Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

Temat: Tworzenie dokumentów w edytorze tekstu
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Zastosowanie Internetu
Nazywam się Kacper Składowski. Mam 19 lat. Chodzę do trzeciej klasy Technikum Elektronicznego w ZESPOLE PONDGIMNAZJALNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
OBSZAR III: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Finał projektu,,Hej kolęda, kolęda… Jak zorganizować Wigilię Szkolną 2011? Wioletta Rafałowicz Danuta Fossa.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego
„Równe szanse dla wszystkich”
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Kryteria wyboru formy prawnej. Działalność gospodarcza: Może dotyczyć: działalności wytwórczej, budowlanej, handlowej, usługowej oraz poszukiwania, rozpoznawania.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Tworzenie tabel w edytorze Word
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej? – informacje dla rodziców.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Znaczenie ruchu dla rozwoju dziecka
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
PUBLIC RELATIONS.
Program Wychowawczy Zespołu Szkół Ogólnokształcacych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Skawinie.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
I Gminne Forum Oświatowe Olecko Edukacja podstawą rozwoju lokalnego Program pilotażowy Dobrze uczyć i oceniać w szkole samorządowej.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Razem łatwiej Świetlica o charakterze socjoterapeutycznym realizowana we współpracy z Bankiem Dziecięcych Uśmiechów BZ WBK Opiekunowie : Joanna Puchała.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Copyright © 2010 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries.
Zapis prezentacji:

Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA

ZAŁOŻENIA OGÓLNE 1.Innowacja pedagogiczna ma umożliwić uczniom poznanie zawodu dziennikarza poprzez doskonalenie umiejętności analizy i interpretacji tekstów współczesnych, zwłaszcza o charakterze popularnonaukowym i publicystycznym, redagowania dziennikarskich form wypowiedzi, poszukiwania różnych możliwości rozwiązywania dostrzeżonych problemów, zdobywania praktycznych umiejętności redakcyjnych i wydawniczych.

2.Adresowana jest do uczniów klasy I gimnazjum o ugruntowanych zainteresowaniach humanistycznych i informatycznych. 3.Przewiduje wykorzystywanie literackich i szeroko rozumianych mediów (prasa, radio, telewizja) do tworzenia różnych form pracy dziennikarskiej tj. artykuł (informacyjny, problemowy, polemiczny), komentarz, felieton, reportaż społeczny, recenzja, esej, debata, publicystyka wizualna (karykatura), audycja radiowa, wywiad.

CELE OGÓLNE 1.Wspieranie i rozwój zainteresowań uczniów. 2.Wskazywanie twórczych sposobów wykorzystywania czasu wolnego. 3.Poszerzanie zakresu umiejętności i wiadomości zdobywanych na lekcjach. 4.Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia: zainteresowania literackie, interpersonalne, informatyczne, plastyczne, menedżerskie.

5.Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni. 6.Zachęcanie ucznia do twórczej aktywności. 7.Promowanie młodych talentów. 8.Wspieranie rozwoju ucznia w aspekcie przyszłościowym – wyboru szkoły ponadgimnazjalnej, jej profilu. 9.Współtworzenie wizerunku szkoły w środowisku. 10.Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. 11.Uczestniczenie w życiu szkoły, współtworzenie atmosfery w szkole.

PODJĘTE DZIAŁANIA Zapoznanie z warsztatem dziennikarza. Określenie poszczególnych zadań zespołu redakcyjnego: redaktora, reportera, korektora, informatyka, grafika drukarza, marketingowca.

Wizyta w redakcji Kuriera Porannego. Wizyta w redakcji Gazety Wyborczej.

Praca z edytorem tekstu WORD: kopiowanie, wycinanie, wklejanie tekstu, dzielenie tekstu na akapity, kolumny, justowanie, wyrównywanie, wyśrodkowywanie, zmiana rozmiaru i typu czcionki, wklejanie rysunków, klipartów, powiększanie, zmniejszanie, zmiana kolorów, numerowanie stron, tworzenie przypisów formatowanie tekstu.

PODSUMOWANIE Formy pracy innowacji dziennikarskiej pozwalają rozwijać w uczniach jego zdolności w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi, otwartości wobec nich, zdolności empatii. Pomagają w przezwyciężeniu nieśmiałości, uczą umiejętności słuchania i rozumienia drugiego człowieka, delikatności wobec współrozmówcy, okazywania zainteresowania jego wypowiedzią. Białystok, 08 grudnia 2009 r.