Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Małgorzata Pietroczuk
rachunkowość zajęcia nr 7
Zastosowanie Internetu
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Cenowe decyzje przedsiębiorstwa turystycznego Karolina Bąk Kamil Szary Piotr Dobkowski Magda Kopyta Damian Kardasz.
Polityka turystyczna pańswa
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Strategie cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym
TURYSTYKA W INTERESACH
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prezentacja oferty FORMUS Polska
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Szkoła w chmurze.
Zarządzanie międzynarodowe
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
UCHO – Narząd słuchu i równowagi.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Internet Media Services S A Ekran LED. Reklama emitowana na EKRANIE LED umieszczonym na rynku Centrum handlowego Manufaktura.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
PUBLIC RELATIONS.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Budowanie świadomości marki
Informacje podstawowe
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Opracowywanie wspólnych celów Trzeba dawać, żeby brać
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Opracowali: Maria Matusik Paulina Stawiarska Wacław Wójcik Kamil Borzęcki

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Jednym z instrumentów oddziaływania przedsiębiorstwa Turystycznego na rynek odbiorców oferty jest dystrybucja. Jej głównym zadaniem jest dostarczenie nabywcom produktu o właściwej jakości, we właściwym czasie, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupy przy jak najniższej cenie.

Kanały dystrybucji Bezpośredniemu lub pośredniemu wprowadzeni produktu na rynek służą kanały dystrybucji. Są one ważnym źródłem informacji o: Przyjęciu produktu przez klientów na rynku Zmianach popytu i zagrożeniu przez konkurencję Reakcji nabywców na wprowadzone promocje Planowanych innowacjach w produkcie

Dystrybucja oferty Cecha specyficzną dokonywanych przez strony pośredniczące w sprzedaży usług turystycznych jest ich realizacja z dala od miejsca produkcji i konsumpcji. Zakup produktu jest zakupem prawa do korzystania: z pobytu, przelotu, zwiedzania itp.

Dystrybucja produktu Przedsiębiorstwo turystyczne tworząc sprawne kanały dystrybucji powinno sobie odpowiedzieć na następujące pytania: Kto powinien zająć się dystrybucją? Jakie funkcje marketingowe będą? spełniane przez dystrybutorów? Jakie środki informacji będą użyte? Gdzie udostępniać możliwość zakupu?

Wymagania jakie mają spełnić kanały dystrybucji: Produkt firmy powinien być dostępny maksymalnej ilości Kanał powinien umożliwiać fizyczne przemieszczenie odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni Uczestnicy kanału dystrybucji muszą być zdolni do realizacji założonych działań dystrybucyjnych Zaplanowane cele dystrybucji powinny być osiągnięte przy najniższym możliwym koszcie.

Pośrednicy sprzedaży Bezpośrednie kanały dystrybucji Dystrybutorzy Dystrybutorzy zamknięci Agenci Maklerzy

Bezpośrednie kanały dystrybucji Stosowane są wtedy gdy dla przedsiębiorstwa turystycznego ważne jest bezpośrednie utrzymanie kontroli z rynkiem Przedsiębiorstwo Rynek

Dystrybutorzy Wykorzystywani są w sytuacji, kiedy poprzez ekonomikę zakresów działanie można uzyskać możliwie niskie koszty transferu od świadczącego usługi turystyczne do klienta

Dystrybutorzy zamknięci To tacy, którzy są zaangażowani przez jednego dostawcę i operują w ramach jego organizacji.

Agenci Różnią się od dystrybutorów tym, że pośrednicza w zamian za prowizję w sprzedaży produktów turystycznych lecz nie mają tytułu do ich posiadania. Zazwyczaj ich oferta jest uboższa i charakteryzuje się krótkim okresem sprzedaży.

Maklerzy Podobnie jak agenci uzyskują prowizję i nie mają tytułów do posiadania produktów. Spełniają jednak rolę tam gdzie klient szuka możliwości zakupu większej ilości produktów w niskiej cenie.

Dystrybucja oferty Sprzedaż usług hotelarskich wymaga najczęściej rozbudowy kanału dystrybucji. W sprzedaży usług sieć dystrybutorów mogą tworzyć: Agencje hotelowe Zrzeszenia przedsiębiorców Biura podróży Systemy rezerwacji

W sferze dystrybucji mamy do czynienia ze zjawiskami: Nierzetelność wielu dystrybutorów, którzy nie realizują do 50% rezerwowanych miejsc noclegowych Rosnącą rangą bezpośrednich kontaktów z szefami biur podróży zwiększającą wiarygodność współpracy Wzrostu roli targów jako form wymiany doświadczeń jak np. targi w Berlinie ITB

W sferze dystrybucji mamy do czynienia ze zjawiskami: Podwyższeniem cen poprzez nadmierne wydłużanie kanałów dystrybucji Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji Wykorzystanie internatu jako istotnego nośnika informacji o ofercie Negocjowanie z dystrybutorami intensywniejszej współpracy w okresie pozasezonowym

Działania mające na celu zmianę złych tendencji: Zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi narzędziami marketingu, produktem, cena, promocją Zwiększenie stopnia integracji w kanałach dystrybucji Intensywniejsze niż do tej pory wejście na rynki zagraniczne Zwiększenie ośrodków informacji turystycznej jako kanałów dystrybucji produktów gminy

Działania mające na celu zmianę złych tendencji: Szersze wykorzystanie kanałów do przepływu materiałów informacyjnych i promocyjnych Tworzenie zintegrowa- -nego systemu rezerwacji turystycznej w regionie Przesuwanie przez kanały dystrybucji pakietów turystycznych zamiast wielu nie powiązanych ze sobą produktów

Dystrybucja oferty W unowocześnieniu i umiędzynarodowieniu systemu dystrybucji wielką rolę odgrywają międzynarodowe organizacje biur podróży. Przyczyniają się one do powstania przepisów prawnych i do ich ujednolicenia.

Dystrybucja produktu Duża rolę w dystrybucji produktu turystycznego odgrywają nowoczesne technologie, a przede wszystkim internetowe systemy rezerwacji wspierają one tradycyjną formę rezerwacji bądź telefoniczną.

Systemy rezerwacji turystycznej W dobie internetu mamy do czynienia z wieloma systemami rezerwacji online. W sieci możemy zarezerwować praktycznie wszystkie usługi związane z turystyka, nocleg, przejazd samochodowy oraz kolejowy, przeloty samolotowe a także wycieczki i oferty biur podróży

Dystrybucja oferty W działaniach dystrybucyjnych trzeba zwrócić uwagę na pewne czynniki mające ogromny wpływ na sprzedawany produkt. Niewątpliwie takim czynnikiem jest właściwa lokalizacja. Drugim czynnikiem jest dobór odpowiedniej formy dotarcia do turysty czyli wybór drogi za pomocą której informacje dotrą do klienta.

Bibliografia J. Altkorn, "Marketing w turystyce" wyd. Naukowe PWN Warszawa 1997 A. Panasiuk "Marketing usług turystycznych wyd. Naukowe PWN Warszawa 2006 A Rapacz Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej Wrocław %82ug_turystycznych wypoczynku-3815.php

Dziękujemy za uwagę