Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

rachunkowość zajęcia nr 7
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa.
Badania podaży i popytu turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Turystyka krajoznawcza
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Cenowe decyzje przedsiębiorstwa turystycznego Karolina Bąk Kamil Szary Piotr Dobkowski Magda Kopyta Damian Kardasz.
Polityka turystyczna pańswa
Logistyczna obsługa ruchu turystycznego
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Strategie cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
UCHO – Narząd słuchu i równowagi.
1.
Komunikacja z platformą T2S
Internet Media Services S A Ekran LED. Reklama emitowana na EKRANIE LED umieszczonym na rynku Centrum handlowego Manufaktura.
Jeżdżę z głową.
System gospodarki rynkowej
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Leszek Strzembicki.
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Potencjał produktów turystyki wiejskiej w Polsce i ich konkurencyjności na regionalnym, krajowym i zagranicznym rynku usług turystycznych Kielce, 5 kwietnia.
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
Instytucje otoczenia biznesu w powiecie gostyńskim. Opracował: Krzysztof Marzec ul.1 Maja Gostyń Tel
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
Centrum Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej Konferencja Podsumowująca Interreg IIIA Czechy - Polska 16 lutego 2007, Ołomuniec RNDr. Ivo Ryšlavý Vinohradská
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
PUBLIC RELATIONS.
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
ANALIZA PORÓWNAWCZA UWARUNKOWAŃ ROZWOJU TURYSTYKI I WSPÓŁPRACY MIĘDZYREGIONALNEJ W POWIECIE CHEŁMSKIM, MIEŚCIE CHEŁM I TREBISZOWIE W ramach projektu pt.
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach prezentacja wyników ankiet przeprowadzonych wśród lokalnych przedsiębiorców.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Korzyści dla MSP ze współpracy z ISW. MSP współpracujące z ISW Przegląd korzyści Korzyści Dostęp do ekspertyz Rozwiązywanie problemów Badania Specjalistyczne.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Grupa: Karolina Bąk Magdalena Kopyta Kamil Szary Piotr Dobkowski Damian Kardasz

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Głównym celem dystrybucji jest dostarczanie nabywcom produktów o właściwej jakości w odpowiednim czasie i miejscu, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupów i po możliwie najtańszych kosztach.

Do transakcji kupna i sprzedaży towarów służą kanały dystrybucyjne, które decydują o warunkach dostępności produktu turystycznego dla konsumenta. Typowymi funkcjami kanałów dystrybucji w turystyce są: sprzedaż, serwis, kredytowanie klientów oraz realizowanie ich specjalnych zamówień.

Wybór kanałów dystrybucji dla przedsiębiorstwa turystycznego jest istotną decyzją , ponieważ stanowi długoterminowe zobowiązanie w stosunku do wybranej metody rozpowszechniania i wybranych dystrybutorów. Kryteriami wyboru dystrybutora w kanałach są: - wielkość obrotu, które może zrealizować, - wymagania inwestycyjne, - bieżące koszty użycia danego kanału, - charakter produktu - pojemność rynków lokalnych - potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa - doświadczenia współpracy z partnerami

W sferze dystrybucji mamy do czynienia z następującymi zjawiskami: Nierzetelnością wielu dystrybutorów, którzy rezerwują miejsca noclegowe ze znacznym wyprzedzeniem , nie realizują potem nawet 50% planowanej wielkości sprzedaży, Rosnącą rangą bezpośrednich, osobistych kontaktów z szefami biur podróży, Wzrostem roli targów i giełd jako forum wymiany doświadczeń i nawiązywania współpracy, Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji w zależności do docelowego segmentu rynku, Wykorzystywanie prasy turystycznej jako istotnego nośnika informacyjnego o ofercie, Negocjowanie z dystrybutorami warunków intensywniejszej niż dotychczas współpracy w okresie posezonowym.

Zmianie niekorzystnych zjawisk w sferze dystrybucji w turystyce powinny służyć następujące działania: zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi instrumentami marketingowymi zwiększanie stopnia integracji w kanałach dystrybucji, intensywniejsze wejście na docelowe rynki zagraniczne, szersze wykorzystanie kanałów do przepływów materiałów informacyjnych i promocyjnych, tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie, stałe monitorowanie skuteczności kanałów.

W działania te muszą się włączyć m. in W działania te muszą się włączyć m.in.: podmioty gospodarcze turystyczne (firmy transportowe – PKS, PKP, PLL, LOT, firmy ubezpieczeniowe), agencje promocji turystyki, agencje rozwoju regionalnego oraz euroregiony.

Gest – system rezerwacji biletów lotniczych, Coraz większą rolę w dystrybucji produktu turystycznego na świecie odgrywają nowoczesne technologie informatyczne, a przede wszystkim komputerowe systemy rezerwacji. Na naszym rynku obecnie funkcjonują trzy systemy rezerwacji: Gest – system rezerwacji biletów lotniczych, Start – Amadeus – system rezerwacji biletów na różnorodne środki transportu i usług turystycznych, Kurs 90 – lokalny system rezerwacji biletów PKP.

Dziękujemy 