Potencjał produktów turystyki wiejskiej w Polsce i ich konkurencyjności na regionalnym, krajowym i zagranicznym rynku usług turystycznych Kielce, 5 kwietnia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Advertisements

Polityka turystyczna państwa
Socjologia rynku pracy
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Turystyka krajoznawcza
Polityka turystyczna pańswa
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Oś IV LEADER Małe granty Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Umiejętność konsultacji społecznych na styku inwestycje - środowisko drogą do zrównoważonego rozwoju PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa,
Wspólne działania na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym Cezary Molski – Wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
TURYSTYKA WIEJSKA SZANSĄ ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA TURYSTYKA WIEJSKA NA DRODZE DO KOMERCJALIZACJI Kielce, 9 kwietnia 2010 r.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
WSPÓLNA POLITYKA ROLNA NA RZECZ TURYSTYKI WIEJSKIEJ PO 2013 R. DR ALEKSANDRA CHLEBICKA IV MIĘDZYNARODOWE TARGI TURYSTYKI WIEJSKIEJ I AGROTURYSTYKI, KIELCE.
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM RADZIEJÓW, r.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
1 Przygotowanie do wdrażania środków strukturalnych w latach Minister Grażyna Gęsicka Spotkanie z przedstawicielami Biur Regionalnych Bruksela,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
ANALIZA PORÓWNAWCZA UWARUNKOWAŃ ROZWOJU TURYSTYKI I WSPÓŁPRACY MIĘDZYREGIONALNEJ W POWIECIE CHEŁMSKIM, MIEŚCIE CHEŁM I TREBISZOWIE W ramach projektu pt.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Wieprz, r. ZAGADNIENIA TWORZENIA LGD W ŚWIETLE.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
STRATEGIA OKRĘGOWEJ KOMISJI SPORTU SAMOCHODOWEGO NA LATA 2008 – 2012 ZO PZM w Warszawie.
Działanie 6.1 Turystyka Schemat I Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Innowacyjność szansą rozwoju nowych firm. Wyniki analizy możliwości wsparcia innowacyjności w Polsce północno-wschodniej i centralnej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Projekt finansowany ze środków 5PR Badań i Rozwoju Wprowadzenie do projektu EurEnDel Technologiczne i społeczne wizje sektora energetycznego do roku 2030.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Zapis prezentacji:

Potencjał produktów turystyki wiejskiej w Polsce i ich konkurencyjności na regionalnym, krajowym i zagranicznym rynku usług turystycznych Kielce, 5 kwietnia 2013

Potencjał Polski w zakresie rozwoju turystyki wiejskiej

OBSZARY WIEJSKIE JAKO DESTYNACJA TURYSTYCZNA Turystyka wiejska powinna stanowić jeden z kluczowych kierunków rozwoju turystyki w Polsce. Podstawową przewagą konkurencyjną terenów wiejskich w stosunku do terenów zurbanizowanych jest harmonijne łączenie natury i kultury, ich wzajemne przenikanie się, które tworzy niezwykłą mieszankę atrakcji i produktów. Polska wieś stanowi jeden z ostatnich w Europie przykładów zachowania tradycyjnego, kultywowanego od pokoleń krajobrazu kulturowego, w który wkomponowane są elementy cennego, niejednokrotnie wręcz dziewiczego środowiska przyrodniczego. Źródło: http://www.7ogrodow.pl Źródło: http://garncarskawioska.pl Źródło: http://www.agroturystyka.kalisz.pl

Podział regionalny Polski w zakresie potencjału i oferty turystyki wiejskiej Legenda Grupa 1 – województwa wybitnie predestynowane do rozwoju turystyki wiejskiej Grupa 2 – województwa o bardzo dużym, nie w pełni wykorzystywanym potencjale Grupa 3 – województwa o dużym potencjale wykorzystywanym dla rozwoju innych form turystyki

Podział regionalny Polski w zakresie szans rozwoju turystyki wiejskiej Legenda *** województwa o największych szansach ** województwa o średnich szansach * województwa, w których turystyka wiejska stanowi uzupełnienie głównej oferty turystycznej

obszarY problemowE turystyki wiejskiej 1 = problem nie istnieje 5 = problem jest bardzo poważny

Zróżnicowanie przestrzenne obszarów problemowych Największe problemy w rozwoju turystyki wiejskiej występują w woj.: lubelskim, lubuskim i świętokrzyskim (średnia powyżej 4,0) / przewaga województw z grupy 1 (wyjątek – woj. lubuskie). Najmniejsze problemy występują w woj.: śląskim, pomorskim, małopolskim, zachodniopomorskim i łódzkim (średnia poniżej 3,0)/ przewaga województw z grupy 3 (wyjątek – woj. łódzkie).

Konkurencyjność produktów turystyki wiejskiej

Konkurencyjność na rynku krajowym Przewaga jakościowa oryginalność i unikalność rdzenia produktu, który staje się motywacją podróży dla turystów kompleksowość oferowanych usług wysoka jakość obsługi elastyczność w dostosowywaniu się do indywidualnych potrzeb turystów Przewaga cenowa wysoka konkurencyjność produktów turystyki wiejskiej w stosunku do innych produktów turystycznych „value for money” Przewaga informacyjna brak (koncentracja na tradycyjnych formach promocji)

Konkurencyjność na rynku zagranicznym Przewaga cenowa cena = czynnik decydujący o wyborze atrakcyjność przede wszystkim dla rynków: niemieckiego, brytyjskiego, holenderskiego, francuskiego, rosyjskiego i ukraińskiego Przewaga jakościowa charakter polskiej wsi, z jej tradycjami, zachowanym krajobrazem przyrodniczym i kulturowym, co jest już obecnie w Europie rzadkością, a także znana i doceniana na całym świecie polska gościnność Przewaga informacyjna brak (koncentracja na tradycyjnych formach promocji, mały stopień dostępności informacji dla cudzoziemców)

WSPARCIE ROZWOJU TURYSTYKI WIEJSKIEJ W PROW 2014-2020

Ujęcie działań turystycznych w PROW 2014-2020                                                  polecamy przetargi Stawy Milickie S.A. strona główna Wypoczywaj nad stawami Nasze ryby Stawy - strefa wiedzy Galeria Łowiska Kontakt strona główna      Galeria      Z lotu ptaka fot. Paweł Kucharski                                                                                Wszelkie prawa zastrzeżone © Stawy Milickie SA 2008-2012 Strona główna | Polecamy  | Kontakt | Ujęcie działań turystycznych w PROW 2014-2020 Ujmowanie działań turystycznych w ramach działań dotyczących wielofunkcyjnego rozwoju wsi (analogicznie do rozwiązania zastosowanego w PROW 2007-213) Rozdzielenie działań turystycznych od działań dotyczących kultury, sportu i rekreacji (zastosowanie nowego rozwiązania w stosunku do PROW 2007-2013) Równe traktowanie wszystkich województw (nie stosowanie preferencji z uwagi na lokalizację) Źródło: http://www.stawymilickie.pl Źródło: http://www.agroturystyka.wrotamalopolski.pl

Wytyczne merytoryczne (1/3) Źródło: http://www.folwark-zrebice.pl Obszar priorytetowy 1: Produkt turystyczny skoncentrowanie wsparcia na działaniach związanych z wdrażaniem ciekawych, kompleksowych koncepcji produktowych Obszar priorytetowy 2: Zasoby ludzkie działania mające na celu podnoszenie wiedzy i doskonalenie umiejętności działania mające na celu aktywizację społeczności obszarów wiejskich działania mające na celu tworzenie platformy współpracy

Wytyczne merytoryczne (2/3) Obszar priorytetowy 3. Wsparcie marketingowe tworzenie wysokiej jakości, intuicyjnych stron internetowych projekty zakładające wykorzystywanie nowych technologii w turystyce wiejskiej organizowanie eventów promocyjnych wdrażanie rozwiązań konsolidacyjnych (np. wprowadzenie karty turysty) wsparcie uczestnictwa w targach i wydarzeniach branżowych Obszar priorytetowy 4: Przestrzeń turystyczna „regionalizacja” oferty turystycznej poprzez wprowadzanie elementów regionalnych w architekturze, wystroju wnętrz oraz ofercie gastronomicznej, wytyczanie, zagospodarowanie w elementy małej infrastruktury (ławki, miejsca odpoczynku, wiaty, kosze na śmieci) oraz właściwe oznakowanie szlaków turystycznych i ścieżek zagospodarowanie lokalnych akwenów wodnych, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, przy minimalnej ingerencji w środowisko przyrodnicze i krajobraz udostępnianie obszarów chronionych dla ruchu turystycznego, z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju Źródło: http://www.babskieranczo.pl Źródło: http://www.lubelskie.pl Źródło: http://www.lubelskie.pl

Wytyczne merytoryczne (3/3) Inne rekomendacje wsparcie wdrażania systemów jakości (kategoryzacji, rekomendacji) promowanie współpracy pomiędzy oferentami produktów turystyki wiejskiej a administratorami portali rezerwacyjnych oraz punktami informacji turystycznej wspieranie projektów dotyczących prowadzenia badań rynku, zarówno w kontekście analizy lokalnego potencjału, jak i badań marketingowych pozwalających na podejmowanie właściwych kroków w zakresie tworzenia produktów i ich promocji wspieranie projektów z zakresu badań jakościowych preferencje dla podmiotów aktywnie angażujących się w życie społeczności lokalnych (weryfikacja przez pryzmat przynależności do organizacji, sieci, etc.) Źródło: http://www.edenpolska.pl Źródło: http://www.agroturystyka-sopien.pl

EKSPERTYZA „Ekspertyza w zakresie potencjału produktów turystyki wiejskiej w Polsce i ich konkurencyjności na regionalnym, krajowym i zagranicznym rynku usług turystycznych” jest dostępna na: http://www.bip.minrol.gov.pl/DesktopModules/Announcement/ViewAnno uncement.aspx?ModuleID=1564&TabOrgID=1683&LangId=0&Announcement Id=15104&ModulePositionId=2199 Atrakcyjność turystyczna obszarów wiejskich wg województw Inwentaryzacja produktów turystyki wiejskiej wraz z oceną konkurencyjności (42 produkty, w tym 10 uznanych za flagowe produkty polskiej turystyki wiejskiej) Dobre praktyki z zakresu rozwoju turystyki na obszarach wiejskich Turystyka w PROW 2014-2020

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Magdalena ragus PART S.A. Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa www.part.com.pl