Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Advertisements

rachunkowość zajęcia nr 7
Zastosowanie Internetu
Grażyna Hadera Magdalena Kuźniar Małgorzata Mackiewicz Wójcik Natalia
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa.
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Turystyka krajoznawcza
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Operacjonalizacja problematyki badawczej
Polityka turystyczna pańswa
Turystyka zdrowotna.
P RODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO SHATKIVSKA, M ELEHANYCH, Z HUK.
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Strategie cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
Zastanówmy Się…...
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Szkoła w chmurze.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Wykonała Sylwia Kozber
Projekt Edukacja na rzecz ochrony środowiska jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PL2003/ Phare 2003 Organizacje.
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
Bazy danych w systemie SimCallCenter Krótkie omówienie wyboru baz danych stosowanych w CallCenter, integracja z zewnętrznymi bazami danych Czas 15 min.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
To śmieszne...
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
PUBLIC RELATIONS.
Budowanie świadomości marki
Temat 5: Elementy meta.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Wpływ elementów identyfikacji wizualnej i werbalnej na wizerunek miasta.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Opracowywanie wspólnych celów Trzeba dawać, żeby brać
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
PIENIĄDZE.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Zapis prezentacji:

Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Anna Deruś Weronika Madej Marcin Matuszkiewicz Kinga Pająk

Warunkiem sprzedaży produktu turystycznego jest nie tylko dostosowanie jego cech do potrzeb i ustalenie ceny na akceptowalnym przez odbiorców poziomie, ale również zapewnienie nabywcom dostępu do niego i informacji o nim. Przedsiębiorstwo turystyczne musi więc stworzyć odpowiedni system promocji swoich ofert. Jeżeli ten warunek nie zostanie spełniony popyt i podaż rozminą się pomimo użyteczności produktu oraz atrakcyjności jego ceny dla potencjalnych nabywców.

W obliczu różnorodności propozycji rynkowych, wielości konkurencyjnych ofert małej przejrzystości rynku nie będą oni świadomi istnienia produktu i możliwości dokonania jego zakupu.

Turysta kupuje przede wszystkim te oferty , które zaistniały w jego świadomości a więc są mu znane. Produkt nie sprzeda się sam wymaga przyciągnięcia jako potencjalnych odbiorców. W tym celu podejmowane są badania promocyjne. Ich zadaniem jest informowanie potencjalnych klientów o istnieniu produktów usług, a przede wszystkim o korzyściach wynikających z ich konsumpcji.

Promocje można zdefiniować jako zespół taktycznych i strategicznych środków komunikacji stosowanych do kreowania wiedzy, zainteresowania i pozytywnego wyobrażenia dotyczącego, przedsiębiorstwa turystycznego i jego znanych bądź nowych produktów w celu przyciągania do nich turystów i motywowania ich do zakupu. Jest to szerokie pojęcie traktujące promocję jako system komunikacji, a więc proces swoistego porozumiewania się przedsiębiorstwa z jego otoczeniem a zwłaszcza klientami z a pomocą bogatego zbioru znaków, symboli, zakodowanych informacji.

Z definicji wynika iż obok funkcji informacyjnej ujawniającej się w informowaniu, uświadamianiu i przypominaniu promocja wspomaga i wspiera sprzedaż ofert turystycznych, dzięki przekonywaniu, nakłanianiu, pobudzaniu zainteresowania i motywowaniu turystów do zakupu

Funkcja intensyfikująca sprzedaż, pobudzająca popyt.

Za sprawą skutecznej promocji krzywa popytu wzrasta Za sprawą skutecznej promocji krzywa popytu wzrasta. Promocja jest ważnym narzędziem walki konkurencyjnej. Dzięki niej można zdobyć przewagę konkurencyjną, wzmocnić pozycje rynkową przedsiębiorstwa i utrwalić pozytywny jego wizerunek.

Odbiorcami SA nie tylko potencjalni nabywcy ofert lecz również podmioty które w jaki kol wiek sposób oddziałują na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa turystycznego. Odbiorcami są to np: instytucje finansowe, ubezpieczeniowe, organy podatkowe, władze rządowe i samorządowe, konkurenci i kontrahenci, społeczności lokalne, pracownicy przedsiębiorstwa turystycznego.

Proces komunikowania się z rynkiem odbywa się przez wykorzystanie zesta­wu instrumentów, który nazywa się promotion-mix. Tworzą go cztery podstawo­we narzędzia, tj.36: reklama, czyli wszelka płatna forma bezosobowego przedstawiania i popiera­nia idei, dóbr lub usług przez określonego nadawcę przeważnie przy wykorzy­staniu środków masowego przekazu, promocja uzupełniająca, czyli podejmowanie krótkookresowych dzia­łań i stosowanie środków o charakterze ekonomicznym, zachęcających kon­sumentów do natychmiastowego zakupu, poprzez oferowanie im dodatko­wych korzyści zwiększających okresowo wartość sprzedawanych produktów i usług, sprzedaż osobista, czyli osobista i bezpośrednia prezentacja oferty przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy, public relations i publicity, czyli wszelkie działania mające na celu promo­wanie i/lub ochronę image przedsiębiorstwa lub produktu/usługi.

Zadaniem przedsiębiorstwa jest dobór odpowiedniej mieszanki promocyjnej, umożliwiającej realizację jego celów strategicznych i operacyjnych. Decyzja ta podlega wpływom wielu czynników. Należą do nich takie determinanty jak: cechy i skuteczność poszczególnych instrumentów promocyjnych cechy nabywców produktu turystycznego (wiek, zawód, wykształcenie, dotychczasowe doświadczenia turystyczne, zainteresowania, faza cyklu życia rodziny, faza konsumpcji turystycznej, stopień gotowości do zakupu itp.),

rodzaj i cechy produktu turystycznego (marka, wizerunek, cena, jakość, faza cyklu życia), cechy przedsiębiorstwa turystycznego i jego strategia marketingowa (typ przedsiębiorstwa - hotel, biuro podróży, przewoźnik, pozycja rynkowa firmy, misja i cele przedsiębiorstwa, wielkość budżetu marketingowego, kwalifikacje personelu itp.), cechy otoczenia rynkowego firmy (wizerunek turystyczny kraju i regionu, w którym działa, strategie konkurentów, możliwości współpracy z innymi podmiotami w zakresie promocji, dostępność specjalistycznych agencji rekla­ mowych itp.).

Dobór kompozycji promotion-mix nie należy do łatwych Dobór kompozycji promotion-mix nie należy do łatwych. Sposobów komunikowania się z rynkiem i potencjalnymi nabywcami usług turystycznych jest wiele. Każdy z nich niesie określone korzyści, które w wyniku wspólnego oddziaływania mogą zostać spotęgowane pod jednym warunkiem, że mieszanka promocyjna będzie charakteryzowała się spójnością i komplementarnością. Oznacza to, że środki zostaną tak dobrane, aby w najlepszy sposób przyczyniający się do osiągnięcia określonego przez przedsiębiorstwo celu promocyjnego! Właściwy dobór promotion- mix wymaga dużego doświadczenia, dobrej znajomości rynku, wiedzy dotyczy poszczególnych instrumentów promocji oraz planowania.

Różnice między instrumentami promotion-mix

Dziękujemy za uwagę !!!