 4 Konferencje 5-17 Warszawa13.X Katowice29.X Szczecin18.XI Kielce08.XII Pozostałe 13 I-III.2010

System informatyczny – moduły funkcjonalne (założenia) Informacje dla uprawnionych użytkowników (wymagany login i password) Informacje dla wszystkich użytkowników Internetu (nie wymaga logowania) 1. INSTYTUCJE Szkoły/placówki wdrążające kształcenia modułowego w Polsce 1. INSTYTUCJE Szkoły/placówki wdrążające kształcenia modułowego w Polsce 2. OFERTA PROGRAMOWA 2. OFERTA PROGRAMOWA Rekomendowana oferta programowa dla kształcenia zawodowego 2. OFERTA PROGRAMOWA 2. OFERTA PROGRAMOWA Rekomendowana oferta programowa dla kształcenia zawodowego 3. PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK 3. PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK Filmy promujące kształcenie modułowe 3. PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK 3. PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK Filmy promujące kształcenie modułowe 4. PORADNIKI 4. PORADNIKI Jak wdrażać modułowe programy kształcenia zawodowego 4. PORADNIKI 4. PORADNIKI Jak wdrażać modułowe programy kształcenia zawodowego 5. PROGRAM SZKOLENIA 5. PROGRAM SZKOLENIA Pakiet szkoleniowy dla trenerów i ekspertów kształcenia modułowego 5. PROGRAM SZKOLENIA 5. PROGRAM SZKOLENIA Pakiet szkoleniowy dla trenerów i ekspertów kształcenia modułowego 6. PUBLIKACJE Rekomendowane publikacje dot. kształcenia modułowego 6. PUBLIKACJE Rekomendowane publikacje dot. kształcenia modułowego 7. EKSPERCI 7. EKSPERCI Informacje o certyfikowanych trenerach i ekspertach kształcenia modułowego 7. EKSPERCI 7. EKSPERCI Informacje o certyfikowanych trenerach i ekspertach kształcenia modułowego

Koordynator merytoryczny: dr inż. Krzysztof Symela, kom , Asystent koordynatora: mgr Nina Janiak, Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego