Sejm Dzieci i Młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Dzień Transplantologii
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Debata : „Motywacja do nauki”.
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
1. Odtworzenie Filmu Startowego. 2. Oficjalne Otwarcie Debaty przez Marszałków. 3. Powitanie zaproszonych gości. 4.Wystąpienie Wójta Gminy Grębów. 5.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Ekologia naszymi oczami
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
EKO- rozwój Suchedniowa
EKOLOGIA- co i jak ? Sprawozdanie.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
W naszym liceum zostanie przeprowadzona zbiórka kredek i kolorowanek. W tej akcji wezmą udział wszyscy uczniowie. Kolorowanki mogą być zarówno.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
Wykonały: Karolina Filipczak Aleksandra Cieślak. miała na celu określenie oczekiwań uczestników spaceru odnośnie wyglądu naszego parku. Wyrazili swoje.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Szkoła Promująca Zdrowie
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Nasza szkoła w procentach
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Prezentacja szkoleniowa
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

Sejm Dzieci i Młodzieży Hubert Kasprzak Patrycja Frankowska Gimnazjum w Naratowie Sejm Dzieci i Młodzieży

,,Jak było do tej pory?- ocena i analiza działań - lokalnego ekorozwoju. Wnioski na przyszłość” Sejm Dzieci i Młodzieży

Forma Debaty- Dyskusja Plenarna Wybraliśmy ten rodzaj dyskusji, gdyż chcieliśmy aby przygotowani uczestnicy w sposób w miarę swobodny zaprezentowali swoją wiedzę, doświadczenia i opinie na temat przeprowadzanych w poprzednich latach akcji ekologicznych. Zależało nam aby na podstawie tej debaty móc wyciągnąć konkretne wnioski na przyszłość. Taki model dyskusji ułatwił nam również udzielenie odpowiedzi na pytanie, które akcje były skuteczne i co powinniśmy zrobić aby w przyszłości lepiej je organizować. Doświadczenia z przeszłości udowodniły nam, że dyskusja nieformalna w dużej grupie osób nie sprawdza się w praktyce - może znacznie odbiegać od tematu i uniemożliwić wyciągnięcie wniosków z dyskusji. Sejm Dzieci i Młodzieży

Użyte materiały pomocnicze Prezentacja multimedialna : ,,Analiza ankiet dot. Świadomości Ekologicznej (zał. Nr 1) Prezentacja multimedialna ,,Działania pro-ekologiczne Gimnazjum w Naratowie (zał. Nr 2) Dodatkowe kartki z informacjami dla uczestników dyskusji (zał. Nr 3, widoczne na zdjęciach poniżej) Wywiesiliśmy temat dyskusji (zdj. A-1) Poczęstunek i napój dla uczestników dyskusji  Dodatkowe kartki potrzebne do ćwiczenia warsztatowego Sejm Dzieci i Młodzieży

Przebieg Dyskusji Powitanie gości i wstęp organizacyjny. - Wyjaśnienie celu spotkania, krótkie omówienie panujących zasad i przebiegu dyskusji. Przeprowadzenie ćwiczenia aktywizującego – ,,Mapy myśli”. Uczestnicy mówili z czym kojarzy im się lokalny ekorozwój, a następnie prowadzący wyjaśnili fachowo ten termin. Przedstawianie prezentacji multimedialnych (zał. Nr 1 i 2) Przedstawienie przekazanego stanowiska Pani Izabeli Atrachimowicz z Gminnego Wydziału Ochrony Środowiska w Niechlowie, dotyczącego zadań gminy podejmowanych dla ochrony środowiska.(zał. Nr 5) Sejm Dzieci i Młodzieży

Przebieg Dyskusji Wspólna dyskusja dotycząca skuteczności sensowności przeprowadzonych akcji ekologicznych, w jaki sposób należałoby te akcje zmodyfikować, aby w przyszłości okazały się jeszcze bardziej wydajne. W jakie akcje uczniowie najchętniej się angażują. Jak rozmawiać na tematy ekologiczne aby zainteresować jak najwięcej osób. Prowadzący udzielali głosu uczestnikom, podsumowywali wypowiedzi i notowali wnioski. Na koniec przeprowadziliśmy ćwiczenie warsztatowe – prowadzący rozdali kartki na których uczestnicy dyskusji zapisali swoje przemyślenia dotyczące wniosków wypływających z dyskusji. (zał. Nr 6) Sejm Dzieci i Młodzieży

Wnioski z Dyskusji Uczniowie gimnazjum maja bardzo niską świadomość ekologiczna. Żeby ją zwiększyć postanowiliśmy zorganizować prelekcję pt. ,,Człowiek i środowisko" promująca działania pro-eko. Przeprowadzenia tego podjęli się uczestnicy projektu. (zał. Nr 7) Przeprowadzane akcje pro-ekologiczne mają bardzo słaby wydźwięk. Potrzebna jest ich większa promocja. Informacje w gazetce szkolnej są niewystarczające. Przewodniczący klas będą na forum klas ogłaszać wszystkie akcje i przypominać o nich. Informacje o nich będą również się pojawiać na internetowym blogu szkoły(http://gimnazjum-w-naratowie.blog.onet.pl/). Uczniowie maja bardzo słabą motywację do tego typu działań. Przyznanie ,,niepytajki" osobom angażującym się w tego typu akcje z pewnością zwiększy ich motywację. Zorganizowanie zbiórki makulatury i elektrośmieci. Włączenie się szkoły do segregacji odpadów organizowanych przez gminę Niechlów. Sejm Dzieci i Młodzieży