Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Grupa: Karolina Bąk Magdalena Kopyta Kamil Szary Piotr Dobkowski Damian Kardasz
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Głównym celem dystrybucji jest dostarczanie nabywcom produktów o właściwej jakości w odpowiednim czasie i miejscu, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupów i po możliwie najtańszych kosztach.
Do transakcji kupna i sprzedaży towarów służą kanały dystrybucyjne, które decydują o warunkach dostępności produktu turystycznego dla konsumenta. Typowymi funkcjami kanałów dystrybucji w turystyce są: sprzedaż, serwis, kredytowanie klientów oraz realizowanie ich specjalnych zamówień.
Wybór kanałów dystrybucji dla przedsiębiorstwa turystycznego jest istotną decyzją , ponieważ stanowi długoterminowe zobowiązanie w stosunku do wybranej metody rozpowszechniania i wybranych dystrybutorów. Kryteriami wyboru dystrybutora w kanałach są: - wielkość obrotu, które może zrealizować, - wymagania inwestycyjne, - bieżące koszty użycia danego kanału, - charakter produktu - pojemność rynków lokalnych - potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa - doświadczenia współpracy z partnerami
W sferze dystrybucji mamy do czynienia z następującymi zjawiskami: Nierzetelnością wielu dystrybutorów, którzy rezerwują miejsca noclegowe ze znacznym wyprzedzeniem , nie realizują potem nawet 50% planowanej wielkości sprzedaży, Rosnącą rangą bezpośrednich, osobistych kontaktów z szefami biur podróży, Wzrostem roli targów i giełd jako forum wymiany doświadczeń i nawiązywania współpracy, Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji w zależności do docelowego segmentu rynku, Wykorzystywanie prasy turystycznej jako istotnego nośnika informacyjnego o ofercie, Negocjowanie z dystrybutorami warunków intensywniejszej niż dotychczas współpracy w okresie posezonowym.
Zmianie niekorzystnych zjawisk w sferze dystrybucji w turystyce powinny służyć następujące działania: zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi instrumentami marketingowymi zwiększanie stopnia integracji w kanałach dystrybucji, intensywniejsze wejście na docelowe rynki zagraniczne, szersze wykorzystanie kanałów do przepływów materiałów informacyjnych i promocyjnych, tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie, stałe monitorowanie skuteczności kanałów.
W działania te muszą się włączyć m. in W działania te muszą się włączyć m.in.: podmioty gospodarcze turystyczne (firmy transportowe – PKS, PKP, PLL, LOT, firmy ubezpieczeniowe), agencje promocji turystyki, agencje rozwoju regionalnego oraz euroregiony.
Gest – system rezerwacji biletów lotniczych, Coraz większą rolę w dystrybucji produktu turystycznego na świecie odgrywają nowoczesne technologie informatyczne, a przede wszystkim komputerowe systemy rezerwacji. Na naszym rynku obecnie funkcjonują trzy systemy rezerwacji: Gest – system rezerwacji biletów lotniczych, Start – Amadeus – system rezerwacji biletów na różnorodne środki transportu i usług turystycznych, Kurs 90 – lokalny system rezerwacji biletów PKP.
Dziękujemy