Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach 1 Klucz do uczenia się Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Moduł Konstrukcje – Gąsienice 2 Moduł Konstrukcje – Gąsienice Moduł „Konstrukcje - Gąsienice” rozwija u dziecka zdolność planowania, artykułowania tego, co zaplanowało, analizowania struktury przedmiotów: budynków, planu lub konstrukcji. W wykonywanych zadaniach dzieci uczyły się korzystać z modeli płaskich – dwuwymiarowych jak i konstrukcji przestrzennych – trójwymiarowych.
Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach. W czasie zabawy z klockami uczyli się planowanego, całościowego działania, wyznaczania sobie celów i poszukiwania sposobów ich realizacji. Uczniowie wykazywali się umiejętnością planowania, wyobraźnią w realizacji własnych pomysłów budowlanych. Dzieci zgodnie podejmowały zadania zespołowe. Praca z dziećmi w module Konstrukcje” była bardzo efektywna i twórcza.
Budowanie dróżek o różnych szerokościach 4 Czy jest wystarczająco szeroka? Budowanie dróżek o różnych szerokościach
5 Podczas budowania dróżek zgodnie ze schematem, dzieci precyzyjnie łączyły klocki. Właściwie oceniały długości klocków przez porównywanie.
Budowanie niskich i wysokich płotów W środku i na zewnątrz Budowanie niskich i wysokich płotów Uczniowie budując płoty uczyli się wykorzystania klocków o określonych parametrach. Budowali konstrukcje zgodnie z podanym wzorem.
Ratujmy kaczki Uczniowie Budowanie ogrodzenia zgodnie z indywidualnym projektem Uczniowie budowali ogrodzenie o różnych kształtach, zgodnie ze swoim projektem lub podanymi kryteriami.
Miła i serdeczna atmosfera sprzyjała efektywności pracy dzieci.
Wystarczająco wysoki i szeroki Budowanie bram i wejść
Dzieci mocowały klocki w najbardziej stabilnej pozycji. Uczniowie budowali konstrukcje zgodnie z podanym przykładem. Zadanie wzbudziło zainteresowanie wśród dzieci.
Koniec 2012