Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Baw się, graj i ….. ucz się matematyki Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Czytanie ze zrozumieniem warunkiem dobrego uczenia się.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Podstawy programowania
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Jeżdżę z głową.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum w Bielinach Projekt Przystań COOLtura realizowany w ramach programu Szkoły Jagiellońskie Projekt Szkoły Jagiellońskie.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
KINECT – czyli z czym to się je?. Damian Zawada
To śmieszne...
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
- powtórzenie wiadomości
BIESIADA GÓRNICZA Z NUTKĄ EUROPEJSKĄ. Powitanie gości przez Panią Dyrektor oraz Syriusza.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Gdy taki żółwik Przejdzie przez ekran, to znak że za chwilę zmieni się slajd.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Biblioteka szkolna z centrum multimedialnym jest miejscem dostępu do Internetu oraz zasobów edukacyjnych i źródeł informacji. Zespół Szkół Technicznych.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Procesy poznawcze WPROWADZENIE.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
GBOB CHALLENGE © GBOB Poland Czym jest GBOB Challenge? GBOB = Global Battle of the Bands GBOB Challenge jest największym na świecie konkursem.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Sprowadzanie rodziny według reguł EOG Ole Andreas Blikken, starszy konsulent, UDI 28 listopada 2008.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti Jesteśmy szkołą wspierajacą uczniów z dysleksją

Dysleksja nie może być wymówką! Trudności można pokonać! Uczniowie mają możliwość brania udziału w zajęciach prowadzonych wg programu Ortograffiti przez nauczyciela polonistę Uzupełnieniem tych zajęć jest samodzielna praca ucznia w domu Uczeń pracuje codziennie przez 15-20 minut lub 2-3 razy w tygodniu przez co najmniej pół godziny Ważną rolę odgrywają rodzice, którzy powinni wspierać ucznia i zachęcać go do systematycznej pracy

Ortograffiti to zestaw ćwiczeń edukacyjnych i terapeutycznych Stymulacja wszystkich funkcji poznawczych WZROKOWO- PRZESTRZENNYCH: skupianie uwagi wzrokowej, spostrzeganie i pamięć wzrokowa, spostrzeganie przestrzeni. SŁUCHOWO- JĘZYKOWYCH: skupienie uwagi słuchowej, spostrzeganie i pamięć słuchowa dźwięków mowy. MOTORYCZNYCH: sprawność manualna w zakresie koordynacji ruchów, pamięci i automatyzacji ruchów Rozwijanie wszystkich umiejętności szkolnych CZYTANIA w zakresie techniki i tempa, jak również rozumienia czytanej treści PISANIA w zakresie poprawności ortograficznej, umiejętności konstruowania różnych form wypowiedzi oraz sprawności grafomotorycznej LICZENIA w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb całkowitych i ułamków

Zestaw ćwiczeń dla dwóch poziomów: Poziom pierwszy- łatwiejszy KLASA IV, V , VI Zestaw ćwiczeń dla dwóch poziomów: Poziom pierwszy- łatwiejszy Poziom drugi- trudniejszy

Prowadząca zajęcia- mgr Agnieszka Woźniak Terminarz zajęć Poniedziałek – 14.30- 15.15 gimnazjum Wtorek 13.40- 14.25 kl.IV Czwartek 13.40-14.25 kl. V, VI Prowadząca zajęcia- mgr Agnieszka Woźniak