PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA DLA WYCHOWAWCÓW
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Dydaktyka ogólna.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ WSPÓŁPRACA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ DLA MŁODZIEŻY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI W ŁODZI

SZKOŁA PORADNIA *DYREKTOR *PRACOWNICY PEDAGOGICZNI *NAUCZYCIELE *SPECJALIŚCI: PSYCHOLODZY PSYCHOTERAPEUCI LOGOPEDA PEDAGODZY DORADCY ZAWODOWI Organizują i udzielają Wspierają szkołę pomocy psychologiczno- w udzielaniu pomocy pedagogicznej dla swoich psychologiczno- uczniów. pedagogicznej.

DZIAŁANIA DZIAŁANIA NAUCZYCIELI SPECJALISTÓW Z PORADNII Rozpoznają potrzeby uczniów Pracownik poradni i przygotowują listę uczniów analizuje posiadane wymagających pomocy przez szkołę opinie psychologiczno-pedagogicznej. (np. z gabinetów prywatnych) Są to uczniowie z orzeczenia, jeśli szkoła 1.orz. o potrz. kształcenia (np. medyczne orzeczenia o niepełnosprawności) specjalnego. zgłosi taką potrzebę 2.orz. o potrz. indywidualnego nauczania 3.opinię psychologiczno -pedagogiczną 4.wskazani wstępnie przez Pracownik diagnozuje nauczycieli problemy uczniów i opracowuje odpowiednio : opinie lub orzeczenia.

Zebrane z 44 szkół ponadgimnazjalnych (ogólnodostepnych) Łodzi dane dotyczące ilości (styczeń 2012r.) Opinii psychologiczno – pedagogicznych o dostosowaniu wymagań do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów : około 1500 Orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania i orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego: około 150

DYREKTOR SZKOŁY …określa potrzeby swojej szkoły w zakresie form pomocy psychologiczno pedagogicznej : Klasy terapeutyczne Zajęcia rozwijające uzdolnienia Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Zajęcia -korekcyjno-kompensacyjne -logopedyczne -socjoterapeutyczne -inne terapeutyczne Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia Porady i konsultacje …diagnozuje swoją bazę pomocową (czyli określa jakich ma specjalistów od określonych form pomocy psych. – ped.)

DZIAŁANIA DZIAŁANIA NAUCZYCIELI SPECJALISTÓW Z PORADNII Dyrektor powołuje zespoły, Na zaproszenie dyrektora mianuje koordynatora szkoły, specjalista z poradni zespołu/ów bierze udział w pracach zespołu. Zespół opracowuje dla ucznia Kartę Indywidualnych Specjalista z poradni – Potrzeb Ucznia współpracuje przy opracowaniu oraz i realizowaniu Indywidualny Program PDW i IPET Edukacyjno -Terapeutyczny lub Plan Działań Wspierających Wspólnie z nauczycielami, w ramach prac zespołu Nauczyciele poznają odpowiednie, ustalają które formy pomocy dostosowane do problemu dla konkretnego dziecka formy, sposoby, metody można zorganizować w pracy z uczniem. szkole, a które w poradni.

ZESPÓŁ NAUCZYCIELI SPECJALISTA Z PORADNI RODZICE/DOROSŁY UCZEŃ Wspólnie tworzą strategię pracy z uczniem o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych

działania diagnostyczne i pomocowe PORADNIA Prowadzi działania diagnostyczne i pomocowe w szkole i poradni

DLA MŁODZIEŻY Pomoc psychologiczna /w szkole i poradni/ Poradnictwo życiowe Indywidualne poradnictwo zawodowe dla młodzieży Terapia /w poradni/ Psychoterapia indywidualna Terapia rodzinna Terapia logopedyczna

Zajęcia specjalistyczne i związane z planowaniem kształcenia i kariery zawodowej dla młodzieży, odbywające się na terenie poradni np.: Zajęcia doskonalenia umiejętności społecznych. Zajęcia dla młodzieży ze specyficznymi trudnościami w pisaniu i czytaniu. (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) Zajęcia nt. „Planowania kariery” – dla uczniów o podobnych planach zawodowych. Zajęcia dla maturzystów dot. radzenia sobie ze stresem i umiejętności autoprezentacji.

DLA MŁODZIEŻY PROFILAKTYCZNE ZAJĘCIA WARSZTATOWE /w szkole i poradni/ Budowanie zespołu klasowego Co dalej po maturze? Profilaktyka uzależnień Stres – jak z niego korzystać? Skuteczne rozwiązywanie konfliktów i porozumiewanie się Psychomanipulacja Anoreksja i bulimia Jak tworzyć udany związek? Autoprezentacja Tolerancja Dojrzewanie psychoseksualne Wiedza i umiejętności niezbędne do poruszania się po rynku pracy

PROGRAMY PROFILAKTYCZNE /w szkole/ DLA MŁODZIEŻY PROGRAMY PROFILAKTYCZNE /w szkole/ KROK PO KROKU W DOROSŁOŚĆ rozwijanie umiejętności psychospołecznych młodzieży (radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych) AKTYWNY SAMORZĄD SZKOLNY wypracowanie przez młodzież strategii współpracy między samorządem a społecznością szkolną, rozwijanie umiejętności potrzebnych w społeczeństwie obywatelskim MIŁOŚĆ, RODZINA, RODZICIELSTWO kształtowanie przyszłych postaw partnerskich i rodzicielskich

DLA RODZICÓW W SZKOLE W PORADNI WZMACJNIAJĄCE POCZUCIE KOMPETENCJI RODZICIELSKICH (WSPOMAGANIE WYCHOWAWCZEJ I EDUKACYJNEJ FUNKCJI RODZINY) W SZKOLE Konsultacje, poradnictwo indywidualne Prelekcje i spotkania np. nt. trudności emocjonalnych okresu dojrzewania W PORADNI Poradnictwo rodzinne Terapia rodzin „Szkoła dla Rodziców” „Szkoła dla rodziców w zakresie poradnictwa zawodowego” Uniwersytet dla rodziców „Jak wspierać swoje dzieci w planowaniu kariery” Otwarta grupa edukacyjna dla rodziców nastolatków

DLA NAUCZYCIELI WZMACNIAJĄCE POCZUCIE KOMPETENCJI WYCHOWAWCZYCH I OSOBISTYCH (WSPOMAGANIE WYCHOWAWCZEJ I EDUKACYJNEJ FUNKCJI SZKOŁY) W PORADNI Samokształceniowa Grupa Wsparcia dla Pedagogów Szkolnych. Program dla Nauczycieli, Wychowawców rozpoczynających pracę „Jestem wychowawcą” W SZKOLE Dyżury dla wychowawców i nauczycieli. Wykłady, prelekcje, zajęcia warsztatowe np. Umiejętność kierowania emocjami czyli znaczenie inteligencji emocjonalnej w szkole Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych nauczyciel – uczeń Jak budować motywację uczniów do nauki Zaburzenia emocjonalne i psychiczne młodzieży a nauczanie indywidualne Zaburzenia emocjonalne swoiste dla okresu adolescencji (dojrzewania) – jak pomagać?

Psychologiczno – Pedagogiczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna dla Młodzieży Al. ks. Kard. S. Wyszyńskiego 86 94-050 Łódź tel. 42/ 688 – 16 – 68 fax 42/ 688 – 15 – 39 email: poradniadlamlodziezy@op.pl WWW: www.pppdm.edu.lodz.pl