Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
MULTICENTRUM W JAWORZE SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 W GÓRZE.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wiesława Piotrowska Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Michaela Urbaniec Zespół Szkół Ogólnokształcących Oddział Przedszkolny
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Technik architektury krajobrazu
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
- Agnieszka Janiszewska
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Uczenie aktywne na „jałowym biegu” o (nie)dobrych praktykach w dobrej szkole Dr hab. Hanna Kędzierska (UW-M Olsztyn)
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Czyteliada, czyli jak propagować czytelnictwo Szkoła z klasą 2.0.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach 1 Klucz do uczenia się Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach

Moduł Konstrukcje – Gąsienice 2 Moduł Konstrukcje – Gąsienice Moduł „Konstrukcje - Gąsienice” rozwija u dziecka zdolność planowania, artykułowania tego, co zaplanowało, analizowania struktury przedmiotów: budynków, planu lub konstrukcji. W wykonywanych zadaniach dzieci uczyły się korzystać z modeli płaskich – dwuwymiarowych jak i konstrukcji przestrzennych – trójwymiarowych.

Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach. W czasie zabawy z klockami uczyli się planowanego, całościowego działania, wyznaczania sobie celów i poszukiwania sposobów ich realizacji. Uczniowie wykazywali się umiejętnością planowania, wyobraźnią w realizacji własnych pomysłów budowlanych. Dzieci zgodnie podejmowały zadania zespołowe. Praca z dziećmi w module Konstrukcje” była bardzo efektywna i twórcza.

Budowanie dróżek o różnych szerokościach 4 Czy jest wystarczająco szeroka? Budowanie dróżek o różnych szerokościach

5 Podczas budowania dróżek zgodnie ze schematem, dzieci precyzyjnie łączyły klocki. Właściwie oceniały długości klocków przez porównywanie.

Budowanie niskich i wysokich płotów W środku i na zewnątrz Budowanie niskich i wysokich płotów Uczniowie budując płoty uczyli się wykorzystania klocków o określonych parametrach. Budowali konstrukcje zgodnie z podanym wzorem.

Ratujmy kaczki Uczniowie Budowanie ogrodzenia zgodnie z indywidualnym projektem Uczniowie budowali ogrodzenie o różnych kształtach, zgodnie ze swoim projektem lub podanymi kryteriami.

Miła i serdeczna atmosfera sprzyjała efektywności pracy dzieci.

Wystarczająco wysoki i szeroki Budowanie bram i wejść

Dzieci mocowały klocki w najbardziej stabilnej pozycji. Uczniowie budowali konstrukcje zgodnie z podanym przykładem. Zadanie wzbudziło zainteresowanie wśród dzieci.

Koniec 2012