Zajęcia rozwijające inteligencje wielorakie. „Z przygodą przez świat”
Paszport podróżnika
Budujemy hotel na greckiej wyspie
Cel zajęć – rozwijanie inteligencji społecznej. Przebieg zajęć : - oglądanie pokazu multimedialnego przedstawiającego hotele oraz wyspy greckie, - określenie celu zajęć : budowa hotelu na niezamieszkanej greckiej wyspie , - wybór menagera hotelu, - ustalenie atrakcji i regulaminu hotelu, - moja praca w hotelu, - wybór dyrektora hotelu, - stworzenie w grupach plakatu promującego hotel
Sztuka Hiszpanii – muzeum malarstwa
Niedokończone dzieło
Cel zajęć – rozwijanie inteligencji wizualno – przestrzennej. Przebieg zajęć : - tworzenie na podstawie opisu makiety muzeum, - jak trafić do muzeum ? – na podstawie słownego opisu drogi, uczniowie szukają sali, w której wystawiane są obrazy Picassa, - tworzenie wystawy obrazów –uczniowie wykonują kopie wybranego obrazu Picassa, - niedokończone dzieło – uczniowie otrzymują niedokończone dzieło artysty, wg własnego pomysłu kończą obraz, - quiz o malarstwie.
Japonia – kraj kwitnącej wiśni
Nauka pisania po japońsku
Cel zajęć : - rozwijanie inteligencji językowej i wizualno – przestrzennej - poznanie pisma japońskiego Przebieg zajęć : - zapoznanie ze znakami kanji, - nauka pisania podstawowych wyrazów i liczb, - oglądanie tekstów w języku japońskim, - wymawianie słów po japońsku, - słuchanie japońskich piosenek
Origami – sztuka składania papieru
Cel zajęć : - rozwijanie inteligencji wizualno - przestrzennej - zapoznanie z japońską sztuką składania papieru – origami Przebieg zajęć : - historia origami, - sposoby składania papieru, - składanie kwiatów, - wystawa