Międzyszkolna Grupa Projektowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Advertisements

Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Zastosowanie Internetu
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Badania podaży i popytu turystycznego
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
POPYT I PODAŻ.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA Spis treści: 1. WPROWADZENIE WPROWADZENIE 2. ZADANIE ZADANIE 3. PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Pojęcie i rodzaje kultury politycznej
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Pojęcie i rodzaje doktryn politycznych
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Bezpieczeństwo na drodze
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Nie jedź na kacu. Włącz myślenie. Podsumowanie efektów kampanii.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
PUBLIC RELATIONS.
Przyczyny, przejawy, skutki
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Moja Szkoła .
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Międzyszkolna Grupa Projektowa Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Ryszarda Wincentego Berwińskiego w Zaniemyślu Gimnazjum w Reptowie Kobylance ID grupy: 98_50_P_G1 98_61_P_G1 Opiekunowie: Danuta Brzezińska, Dorota Śledziowska Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: „Znaczenie środków masowego przekazu” Semestr/rok szkolny: 2011/2012

Praca MPG podczas realizacji drugiego tematu Projektowego Wybór tematu: W wyniku głosowania, grupa wybrała temat „ Znaczenie środków masowego przekazu”, uważając go za najciekawszy i najbardziej odpowiedni dla nas.

Cele: 1)Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu marketingu i ekonomii. 2) Korzystanie z alternatywnych źródeł informacji. 3) Charakterystyka prasy, telewizji, radia, internetu jako środków masowej komunikacji. 4) Rola środków masowego przekazu w życiu gospodarczym, politycznym i społecznym

Nasza międzyszkolna grupa projektowa Przedsiębiorcy z Zaniemyśla Przedsiębiorcy z Reptowa

Nasze grupy w pracy - zdjęcia Zaniemyśl Reptowo -Kobylanka

Zaniemyśl Reptowo - Kobylanka

Struktura naszej prezentacji Prezentacja jest podzielona na 3 części Pierwsza część zawiera opis podstawowych pojęć z zakresu marketingu i ekonomii. Druga część zawiera charakterystykę prasy, telewizji, radia, internetu jako środków masowej komunikacji. Trzecia część zawiera rolę środków masowego przekazu w życiu gospodarczym, politycznym i społecznym oraz analizę wyników ankiet przeprowadzonych na grupie badawczej przez uczniów Zaniemyśla i Reptowa- Kobylanki.

Pierwsza część

Podstawowe pojęcia z ekonomii i marketingu

Podstawowe pojęcia z ekonomii i marketingu Ekonomia to nauka społeczna, analizująca oraz opisująca produkcję, dystrybucję, konsumpcję dóbr. Ekonomia jest nauką o tym, jak jednostka i społeczeństwo decydują o wykorzystaniu zasobów, które mogą mieć także inne, alternatywne, zastosowania, w celu wytwarzania różnych dóbr i rozdzielania ich na kon- sumpcję obecną lub przyszłą, pomiędzy różne osoby i różne grupy w społeczeństwie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ekonomia

Popyt Jest to funkcja, przedstawiająca kształtowanie się relacji pomiędzy ceną dobra (towary i usługi), a ilością (liczbą sztuk), jaką konsumenci chcą i mogą nabyć w określonym czasie, przy założeniu niezmienności innych elementów charakteryzujących sytuację rynkową (ceteris paribus). Przykładowy wykres: http://pl.wikipedia.org/wiki/Popyt

podaż To ilość dóbr, oferowana na rynku przez producentów przy określonej cenie, przy założeniu niezmienności innych elementów charakteryzujących sytuację na rynku (ceteris paribus). Zależność między ceną, a podażą przedstawia krzywa podaży. A oto przykładowa krzywa podaży: http://pl.wikipedia.org/wiki/Poda%C5%BC

marketing Handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać a nawet kreować, czy zaspokajać je. W marketingu najważniejsza jest świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu oraz wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokaja- nia potrzeb klienta przy równoczes- nym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości jego funkcjonowania. http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing

Działalność gospodarcza Podstawowa aktywność przedsiębiorstw na rynku. Może polegać ona na świadczeniu usług, wytwarzaniu dóbr w celu prowadzenia wymiany handlowej i zaspokojenia potrzeb klientów. W procesie produkcji wykorzystuje się czynniki ziemi, kapitały i pracy. http://www.bryk.pl/teksty/gimnazjum/pozosta%C5%82e/przedsi%C4%99biorczo% C5%9B%C4%87/14295-podstawowe_poj%C4%99cia_w_dziedzinie_ekonomii.html

konkurencja Proces, w którym uczestnicy rynku, dążąc do zrealizowania swoich interesów, próbują przedstawić oferty korzystniejsze od innych, pod względem ceny, jakości lub innych charakterystyk wpływających na decyzje zawarcia transakcji. Konkurencja oznacza sprzeczności pomiędzy podmiotami rynkowymi w obrębie nakładających się na siebie celów. http://www.sciaga.pl/tekst/41797-42- niektore_pojecia_z_marketingu

rynek Zespół mechanizmów, umożliwiający kontakt producentów z konsumentami. Rynek to całokształt transakcji kupna i sprzedaży oraz warunków w jakich one przebiegają. Na rynku konkurencyjnym dokonuje się ustalenia ceny oraz ilości dóbr. To także określona zbiorowość podmiotów gospodarujących zainteresowanych dokonywaniem operacji kupna, sprzedaży określonych dóbr, wartości lub usług. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rynek_%28ekonomia%29

Komunikacja to podstawa! Człowiek jest istotą społeczną. Żeby funkcjonować w społeczeństwie musi komunikować się z innymi jego członkami. Komunikacja daje nam szansę na wymianę myśli i współdziałanie. Umiejętność porozumiewania się jest podstawą kontaktów międzyludzkich. Niski poziom tych umiejętności prowadzi do samotności i poczucia bezradności, a także niezadowolenia w życiu osobistym. http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=425

Komunikacja interpersonalna W tym rozumieniu komunikacja interpersonalna jest psychologicznym procesem, dzięki któremu jednostka przekazuje i otrzymuje informacje podczas kontaktów z innymi. Mową, mimiką, pantomimiką i intonacją głosu, przekazujemy sobie określone informacje. http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=425

Komunikacja niewerbalna Mowa ciała, język ciała to zespół niewerbalnych komunikatów nadawanych i odbieranych przez ludzi. Informują one o podstawowych stanach emocjonalnych, oczekiwaniach wobec rozmówcy, pozycji społecznej, wykształceniu, samoocenie i tym podobne. http://pl.wikipedia.org/wiki/Komunikacja_niewerbalna

Druga część

Środki masowego przekazu

Co to są media? To środki społecznego komunikowania o szerokim zasięgu, czyli prasa, radio, telewizja, Internet, a w szerszym znaczeniu także książka, film, plakat, kino. Środki masowego przekazu to element kultury masowej. http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arodki_masowego_przekazu

Znaczenie środków masowego przekazu Media pełnią bardzo ważną rolę w społeczeństwie m. in.: Media stanowią jedno z narzędzi kontrolnych władzy społecznej, także zarządzania społecznego. Mass media stanowią swego rodzaju forum, na którym do publicznej wiadomości podaje się sprawy dotyczące życia całej społeczności. Pobudzają one rozwój kultury, po pierwsze w jej przejawach symbolicznych, artystycznych oraz obyczajowych , wskazują oraz promują nowe tendencje. http://www.bryk.pl/teksty/liceum/j%C4%99zyk_polski/tematy_wolne/16168-%C5%9Brodki_masowego_przekazu_i_ich_rola_w_naszym_%C5%BCyciu_radio.html

Środki masowego przekazu Prasa Radio Telewizja Internet

Funkcje środków masowego przekazu

radio - Umożliwia stały i szybki dostęp do informacji - Zabawia (muzyka, ciekawe audycje) - Reklama

Telewizja - Poszerzanie wiedzy i umiejętności - Kształtowanie postaw społecznych - Organizowanie rozrywki - Kształtowanie zainteresowań - Chaos informacyjny

Skutki oddziaływania telewizji na człowieka POZYTYWNE NEGATYWNE Rozwój intelektualny Bieżące informacje ze świata Rozwijanie zainteresowań Choroby fizyczne Choroby psychiczne Zły pogląd na świat Zaburzenia rozwoju społecznego

PODSTAWOWE FUKNCJE PRASY PRASA PODSTAWOWE FUKNCJE PRASY PODSTAWOWE CECHY PRASY Informacyjna Opiniotwórcza Rozrywkowa Organizatorska Integracyjna Prasa nie ma zamkniętej formy Możliwość dostosowania się do odbiorcy Uniwersalność Niezależność Szeroki zasięg

INTERNET Nauka Możliwość załatwiania spraw z kontrahentami z zagranicy Komunikacja Szybkie wyszukiwanie informacji Możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu

Funkcje mass mediów Informacyjna Przekazywanie informacji o najważniejszych i najnowszych wydarzeniach z kraju oraz ze świata. Opiniotwórcza Kształtowanie postaw społeczeństwa i poglądów na różne tematy. Kontrolna Analizowanie działań organów władzy i osób publicznych. Informowanie obywateli o odkrytych nieprawidłowościach. Funkcje mass mediów Socjalizacyjno -integracyjna Współorganizowanie przedsięwzięć społeczno - kulturalnych integrujących obywateli. Kulturalno - rozrywkowa Zapewnianie kontaktu z dziedzictwem kulturowym; dostarczanie rozrywki. Edukacyjna Przekazywanie i upowszechnianie wiedzy, np. poprzez nadawanie programów edukacyjnych.

Co to jest reklama? Jest to ogół czynności wykonywanych przez przedsiębiorstwa w celu uzyskania rozgłosu oraz zainteresowania konsumentów. Reklama ma za zadanie informowania nas o danym produkcie.

Funkcje reklamy: Edukacyjna Informacyjna Wspierania sprzedaży Konkurencyjna Manipulacyjna Komplementarności

Rola reklamy w mediach Ogólną i podstawową rolą reklamy jest zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu przedstawianego produktu. Reklama w mediach jest uważana za najskuteczniejszą formę docierania do masowego odbiorcy. Szacuje się, że reklama w telewizji dociera do 98% ludzi w Polsce.

Wyniki ankiety Wpływ reklamy na wybór produktów przez konsumenta na podstawie przeprowadzonej ankiety przez uczniów z Reptowa- Kobylanki. Liczba osób, które brały udział w przeprowadzanej ankiecie wynosi 34. Oto wyniki:

Jaki jest pani/pana stosunek do reklam?

Co przykuwa pani/pana uwagę w reklamach?

Gdzie najczęściej natrafia pani/pan na reklamy?

Który środek przekazu reklamowego wywiera na pani/panu największy wpływ?

Czy reklama ma wpływ na podejmowane przez panią/pana decyzje zakupowe?

Jak często dokonuje pani/pan zakupu pod wpływem reklamy?

Płeć osób ankietowanych

Wiek osób ankietowanych

Miejsce zamieszkania grupy ankietowanej

Trzecia część

Media w ekonomii i społeczeństwie

Wyniki ankiety Wpływ mediów na życie społeczeństwa na podstawie przeprowadzonej ankiety przez uczniów Zaniemyśla. Liczba osób, które brały udział w przeprowadzanej ankiecie wynosi 45. Oto wyniki, które podajemy w procentach:

Płeć osób ankietowanych

Ile czasu spędza pani/pan w ciągu dnia przed komputerem?

Ile czasu spędza pani/pan w ciągu dnia, oglądając telewizję?

Ile czasu spędza pani/pan w ciągu dnia, słuchając radia?

Ile czasu spędza pani/pan w ciągu dnia, czytając prasę?

Z którego środku masowego przekazu korzysta pani/pan najczęściej?

Jakiej stacji radiowej najczęściej pani/pan słucha?

Jakim gatunku prasy pani/pan gustuje? (maksimum trzy odpowiedzi)

Jakie stroni internetowe najczęściej pani/pan odwiedza?

Jakie według pani/pana znaczenie mają środki masowego przekazu w współczesnym świecie?

Media w polityce

Rola środków masowego przekazu w życiu politycznym Jak wielką rolę pełnią media w życiu politycznym? Czy mogą one kreować nasze spojrzenie na daną opcję polityczną, na dany plan, pomysł władz? Spróbujemy zaraz odpowiedzieć sobie na powyższe pytania…

Polityka To najczęściej… …przede wszystkim pogoń za newsem, najlepiej o charakterze sensacji. Publikacje nie do końca sprawdzone, pod względem zgodności ze stanem faktycznym. Artykuły plotkarskie w najlepszym razie dewaluujące osobowość i wizerunek bohatera takiego artykułu, czy wreszcie felietony, które z założenia mają informować, a z reguły zakrzywiają rzeczywistość tylko po to, by zwiększyć nakład.

Podstawą polityki i… …rzetelnego dziennikarstwa jest obiektywne relacjonowanie wydarzeń, poparte starannością zawodową i etyką dziennikarską. Niestety medialna dżungla, to po wielekroć publikacje, artykuły, felietony, nie mające nic wspólnego z rzetelnym dziennikarstwem.

Skutek ingerencji mediów w polityce Politycy zostali zmuszeni do dostosowania swojego zachowania do nowej sytuacji medialnej. Każdy ich krok jest obserwowany i na bieżąco komentowany w studiach telewizyjnych oraz na stronach internetowych. W wyniku tej nowej sytuacji, politycy muszą liczyć się z mediami, a także media uzyskały bardzo silną pozycje, niekiedy pozwalającą im wpływać na życie polityczne kraju.

Podsumowanie W trakcie ostatniego, V semestru naszego projektu „Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat!!!” praca była dla nas momentami ciężka, ale miła oraz sprawiła nam całe mnóstwo radości. Szkoda, że jest to już ostatni raz, gdy możemy robić prezentację razem... Te wspólne pięć semestrów zbliżyło nas do siebie, zacieśniło więzy współpracy i przyjaźni w grupie, a także rozwinęło każdego z nas indywidualnie. Pokazało też, że istnieją różne alternatywne źródła wiedzy, które warto wykorzystywać, bo warto wiedzieć coś więcej, warto poznawać nowe rzeczy, warto poznawać świat przedsiębiorczości…

Materiały i źródła z których korzystaliśmy www.google.pl www.wikipedia.pl www.zaniemysl.pl http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arodki_masowego_przekazu http://www.sciaga.pl/tekst/30073-31-wplyw_srodkow_masowego_przekazu_na_postawy_i_zachowania_wspolczesnych http://www.edukacja.edux.pl/p-1163-rola-mediow-we-wspolczesnym-swiecie.php http://www.masscomm.pl/PDF/TP4.pdf http://www.publikacje.edu.pl/materialy4/dodatki/2922.pdf http://www.wychowawca.pl/miesiecznik/1_133/05.htm http://wiedzaiedukacja.eu/archives/19250