Projekt edukacyjny „Jak spędzam wolny czas

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Advertisements

Jak żyć długo i szczęśliwie ?
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
P REZENTACJA WSZYSTKICH ĆWICZEŃ Katarzyna Sobuś Grupa 1015.
Alicja Przepióra Grupa 1015a. Tekst nieuporządkowany ZYCIORYS Urodziłam sie 9 listopada 1992 w Gorlicach. Mieszkam w Strzeszynie. Mam dwóch braci. Lubię
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Kolejna gra mająca na celu pokazanie świata kierowców ścigających się w nielegalnych ulicznych wyścigach podrasowanymi do granic możliwości samochodami.
Zastanówmy Się…...
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Prezentacja multimedialna dla uczniów klas pierwszych
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Biblioteka szkolna.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Antonie de Saint-Exupery
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
KLASA 5b.
W naszej klasie jest 7 dziewczynek i 9 chłopców. Lubimy się wspólnie uczyć, bawić i chodzić na wycieczki. A oto kilka zdjęć z życia naszej klasy w tym.
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej w Konarach
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Opracowała: Ewa Szustakowska
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Chrząszcz Jan Brzechwa.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
Bezpieczny Internet
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Zdrowy tryb ż ycia. Jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Daje nam zdrowie i lepsze samopoczucie. Zdrowy tryb życia to ewidentnie ćwiczenia, ruch,
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Śniadanie daje moc Śniadanie daje moc przygotowane przez uczniów klasy 1b wspólnie z wychowawcą p. Bożeną Szczepanik.
Witamy W bibliotece szkolnej Z espołu S zkół H andlowych w Sopocie.
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Moja Szkoła .
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny „Jak spędzam wolny czas Projekt edukacyjny „Jak spędzam wolny czas? – moje pasje, moje hobby” realizowany w klasie VI

Głównym celem pozostaje jednak Przypomnijmy : Czas wolny dziecka jest to czas, w którym może ono według swojego upodobania wypoczywać, bawić się i zaspokajać potrzeby wynikające z własnych zainteresowań. Hobby, pasja, zainteresowanie, potocznie konik to czynność wykonywana dla relaksu w czasie wolnym od obowiązków. A więc jest to: zdobywanie wiedzy doskonalenie swoich umiejętności Głównym celem pozostaje jednak przyjemność płynąca z uprawiania hobby

Wykonaliśmy w klasie gazetkę

Na gazetce umieściliśmy słownictwo związane z projektem, przykładowe hobby, oraz przykłady dobrych i złych pasji.

„Jak spędzam wolny czas?” W październiku br. przeprowadzono badania ankietowe wśród uczniów klasy VI na temat: „Jak spędzam wolny czas?” Uczniowie zostali zachęceni do udzielania odpowiedzi szczerych. Ankieta dostarczyła między innymi odpowiedzi na pytania: - Czym jest dla nas czas wolny? - Czym najbardziej lubimy się zajmować? - Jakie programy telewizyjne oglądamy? - Kto organizuje nam czas wolny? - Z kim najczęściej spędzamy ten czas? - W jakim miejscu najchętniej wypoczywamy?

A więc jak odpowiadaliśmy? Dla nas czas wolny jest wypoczynkiem w domu, grą na komputerze, zabawą i chwilą relaksu.

2. Najczęściej wykonywane przez nas zajęcia:

Zajęcia dodatkowe pozaszkolne, kółka zainteresowań Surfowanie po internecie

Najczęściej lubimy słuchać muzyki, grać w gry komputerowe, przebywać z rodziną, a rzadko chodzimy do kina. 3.Najczęściej lubimy oglądać: Seriale Komedie Horrory Sport - mecze 4. Przed telewizorem spędzamy od 1 – 4 godzin 5. Przy komputerze 1, 2 i wiele godzin. 6. Zazwyczaj czas wolny organizujemy sami.

7.Najczęściej czas wolny spędzamy z rodziną, rówieśnikami, a rzadziej samotnie. 8. Najchętniej wypoczywamy w domu, mniej w parku. 9. Z rówieśnikami lubimy grać w piłkę, jeździć na rowerze, uprawiać sport i spacerować. 10. Zdecydowanie dla wszystkich wypoczynek jest dniem wolnym od szkoły.

Analiza ankiet pozwoliła na sformułowanie wniosków: Przeprowadzono również ankietę wśród rodziców “Jak spędzali wolny czas będąc w naszym wieku?” Analiza ankiet pozwoliła na sformułowanie wniosków:

1.Rodzice nasi czytali szczególnie książki, bawili się w chowanego, w klasy, w podchody, dwa ognie, spotykali się z koleżankami. 2. Na świeżym powietrzu przebywali po 2,3 ,5 i więcej godzin. 3. Korzystali tam z różnych gier i zabaw. 4. Mało czasu spędzali przy oglądaniu programów telewizyjnych. 5. Nie korzystali z komputerów, ponieważ nie mieli ich w domu. 6. Ze znajomymi spędzali wiele czasu kąpiąc się w jeziorze, grając w gry, w piłkę, korzystając ze spacerów rowerowych. 7. Najczęściej wyjeżdżali na wycieczki z klasą. 8. Wśród dyscyplin sportowych jakie uprawiają rodzice zdecydowanie wymieniają bieganie, potem piłkę ręczną, jazdę na rowerze.

Odbyliśmy wizytę w bibliotece szkolnej Odbyliśmy wizytę w bibliotece szkolnej. Pani bibliotekarka służyła nam radą jaką książkę wypożyczyć. Oczywiście były to książki o różnych zainteresowaniach.

Na kolejnych zajęciach opisywaliśmy o sobie, o tym co lubimy najbardziej robić w czasie wolnym. Każdy się bardzo starał. Pani nas pochwaliła. Układaliśmy też rymowanki wierszowane .

Redagowaliśmy również listy do kolegów o swoich zainteresowaniach. Wyróżniliśmy dwa: Patrycji Matczak i Angeliki Wojciechowskiej GRATULUJEMY!

oraz Bartkowi i Mateuszowi Borowskim. Kończyliśmy rozpoczęte zdania. Tutaj wyróżnienie przypadło również Angelice Wojciechowskiej, Patrycji Matczak, oraz Bartkowi i Mateuszowi Borowskim. Gdy mam czas wolny, lubię……………………………………………………………… W wolne dni będę................................................................................ Nawet w deszczowe dni nie będę........................................................ Zorganizuję zabawę w.......................................................................... Gdy rodzice będą w pracy, sam będę.................................................. Gratulujemy!

Pracowaliśmy również w grupach: Grupa I w składzie w składzie: Mateusz Solak, Kacper Śleziona Zebrała informacje o tematyce regionalnej miasta Wrześni. Wcieliliśmy się w role turystów. Turystyka - moje hobby – zwiedzam Wrześnię  

Grupa II w składzie: Bartek i Mateusz Borowscy, Marek Zielniewicz, Tomasz Manowski opracowała temat: “Sport - to moja pasja”   Opisywaliśmy ważne dyscypliny sportowe w Polsce Charakteryzowaliśmy znanego piłkarza – Roberta Lewandowskiego Zachęcaliśmy wszystkich do uprawiania sportu

Moje zainteresowania czytelnicze Kolejnym hobby zajęła się grupa III w składzie: Patrycja Matczak, Wiktoria Kaźmierczak, Angelika Wojciechowska. Napisały reklamę dowolnych książek i zachęciły pozostałych uczniów do ich przeczytania oraz przekonały nas o tym dlaczego warto czytać książki.

Kolekcjonuję samochody Grupa IV w składzie: Krystian Niedziela i Marcin Andrzejewski wcieliła się w rolę kolekcjonerów Wyszukaliśmy w Internecie 5 znanych na świecie marek samochodów Potem ułożyliśmy kilka ważnych informacji o każdej z nich Przyporządkowaliśmy markę samochodu do odpowiedniego kraju

Wykonaliśmy również prace plastyczne. One pokazują jakie jest nasze główne hobby. Wszystkie możemy podziwiać w klasie.

Dlaczego warto mieć w życiu hobby i pasje?: Na to pytanie jednoznacznie odpowiadamy : - poszerzają naszą wiedzę - rozwijają zainteresowania - dają odprężenie, relaks, wypoczynek, dobre samopoczucie - pozwalają robić coś, co się bardzo lubi

A co najbardziej lubimy? Przypomnijmy jeszcze raz: Moje hobby to jazda na rowerze. Lubię to robić w czasie wolnym. Moje hobby to spędzanie czasu przy komputerze. Daje mi on rozrywkę i wiedzę. Uwielbiam piłkę nożną bo to bardzo ciekawy sport. Bardzo lubię spacery z koleżankami na świeżym powietrzu. Rozmawiam i jednocześnie dotleniam się.

Bardzo lubię piłkę nożną. Gdy mam wolne gram z rodzeństwem w nogę. Uwielbiam rysować i bawić się z kotami i psami na świeżym powietrzu. Ja lubię pomagać tacie w gospodarstwie. Uwielbiam wozić jedzenie dla zwierząt i pracować w polu. Moje zainteresowanie to bieganie, które daje mi dużo energii.

Moje hobby to jazda na rowerze. Lubię to robić w wolnym czasie Uwielbiam zwierzęta, a najbardziej mojego pieska. Zajmowanie się nim sprawia mi ogromną frajdę i radość. Lubię podziwiać nowe modele samochodów i motorów. W przyszłości będę jeździć na motorze.

Określ zdania typu: prawda lub fałsz 1.Hobby to inaczej pasja. 2.Zainteresowania to inaczej hobby. 3.Majsterkowanie to hobby rekreacyjne. 4.Rysowanie i malowanie to hobby artystyczne. 5.Filatelista to zbieracz znaczków. 6. Ciągłe bierne spędzanie wolnego czasu może prowadzić do otyłości. 7. Długotrwałe granie w komputer i niebezpieczne gry to zła pasja. 8.Relaks to inaczej odpoczynek. 9.Pasje pozwalają robić to co się najbardziej lubi. 10. Uprawianie sportu należy zaliczyć do złych pasji.