a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

FOTO - EXRESS PROJEKT EDUKACYJNY
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Jak niE stać się ofiarą cyberprzemocy?
Projekt w programie Szkoła z Klasą 2.0. Oglądanie czy czytanie – oto jest pytanie!
ZE SZKOLNEGO PIÓRNIKA …HISTORIA, OSIĄGNIĘCIA, DZIAŁALNOŚĆ ORAZ PLANY ROZWOJU NASZEJ GAZETKI SZKOLNEJ…
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Prasa.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Szkolenie dla dziennikarzy gazetki szkolnej „Tu i Teraz – bis”
Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania
Wyszukiwanie informacji
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
III POWIATOWY KONKURS „TWÓJ ZAWÓD - TWOJA KARIERA”
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
WARSZTATY DZIENNIKARSKIE ZESPÓŁ SZKÓŁ CKP W GRUBNIE 2011/2012.
Co to jest TIK?.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
JESTEŚMY TWÓRCAMI SZKOLNEJ GAZETKI „Echo Szkoły”.
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Jubileusz naszej gazetki Nasze czasopismo,,Pod Szkolną Ławką ma już 10 lat!
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Dobry dziennikarz powinien by ć przede wszystkim dobrym cz ł owiekiem. Ryszard Kapuściński.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Prezentacja poświęcona projektowi:
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
PROJEKT EDUKACYJNY WARSZTATY DZIENNIKARSKIE „GAZETKA SZKOLNA”
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Z wizytą w redakcji „Gazety Olsztyńskiej” 25 kwietnia 2013 r. wybraliśmy się do siedziby największego dziennika w województwie- „Gazety Olsztyńskiej”.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Pan Bałagan i jego biurko
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
Z AANGAŻOWANIE W ŻYCIE LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI Przedstawienie zagadnień społecznych i samorządowych na łamach przemyskiej społecznej gazety „MISIEK”
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Republika Szkolna Gazetka szkolna.
Prasa.
„ZESZYTY SZKOLNE”. Kwartalnik wydawany przez Wydawnictwo Piotra Marciszuka „Stentor”
Do wymagającego czytelnika, na wprost wychodzi „Polonistyka”!
SZKOŁA Z KLASĄ SZKOLNA GAZETKA „MAŁY ODKRYWCA” SZKOŁA Z KLASĄ.
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
Czego nauczyliśmy się, biorąc udział w programie?
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo.
Kodeks Etyki Dziennikarskiej
Wyjazd do Schroniska dla zwierząt „Azorki”
Przyszłością edukacji
Portal Publikacyjny UAM
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
Wolontariacka pomoc niepełnosprawnym
Nominacja w kategorii dziennikarstwo w plebiscycie Gala Róż Jadwigi.
Zapis prezentacji:

a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów, c) copywriterów, którzy wymyślą pomysłowe tytuły artykułów napisanych przez redaktorów, d) grafików, których zadaniem było zaprojektowanie szatę graficzną strony oraz stworzenie na dużym arkuszu papieru szablon z wyznaczonymi polami na teksty, nagłówki, zdjęcia i ich podpisy oraz rysunki, e) korektorów odpowiadających za sprawdzenie tekstów oraz ich wydrukowanie, f) ilustratora, który wykona rysunki do artykułów, g) fotografa, który będzie dokumentował zdarzenia z życia szkoły.

Uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w Dębnie wydali specjalne wydanie,,Gimnazjaka poświęcone Januszowi Korczakowi. Zobaczcie, co udało im się zrobić! Jednym z zadań, przed którymi stają uczestnicy programu Elementarz Korczaka, jest stworzenie własnej gazetki szkolnej inspirowanej "Małym Przeglądem". Okazało się, że w jednej ze szkół biorących udział w naszym programie działają młodzi dziennikarze, którzy pod opieką pani Wioletty Rafałowicz przygotowali specjalne wydanie swojej gazety z okazji Roku Korczaka. Specjalne wydanie Gimnazjaka - szkolnego dwumiesięcznika wydawanego w wersji elektronicznej - przygotował zespół w składzie: Wioletta Rafałowicz, Cybulska Izabela, Jarema Paula, Kapelańczyk Joanna, Kopniewicz Natalia, Kurek Daria, Stefanowicz Aleksandra, Woźniak Aleksandra, Żurawska Karolina, Bielawska Ada, Nowikowska Karolina, Ciuma Magdalena.

przeprowadzenie ankiety wśród gimnazjalistów na temat szkolnej gazety, opracowanie ankiety i jej wyników, recenzowanie,,Gimnazjaka, wypowiadanie się na tematy związane z edytorstwem, projektowanie układu tekstów na stronach szkolnej gazetki, sprawne posługiwanie się dowolnym komputerowym edytorem tekstu, stosowanie poznanych zasad formatowania i korekty tekstów na komputerze, chętne i otwarte wyrażanie swojego zdania na dany temat, praca w zespole, dbanie o kulturę oraz poprawność językową swoich wypowiedzi, branie odpowiedzialności za podejmowane tematy i wygłoszone poglądy, korzystanie z różnych źródeł informacji i ich przetwarzanie, przedstawienie społeczności szkolnej zespołu redakcyjnego szkolnej gazetki, poszukiwanie niekonwencjonalnych rozwiązań problemów.

przygotowanie ankiety wraz z jej opracowaniem, redagowanie recenzji szkolnej gazety, wskazując na jej zalety i wady, wzbogacenia wiedzy na temat obowiązków ludzi pracujących przy powstaniu czasopism i gazet, sprawne posługiwanie się edytorem tekstu, pracy w zespole, redagowanie artykułów prasowych, felietonów, esejeji do szkolnej gazety poprawnie pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym, zredagowanie słownika terminów dziennikarskich, uporządkowanego alfabetycznie w formie albumowej,

Nasze prace możecie znaleźć na blogach, stronie naszego gimnazjum bądź w szkolnej gazetce - Gimnazjaku.

Każdego roku gazeta szkolna traci część swoich redaktorów, nieraz nawet większość. Jak to się dzieje? Młodzież kończy szkołę, część rezygnuje, widząc, że szkolny magazyn wymaga rzetelnej pracy.Z jakimi problemami borykała się redakcja Gimnazjaka? Było ich wiele: od kłopotów z tuszem począwszy, na karkołomnej walce o terminy skończywszy. W powszechnej opinii gazeta szkolna to nudziarstwo – bo o czym ciekawym można pisać, będąc w szkole? Wystarczy jednak przejrzeć kilka numerów Gimnazjaka, by zmienić zdanie. Wioletta Rafałowicz