Faza Projektu: DZIAŁANIA UCZESTNIKÓW DZIAŁANIE: Próba identyfikacji barier napotkanych przez nie-polskojęzycznych mieszkańców Zielonej Góry Damian Hajduk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Konstruowanie programu nauczania
W skrócie ADMINISTRACJA PUBLICZNA SEKTOR PRYWATNY
Człowiek- najlepsza inwestycja
Człowiek- najlepsza inwestycja
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Ekorozwój.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Poznań, październik 2007 Europejski Portal dla Mobilnych Naukowców oraz Sieć ERA-MORE Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Słupski Regionalny.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
STOWARZYSZENIE WSPIERANIA NIESŁYSZĄCYCH - SWN - ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO ul. Barska 15, Przemyśl Tel./Fax kom. 604 648.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI w Koninie 11 kwietnia 2013 r.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Polskich Olimpijczyków
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
PRZEPUSTKA DO ŻYCIA.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Stowarzyszenie Przyjaciół Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Zielonej Górze Policealna Szkoła Fryzjerska Wyniki Egzaminu Zawodowego 2007.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
z matematyką bez granic
kobiet – „Kobieta pracująca…”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Wzorce migracji i integracji cudzoziemców w Polsce: wybrane obszary problemowe i badawcze Agata Górny Ośrodek Badań nad Migracjami UW.
Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski?  Nasze pomysły i dobre praktyki.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Postrzeganie edukacji globalnej przez nauczycieli i nauczycielki
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od projektu do trwałej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
TIK w pracy nauczyciela
Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie zimowym Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Odpowiadać za słowo Przegląd edukacyjnych programów partii politycznych.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Dominika Zarzycka Młodzieżowa Akademia Kultury. Warsztaty plenerowe W poszukiwaniu lokalnej tożsamości ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE KRZYWA KULTURY PARTNER:
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W KOLE ul. Poniatowskiego 21, Koło tel e – mail: Dobre praktyki – program.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Dziecko romskie w szkole
m.st. Warszawa | Działania m.st. Warszawy na rzecz społeczności LGBT+
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
DNI OTWARTE DLA CUDZOZIEMCÓW
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Faza Projektu: DZIAŁANIA UCZESTNIKÓW DZIAŁANIE: Próba identyfikacji barier napotkanych przez nie-polskojęzycznych mieszkańców Zielonej Góry Damian Hajduk Q4 / 2007 Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych od Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu - Fundusz Inicjatyw Obywatelskich PROJEKT DYSKRYMINACJA? DZIAŁAM PRZECIW! Zielonogórskie Towarzystwo Edukacyjne Civilitas Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Centrum Informacji Młodzieżowej

ze względu na NARODOWOŚĆ 46,9 % ze względu na NARODOWOŚĆ 46,9 %

DZIAŁANIE: Próba identyfikacji barier napotykanych przez nie-polskojęzycznych mieszkańców Zielonej Góry E t a p y D Z I A Ł A N I A : 1) Koncepcja ogólna 2) Opracowanie pomocniczego kwestionariusza 3) Faza rozpoznania barier u indywidualnych osób Poszukiwanie osób Przewzyciężanie zamiaru rezygnacji przez nikłe wyniki poszukiwań An Son, czyli kawałek Wietnamu w Zielonej Górze Akcja T E S (Telefon, , SMS) Akcja Przylep I, czyli wolontariusze hipoterapii, których nie było Pyszna herbata u miejscowych Ormian Akcja Przylep II, czyli wolontariusze hipoterapii, którzy już byli 4) Implementacja danych -> prezentacja 5) Zaproszenie do dyskusji nad ewentualnymi wnioskami

Przybyli do nas...

... z różnych stron świata...

... zarówno tych nieco dalszych...

...jak i tych nieco bliższych

Co u nas robią? Jak się u nas czują? Co napotykają?

OsobaHASMBAT Urodzony/a1974, Hai Phong, Wietnam1957, Sewan, Armenia ObywatelstwoWietnamArmenia Zajęcie Kraj pochodzenia Nauczycielka Nauczanie zintegrowane Restaurator PolskaWspółwłaścicielka baru, szefowa kuchniRestaurator W Polsce od roku Status pobytuPrawo do stałego pobytuPobyt czasowy (1 rok) Związki z Polską PoprzednieNajpierw przyjechał mążBrak Obecne Miejsce pracy, zamieszkania oraz miejsce nauki dzieci Synowa Polka, Dwoje wnucząt Co skłoniło do przyjazdu?Pobyt męża - Kraj chrześcijański - Tradycje migracji Ormian do Polski Doświad czone przejawy Barier Społecznych - Język - Kłopoty z załatwieniem prawa pobytu - Niemożność uzyskania obywatelstwa – niezrozumiała w przypadku dzieci - Język (zwłaszcza na początku) - Trudne kontakty z urzędami Dyskryminacji Nie, poza drobnymi sprawami 98% ludzi jest ok Kontakty z urzędami a zwłaszcza z policją (!!!) Co skłoniło do pozostania? Tu urodziły się dzieci i to one nie chcą wracać, a bywa, że jej doskwiera nostalgia (2 lata temu chciała wrócić na stałe) Ma tu już rodzinę, wnuczęta, pracę i przyjaciół

OsobaSABRINABEATRICE Urodzony/a1987, Frankfurt (Oder), Niemcy1987, Region Parisienne, Francja ObywatelstwoNiemcyFrancja Zajęcie Kraj pochodzenia Nauka w szkole, MaturaStudia PolskaWolontariat W Polsce od roku – wrzesień2007 – lipiec Status pobytuWolontariusz Związki z Polską PoprzednieMieszkanka pogranicza- ObecneMieszka w Polsce Co skłoniło do przyjazdu?Projekt Projekt E.V.S. – European Voluntary Service Doświad czone przejawy Barier Społecznych Język- Dyskryminacji-- Co skłoniło do pozostania? Projekt, ludzie, atmosferaProjekt, atmosfera, związek, …

Wnioski ? Zapraszam do dyskusji...