Turystuka Weekendowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Podstawy Turystyki Wykład
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Potencjał produktu turystycznego
Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
TRANSPORT W TURYSTYCE.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Automatyczny sprzedawca, jak zwiększyć efektywność internetowych stron turystycznych.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Województwo pomorskie –
Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.
Technik Obsługi Turystycznej
Przyjazne formy turystyki
Dyrektor Departamentu Turystyki
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
turystów zagranicznych
Charakterystyka turystyki pielgrzymkowej Polaków
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
Preferencje turystyczne osób wypoczywających na wsi
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
wyjazdów turystycznych
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Produkty turystyki uzdrowiskowej
Technik Turystyki Wiejskiej
Turystyka krajoznawcza
Turystyka zdrowotna Andriy Symovych Szymon Wiktorowicz.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Instytut Rynku Hotelarskiego Popyt na usługi hotelowe w 2006 oraz tendencje na najbliższe lata.
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2013 roku
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Produkt przedsiębiorstwa
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Koncepcja „Krajowe Centrum Aktywnego Wypoczynku wraz
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
Turystyka zrównoważona
Województwo Zachodniopomorskie
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
CHARAKTERYSTYKA RYNKU FRANCUSKIEGO TURYSTYKA WIEJSKA Tomasz Rudomino Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu.
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Czym jest program MultiBenefit?. MultiBenefit Czym jest MultiBenefit? Program MultiBenefit ułatwi zaspokajanie Twoich codziennych potrzeb, zainspiruje.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Badania regionalne ruchu turystycznego jako podstawa nowej regionalizacji turystycznej Polski Stanisław Liszewski Bogdan Włodarczyk Instytut Geografii.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
OK System Polska S.A. znajduje się w pierwszej 10 portfelowych spółek Funduszu SATUS Venture.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków listopad 2010.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Dr Małgorzata Pasławska Pedagogika czasu wolnego.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
„Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce”
Wyjazd Klasy 3 Technikum
Enoturystyka jako oferta specjalna gospodarstwa agroturystycznego
Zapis prezentacji:

Turystuka Weekendowa

Huk Vasyl Maryna Bobrus Nataliya Havara

Tempo rozwoju turystyki weekendowej w Polsce stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Dzięki zwiększającej się ofercie tego typu wyjazdów turyści coraz częściej, zamiast kilkutygodniowych urlopów wybierają, dwu-, trzy-, bądź czterodniowe wyjazdy jako alternatywę dla dłuższego wypoczynku wakacyjnego

Przyczyny tego zjawiska wynikają głównie z nowych możliwości w przedsiębiorstwach oraz bogacenia się społeczeństwa – wyjaśnia Marcin Podobas, Wiceprezes Zarządu Europejskiego Funduszu Hipotecznego S.A. – Wolne soboty i niedziele, a czasami także i piątki, dają możliwość krótkiego odpoczynku poza miejscem zamieszkania.

Coraz większa część społeczeństwa polskiego uświadamia sobie potrzebę cotygodniowego aktywnego wypoczynku, czego bez wątpienia najlepszym dowodem jest wzrastająca liczba wyjazdów weekendowych.

Obserwacje rynku pokazujżą, że Polaków przyciągają niecodzienne produkty turystyczne, takie jak wydarzenia, szlaki i obiekty. Można więc rozwijać ofertę, podążając w kierunku turystyki aktywnej, kulturowo-historycznej lub eventowej.Można też wszystkie te elementy połączyć. Ważna jest umiejętność wykorzystania istniejących dóbr naturalnych, historii i lokalizacji, by nowa oferta była spójna z wizerunkiem regionu i miasta.

Kto wyjeżdża najchętniej? W oparciu o badania przeprowadzone przez Instytut Turystyki można szacować, że w 2006 roku w krajowychwyjazdach krótkookresowych uczestniczyło 7,5 mln osób powyżej 15 roku życia. Podróżujący odbyli 21,6 mln podróży oraz korzystali z 38,9 mln noclegów. Wśród społeczeństwa coraz częściej odczuwana jest potrzeba oderwania się od miejsca zamieszkania, bardzo często kojarzonego z pracą i stresem.

Wyjazd weekendowy staje się sposobem na regenerację sił fizycznych i psychicznych. Okres weekendu jest również coraz częściej jedyną możliwością spędzania czasu z rodziną. Dlatego też turystyka weekendowa nabiera coraz większego znaczenia w budowaniu i zespalaniu właściwych relacji w rodzinie.

Gdzie na długi weekend? Według badań przeprowadzonych przez Instytut Turystyki, najpopularniejsze rodzaje bazy noclegowej dla wyjeżdżających na 2-4 dni w celach turystyczno–wypoczynkowych to jak dotychczas pensjonat i hotel lub motel. Podróżujący przede wszystkim poszukują miejsc, w których można wybrać jedną z wielu możliwości spędzania wolnego czasu.

Dlatego też dużą popularnością cieszą się ośrodki oferujące usługi spa&wellness oraz obiekty takie jak: basen czy aquapark. Analizując dane zaprezentowane przez Instytut Turystyki można stwierdzić, że krótkie podróże mają głównie na celu odwiedzenie rodziny lub znajomych. W 2006 roku 54% badanych wyjechało właśnie w tym celu. Drugim głównym celem wyjazdów weekendowych był wypoczynek – w celach typowo turystycznych wyjechało 38%. Służbowo natomiast wyjechało 8% respondentów, a w celach religijnych 2%.

Popularność turystyki weekendowej znacznie wzrośnie w ciągu kilku następnych lat Do wzrastającej liczby wyjazdów weekendowych z pewnością przyczynia się postęp w dziedzinie transportu oraz jego znaczne rozpowszechnienie. Szersza dostępność zarówno samochodów, jaki i tanich linii lotniczych wielu podróżującym zapewniła możliwość swobodnego i komfortowego przemieszczania się. Dla wielu turystów bardzo istotny jest szybki i dogodny dojazd, trwający nie więcej niż 2-3 godziny