Konferencja Szkoły i pracodawcy – razem ku lepszej jakości kształcenia zawodowego Konferencja Szkoły i pracodawcy – razem ku lepszej jakości kształcenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Advertisements

"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Socjologia rynku pracy
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Centrum Doradztwa Strategicznego Model współpracy szkół z przedsiębiorcami Uwagi o szkolnictwie zawodowym na podstawie prowadzonych przez.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
System pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Technik mechanik Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy.
Teresa Kazimierska - KOWEZiU
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Urszula Kowalska Komenda Główna OHP Biuro Rynku Pracy
Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Uczy samodzielności. Jest otwarta na współpracę z innymi. Daje możliwość rozwoju. Przygotowuje do dorosłego życia. Kształtuje postawy przedsiębiorcze.
Prezentacja założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście ogłaszanych przez WUP konkursów Kazimierz Tęczar Kazimierz Tęczar Wicedyrektor Wojewódzkiego.
Wsparcie szkoleniowo- doradcze realizowane w ramach projektu Razem dla Północnego Mazowsza.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Wychowawczy Zespołu Szkół Ogólnokształcacych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Skawinie.
Bezpieczny Internet
CENTRUM KSZTA Ł CENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel , fax
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Wspieranie rodziców uczniów gimnazjum w procesie podejmowana decyzji o wyborze dalszej ścieżki kształcenia MAŁGORZATA SIENNA Ośrodek Doradztwa Zawodowego.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Konferencja Szkoły i pracodawcy – razem ku lepszej jakości kształcenia zawodowego Konferencja Szkoły i pracodawcy – razem ku lepszej jakości kształcenia zawodowego 11 października 2012 Od diagnozy rynku pracy dla edukacji do świadomego planowania kariery edukacyjno-zawodowej Małgorzata Sienna Ośrodek Doradztwa Zawodowego ŁCDNiKP

Opracowanie modelu doradztwa zawodowego Opracowanie standardu usług doradczych Wdrożenie modelu do łódzkich szkół Współtworzenie \WSOiPZ Wspieranie organizacji działań Prowadzenie doradztwa w ŁCDNiKP PUNKT KONSULTACYJNY edoradztwo ZAJĘCIA POZALEKCYJNE KONKURSY KONFERENCJE…

DORADCY ZAWODOWI WSPIERAJ Ą SZKO Ł Y Doradcy zawodowi UCZNIOWIE RODZICE NAUCZYCIELE SZKOŁA

ustalić czym chciałby się w przyszłości zajmować pomóc mu oszacować jego mocne i słabe strony skontaktować ucznia z doradcą zawodowym pozwolić samemu zdecydować o wyborze szkoły i swojej kariery zawodowej

OBSZARY DZIAŁAŃ PORADNICTWA ZAWODOWEGO W SZKOLE Planowanie kariery Rozpoznanie świata edukacji i pracy Rozwój samopoznania

WDROŻENIE MODELU WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU DORADZTWA ZAWODOWEGO POWOŁANIE ZESPOŁÓW ZADANIOWYCH I LIDERÓW TYCH ZESPOŁÓW KOORDYNACJA DZIAŁAŃ W ZAKRESIE DORADZTWA ZAWODOWEGO URUCHOMIENIE I PROWADZENIE PROCESÓW DORADCZYCH RZETELNA INFORMACJA O POTRZEBACH RYNKU PRACY

Podjęte działania wstępne Badania diagnozuje potrzeby szkół na usługi doradcze W badaniach wzięli udział: rodzice gimnazjalistów z klas trzecich, uczniowie klas trzecich, wychowawcy klas trzecich, Nawiązanie stałej współpracy Obserwatorium Rynku Pracy dla Edukacji Pracodawcami instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego w szczególności z poradniami psychologiczno- pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznym wyższymi uczelniami

OBSREWATORIUM RYNKU PRACY DLA EDUKACJI OTOCZENIE SPOŁ.-GOSP. SZKOŁY OŚRODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO

OBSERWATORIUM RYNKU PRACY DLA EDUKCJI BADANIA RYNKU PRACY, OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW UPOWSZECHNIANIE INFORMACJI PUBLIKACJE zbiory informacji o: potrzebach regionalnego rynku pracy, zawodach przyszłości, opisach zawodów i stanowisk pracy, skutecznym poszukiwaniu pracy, planowaniu potrzeb kadrowych regionalnych przedsiębiorców, bieżących ofert pracy powiatowych urzędów pracy.

Uczących się szczególnie interesują zagadnienia dotyczące między innymi: wymagań wykonywania zawodu, zadań zawodowych na stanowiskach pracy, wysokości wynagrodzenia, szansy zatrudnienia, możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Wewnątrzszkolny system orientacji i poradnictwa zawodowego Szkolny Ośrodek Kariery Współpraca z różnymi instytucjami, otoczeniem społeczno-gospodarczym Badanie losów absolwentów Organizacja spotkań z pracodawcami FORMyFORMy Informacja edukacyjno- zawodowa Tworzenie warsztatu pracy Publikacje, informator Warsztaty z techniki Badanie predyspozycji zawodowych

Ośrodek Doradztwa Zawodowego Wdrażania metody projektów w doradztwie zawodowym Badań ankietowych Organizacji bazy techno- dydaktycznej doradcy zawodowego Przygotowania materiałów edukacyjnych z zakresu orientacji zawodowej Struktury kształcenia zawodowego w Łodzi Zespoły metodyczne ds. Projekty Wsparcie na starcie – zajęcia edukacyjne z doradztwa zawodowego dla uczniów gimnazjów – projekt współfinansowany przez Unię Europejską z PO KL Więcej umiem, więcej mogę Informacja statystyczna i wybór dalszej ścieżki kształcenia

KONKURSY DLA UCZNIÓW ORGAZNIZOWANE PRZEZ OŚRODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO ZAWODY PRZYSZŁOŚCI O PRZYSZŁOŚCI MARZĘ TERAZ AKTYWIZOWANIE UCZNIÓW SZKÓ Ł PODASTAWOWYCH I GIMANZJÓW DO KREOWANIA W Ł ASNEJ Ś CIE Ż KI KARIERY ZAWODOWEJ

O Ś RODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO ORGANIZUJE WYCIECZKI UCZNIÓW GIMNAZJÓW DO ZESPO Ł ÓW SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH ORAZ PRACODAWCÓW, SPOTKANIA PRACODAWCÓW Z RODZICAMI I UCZNIAMI

O Ś RODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO KONKURSY DLA UCZNIÓW ZAWODY PRZYSZŁOŚCI O PRZYSZŁOŚCI MARZĘ TERAZ KONKURSY DLA UCZNIÓW ZAWODY PRZYSZŁOŚCI O PRZYSZŁOŚCI MARZĘ TERAZ NAJLEPSZY SZOK STATYSTYKA W KARIERZE

Szkołom, które spełniają kryteria w następujących obszarach wdrażanie Program wewnątrzszkolnego systemu, współpraca lidera z doradcą zawodowym i otoczeniem, organizacja bazy informacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb rynku pracy, informacja w gablotach szkolnych, szkolenia rady pedagogicznej, organizacja doradztwa grupowego i indywidualnego, wręczamy certyfikaty – potwierdzające zorganizowanie wzorcowego wewnątrzszkolnego systemu orientacji i poradnictwa zawodowego.

OŚRODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO REKOMENDUJE DO CERTYFIKATÓW WZORCOWY WEWN Ą TRZSZKOLNY SYSTEM ORIENTACJI I PORADNICTWA ZAWODOWEGO LIDER WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU ORIENTACJI I PORADNICTWA ZAWODOWEGO

świadomy wybór zawodu zapewnienie bardziej kompleksowego rozwiązania problemów z młodzieżą należącą do tzw. kategorii szczególnego ryzyka kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy lepsze przygotowanie młodzieży do świadomego planowana kariery Jaki efekt końcowy chcemy uzyskać ?

Zmiany w systemie kształcenia zawodowego szczególnie istotne dla celów planowania dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej przez uczących sięZmiany w systemie kształcenia zawodowego szczególnie istotne dla celów planowania dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej przez uczących się

MOŻLIWOŚCI PLANOWANIA ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA TYPY SZKÓŁ KURSY KWALIFIKACYJNE POTWIERDZANIE KWALIFIKACJI EGZAMINY EKSTERNISTYCZNE

Podstawy programowe kształcenia w zawodach źródłem informacji dla doradców zawodowych

ZADANIA ZAWODOWE KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE EFEKTY KSZTAŁCENIA MOŻLIWOŚCI UZYSKIWANIA DODATKOWYCH KWALIFIKACJI WYKAZ KWALIFIKACJI ORAZ ICH POWIĄZANIA Z ZAWODAMI I EFEKTAMI KSZTAŁCENIA PODBUDOWA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Podstawy programowe źródłem informacji dla doradców zawodowych

Technik handlowiec A.18 Prowadzenie sprzedaży A.22 Prowadzenie działalności handlowej Technik księgarstwa A.18 Prowadzenie sprzedaży A.21 Prowadzenie działalności informacyjno- bibliograficznej Sprzedawca A.18 Prowadzenie sprzedaży Możliwości uzupełnienia kwalifikacji na przykładzie zawodów sprzedawca, technik handlowiec i technik księgarstwa Uzupełnienie kwalifikacji w poziomie

Osiągnięcia uczniów praca nad sobą, poznanie pozytywnych cech osobowości uświadomienie sobie swoich zainteresowań, uzdolnień i możliwości oraz wykorzystanie ich w wybieranych zawodach umiejętność komunikowania się z ludźmi – przedstawicielami różnych zawodów wypracowanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami świadomość potrzeb rynku pracy przygotowanie do funkcjonowania w środowisku pracy

Świadectwo i wiem co dalej! Dziękuję za uwagę