a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów, c) copywriterów, którzy wymyślą pomysłowe tytuły artykułów napisanych przez redaktorów, d) grafików, których zadaniem było zaprojektowanie szatę graficzną strony oraz stworzenie na dużym arkuszu papieru szablon z wyznaczonymi polami na teksty, nagłówki, zdjęcia i ich podpisy oraz rysunki, e) korektorów odpowiadających za sprawdzenie tekstów oraz ich wydrukowanie, f) ilustratora, który wykona rysunki do artykułów, g) fotografa, który będzie dokumentował zdarzenia z życia szkoły.
Uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w Dębnie wydali specjalne wydanie,,Gimnazjaka poświęcone Januszowi Korczakowi. Zobaczcie, co udało im się zrobić! Jednym z zadań, przed którymi stają uczestnicy programu Elementarz Korczaka, jest stworzenie własnej gazetki szkolnej inspirowanej "Małym Przeglądem". Okazało się, że w jednej ze szkół biorących udział w naszym programie działają młodzi dziennikarze, którzy pod opieką pani Wioletty Rafałowicz przygotowali specjalne wydanie swojej gazety z okazji Roku Korczaka. Specjalne wydanie Gimnazjaka - szkolnego dwumiesięcznika wydawanego w wersji elektronicznej - przygotował zespół w składzie: Wioletta Rafałowicz, Cybulska Izabela, Jarema Paula, Kapelańczyk Joanna, Kopniewicz Natalia, Kurek Daria, Stefanowicz Aleksandra, Woźniak Aleksandra, Żurawska Karolina, Bielawska Ada, Nowikowska Karolina, Ciuma Magdalena.
przeprowadzenie ankiety wśród gimnazjalistów na temat szkolnej gazety, opracowanie ankiety i jej wyników, recenzowanie,,Gimnazjaka, wypowiadanie się na tematy związane z edytorstwem, projektowanie układu tekstów na stronach szkolnej gazetki, sprawne posługiwanie się dowolnym komputerowym edytorem tekstu, stosowanie poznanych zasad formatowania i korekty tekstów na komputerze, chętne i otwarte wyrażanie swojego zdania na dany temat, praca w zespole, dbanie o kulturę oraz poprawność językową swoich wypowiedzi, branie odpowiedzialności za podejmowane tematy i wygłoszone poglądy, korzystanie z różnych źródeł informacji i ich przetwarzanie, przedstawienie społeczności szkolnej zespołu redakcyjnego szkolnej gazetki, poszukiwanie niekonwencjonalnych rozwiązań problemów.
przygotowanie ankiety wraz z jej opracowaniem, redagowanie recenzji szkolnej gazety, wskazując na jej zalety i wady, wzbogacenia wiedzy na temat obowiązków ludzi pracujących przy powstaniu czasopism i gazet, sprawne posługiwanie się edytorem tekstu, pracy w zespole, redagowanie artykułów prasowych, felietonów, esejeji do szkolnej gazety poprawnie pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym, zredagowanie słownika terminów dziennikarskich, uporządkowanego alfabetycznie w formie albumowej,
Nasze prace możecie znaleźć na blogach, stronie naszego gimnazjum bądź w szkolnej gazetce - Gimnazjaku.
Każdego roku gazeta szkolna traci część swoich redaktorów, nieraz nawet większość. Jak to się dzieje? Młodzież kończy szkołę, część rezygnuje, widząc, że szkolny magazyn wymaga rzetelnej pracy.Z jakimi problemami borykała się redakcja Gimnazjaka? Było ich wiele: od kłopotów z tuszem począwszy, na karkołomnej walce o terminy skończywszy. W powszechnej opinii gazeta szkolna to nudziarstwo – bo o czym ciekawym można pisać, będąc w szkole? Wystarczy jednak przejrzeć kilka numerów Gimnazjaka, by zmienić zdanie. Wioletta Rafałowicz