Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne
Advertisements

„ Świadomość ekologiczna studentów Akademii Rolniczej w Szczecinie”
Myślę globalnie, dbam o przyrodę lokalnie !
Co ja mogę zrobić dla ziemi?
Mielec i Ekologia Szkoła Podstawowa nr 1 w Mielcu
Ekorozwój naszej okolicy
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Analiza wyników ankiety
Ekologia Autorzy: Anna Lubaczewska Anna Nadratowska Joanna Nadratowska.
Nasz projekt „Recykling- szansa dla ochrony środowiska. Szkolna akcja zbierana makulatury” Adrian Kordek Robert Kordek Wojciech Grudziądz Mateusz Ceberek.
Sprzątanie Świata Prezentacja o ekologii Wrzesień 2006.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autor: Jacek Kukawski III a
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
Ekologiczna szkoła – prawda czy mit ?
Działania związane z oszczędzaniem wody w naszej szkole
Badanie świadomości ekologicznej mieszkańców Sanoka.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH ZAANGAŻOWANY W LOKALNY EKOROZWÓJ – OCENA DZIAŁAŃ SZKOŁY.
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
Kulturalny eko-obywatel europy.
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Ekologia naszymi oczami
Według młodzieży w wieku 14 lat: Często segreguje się śmieci. Według młodzieży w wieku 15 lat: W ich domach nie segreguje się śmieci nigdy. Według młodzieży.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Dzień Ziemi.
ODPADY – WIEM JAK Z NIMI POSTEPOWAĆ
EKO- rozwój Suchedniowa
ANALIZA ANKIET.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
W Zespole Szkół w Pałecznicy
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
PROMOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH WŚRÓD PRACOWNIKÓW cz. 2
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Kto jest przyjacielem lasu?. Prawdziwy przyjaciel dba i troszczy się o las. Można to robić na kilka sposobów.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Naszym zadaniem było przeprowadzenie ankiety na temat wiedzy o efekcie cieplarnianym i jego przyczynach. Jej celem było sprawdzenie tego, czy mieszkańcy.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Jestem przyjacielem lasu!
SPRZĄTANIE ŚWIATA 2014 TURYSTO! SZANUJ ŚRODOWISKO!
PRZYJACIELE LASU!.
Aleksandra Wieczorek i Monika Wąsik 4a
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Kto wg Pani/Pana jest najbardziej odpowiedzialny za stan środowiska naturalnego?
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Title, time and place of presentation Obniżenie temp. w domu o 1°C ogranicza emisję CO 2 nawet o 300 kg rocznie 70% emisji gazów cieplarnianych z każdego.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
PRZYJACIEL LASU Miłosz Nickowski SP NĘTNO.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
ODPADY TO NIE MUSI BYĆ KONIEC
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Ekologia.
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Zapis prezentacji:

Przed

Po

Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.

Prelekcja dotyczyła segregacji odpadów, i połączona była z Konkursem. Zdjęcie przedstawia laureatów konkursu i organizatorów

Uczennice gimnazjum prowadziły lekcje w klasach nauczania początkowego, które dotyczyły ochrony środowiska. Na zakończenie uczniowie przygotowali plakaty.

Podczas akcji sadzenia drzew uczniowie dowiedzieli się, że lasy mają wpływ na : strukturę gleby klimat zawartość tlenu w powietrzu oraz, że las to świetne miejsce do wypoczynku

Uczniowie dowiedzieli się, że zbieranie makulatury przyczynia się do ochrony środowiska i poznali technikę przetwarzania makulatury na papier toaletowy.

Pracownik nadleśnictwa zapoznawał uczniów z funkcjami lasu i gospodarką leśną.

Chcąc zainteresować uczniów ekologią, w myśl zasady o środowisku trzeba uczyć w środowisku, od wielu lat uczniowie wyjeżdżają na zajęcia warsztatowe do Poleskiego Parku Narodowego. Bezpośredni kontakt ze środowiskiem przyrodniczym umożliwia w pełniejszym stopniu zrozumienie pojęcia przyrody i związku człowieka z jego prawidłowościami. Wspinając się na kolejne szczeble cywilizacji często zapominamy, że nie jesteśmy jedynymi mieszkańcami naszej planety. Skłonność do szukania wygód i pragnienie zagarnięcia jak najwięcej dla siebie przyczyniła się do tego, że choć my się bogacimy, to otaczający nas świat natury ubożeje. Mimo to w wielu zakątkach świata można odnaleźć prawdziwe cuda przyrody.

Pytanie 1 Jak często w Pana(i) gospodarstwie domowym segreguje się śmieci ? Odpowiedzi ankietowanych: 50% - zawsze 50% - często

Pytanie 2 Jakiego rodzaju torby używa Pan(i) podczas robienia zakupów ? Odpowiedzi ankietowanych: 60% - torby ekologicznej 40% - reklamówki foliowej jednorazowej

Pytanie 3 Czy używa Pan(i) żarówek energooszczędnych ? Odpowiedzi ankietowanych 75% - Używa żarówek energooszczędnych 12.5% - Używa żarówek zwykłych i energooszczędnych 12.5% - Używa zwykłych żarówek

Pytanie 4 W jaki sposób oszczędza Pan(i) wodę podczas wykonywania codziennych czynności ? Odpowiedzi ankietowanych 50% - Nie pozwalam by leciała woda z kranu podczas mycia zębów/golenia 50% - Używam niewielkiej ilości wody do kąpieli

Odpowiedzi ankietowanych : 20% - rekultywacja wysypiska śmieci we Władysławowie. 40% - Przebudowa oczyszczalni ścieków. 20% - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków. 20% - uporządkowanie gospodarki odpadów komunalnych.