PODSTAWOWE ZAGADNIENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
Advertisements

rachunkowość zajęcia nr 7
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego
Socjologia rynku pracy
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
POPYT I PODAŻ.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Szkoła w chmurze.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
1.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
VLAN Sieć VLAN jest logicznym zgrupowaniem urządzeń sieciowych lub użytkowników niezależnie od położenia ich fizycznego segmentu.
WSTĘPNY MODEL WIELOKULTUROWEJ BIBLIOTEKI. Ramy modelu Filary wielokulturowej biblioteki: Współpraca Włączanie Wzmacnianie Widoczność Sposoby działania.
Internet Media Services S A Ekran LED. Reklama emitowana na EKRANIE LED umieszczonym na rynku Centrum handlowego Manufaktura.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
MAŁE KROCZKI W DUŻYM BIZNESIE MAŁE KROCZKI W DUŻYM BIZNESIE.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Ulla Wimmer, Sieć Kompetencyjna dla Bibliotek (KNB) BIX – Indeks biblioteczny Ogólnoniemiecki ranking bibliotek na podstawie oceny wybranych wskaźników.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
PUBLIC RELATIONS.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Budowanie świadomości marki
Temat 5: Elementy meta.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Korzyści dla MSP ze współpracy z ISW. MSP współpracujące z ISW Przegląd korzyści Korzyści Dostęp do ekspertyz Rozwiązywanie problemów Badania Specjalistyczne.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
Create Tworzenie Match Dopasowanie Design Projektowanie Unikalne narzędzie zwiększające skuteczność procesów rekrutacji i selekcji, budowanie ścieżek karier.
TOP FINE SELECT. TOP SELECTION FOR MEN & WOMEN … wybór dla mężczyzn i kobiet.
Zapis prezentacji:

PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Marketing w oświacie PODSTAWOWE ZAGADNIENIA dr Sławomir Gawroński WSIiZ w Rzeszowie - 2011

Podstawowe pojęcia marketingu Definicja marketingu Potrzeba, pragnienie, popyt Produkt Wartość, cena Marketing mix Promotion mix

Marketing Proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy osób otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę produktów, posiadających wartość. Philip Kotler Proces planowania i wdrażania koncepcji obejmującej wycenę, promocję i dystrybucję idei, dóbr i usług w celu stworzenia transakcji wymiany, które zaspokoją cele indywidualne oraz organizacyjne. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu

Definicje praktyczne Zbiór działań polegających na dokładnym poznaniu potrzeb wybranej grupy odbiorców i możliwie doskonałym dostosowaniu oferty firmy do oczekiwań tej grupy. Wybrana grupa stanowi rynek docelowy. Suma działań polegających na opracowaniu koncepcji produktu, zasad ustalania cen, form sprzedaży i form promocji. Dostarczanie właściwych towarów i usług właściwym ludziom, we właściwych miejscach, o właściwym czasie, po właściwej cenie i przy użyciu właściwych środków komunikacji i promocji.

Potrzeba, pragnienie, popyt Potrzeba to stan odczuwania braku zaspokojenia. Pragnienie jest wyrazem szczególnego sposobu zaspokojenia potrzeb. Popyt to pragnienie posiadania określonych produktów, poparte możliwością i gotowością ich kupienia. Marketing rozpoznaje potrzeby, które warunkują jego istnienie. Marketing wpływa, obok innych czynników, na kształtowanie pragnień. Marketing określa popyt – wpływa na jego wielkość i kształt.

Produkt Produkt to wszystko co można zaoferować w celu zaspokojenia potrzeby lub pragnienia. Produktem mogą być: Towary Usługi Idee Osoby Miejsca Organizacje Wartością produktu jest możliwość skorzystania z usług, które produkt ze sobą niesie.

Wartość i cena Wartość produktu określa jego zdolność do zaspokojenia potrzeby. Cena to określona przez producenta i wyrażona w pieniądzu szacowana, uniwersalna i uśredniona dla całej populacji wartość produktu.

Etapy działań marketingowych Analiza Potrzeb konsumenta SWOT Konkurencji Planowanie Segmentacja rynku Plan marketingowy Plan promocji Wdrażanie Kontrola

Proces decyzyjny konsumenta Rozpoznanie potrzeby Poszukiwanie informacji Ocena alternatyw Zamiar zakupu Postawy innych Nieoczekiwane czynniki sytuacyjne Decyzja zakupu Zachowanie po zakupie

Marketing mix Grupa czynników (bodźców) określanych przez organizację, wpływających na decyzje konsumentów (4P): Product (produkt) Price (cena) Place (dystrybucja) Promotion (promocja)

Marketing mix Produkt (usługa): Asortyment – zróżnicowanie, możliwości wyboru Jakość – poziom nauczania Marka szkoły Kadra Atmosfera Wyposażenie Wyróżnienia, nagrody, certyfikaty

Marketing mix Cena Dystrybucja W szkolnictwie publicznym nie odgrywa większej roli, jednak wpływ na nią mają: Transport, zakwaterowanie, koszty dodatkowe Dystrybucja Lokalizacja szkoły Wyposażenie Distance learning

Promotion mix Reklama Public relations Promocja sprzedaży Płatna, bezosobowa forma prezentacji i promocji idei, dobra lub usługi, realizowana z wykorzystaniem mediów masowych i innych nośników informacji. Public relations Promocja sprzedaży Krótkotrwałe działanie stosujące bodźce ekonomiczne w celu pobudzenia sprzedaży. Sprzedaż bezpośrednia Osobista i bezpośrednia prezentacja oferty przez personel sprzedaży.

Public relations w oświacie Media relations i publicity Corporate identity Internal relations Word of mouth Udział w targach i wystawach Internet

Promocja sprzedaży w oświacie Zajęcia dodatkowe Wyposażenie dydaktyczne Certyfikaty, kursy, szkolenia Programy autorskie Indywidualizacja kształcenia

Sprzedaż bezpośrednia w oświacie Akcje rekrutacyjne Udział w targach i wystawach Zaangażowanie personelu