ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU Maja Chudzik ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
PUNKTOWY SYSTEM OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Podstawowe składowe oceny: Systematyczna praca na zajęciach: 0-2 punkty. Sprawdzanie postępów w: nabywaniu umiejętności ruchowych, poziomie sprawności fizycznej wiedzy teoretycznej Sprawdziany 4 w semestrze: 0-6 punktów- maksymalnie 24 punkty. Dodatkowa aktywność ucznia: maksymalnie 8 punktów.
Składowe oceny cd.: Uczeń reprezentujący szkołę podczas zawodów sportowych otrzymuje na koniec roku szkolnego ocenę o jeden stopień wyższą od uzyskanej na podstawie zebranych punktów. Próba zmian postaw i nawyków higieniczno-zdrowotnych: w przypadku „przyłapania” ucznia na paleniu papierosów lub korzystaniu z innych używek na terenie szkoły, uczeń za każdym razem otrzymuje cztery punkty ujemne /- 4 punkty/.
Dodatkowe informacje: Uczeń zwolniony czasowo z ćwiczenia może odrobić zajęcia na SKS / za 2x45 minut otrzymuje 2 punkty/. Dziewczęta, w przypadku niedyspozycji, powinny przynosić strój sportowy i wykonywać ćwiczenia pozbawione przyśpieszeń, skoków, obciążających mięśnie brzucha.
% PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO UZYSKANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: OCENA SKŁADOWE OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: 95% PUNKTÓW CELUJĄCA SYSTEMATYCZNA PRACA NA LEKCJI, UDZIAŁ W SPRAWDZIANACH, DODATKOWA AKTYWNOŚĆ UCZNIA 80% PUNKTÓW BARDZO DOBRA 70% PUNKTÓW DOBRA 55% PUNKTÓW DOSTATECZNA 40% PUNKTÓW DOPUSZCZAJĄCA
Analiza efektów wprowadzenia PSO: poprawa frekwencji; zwiększenie aktywności i zaangażowania uczniów podczas lekcji; marginalizacja wpływu sprawdzianów na ocenę końcową. Ocena wprowadzenia PSO przez uczniów: ocenianie jest czytelne i sprawiedliwe; uzyskanie możliwości otrzymania oceny bardzo dobrej przez uczniów mniej sprawnych.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Maja Chudzik l