Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Problemy rynku pracy..
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Logistyk.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA) Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Słobódce ID grupy: 96/57_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Chcesz realizować marzenia = planuj! Semestr/rok szkolny: 2009/2010 semestr I

Wzajemne poznanie się Na zajęciach Pani wprowadziła nas w tematykę projektu. Następnie z wielkim skupieniem obejrzeliśmy prezentację multimedialną. Jesteśmy zadowoleni, że dostaliśmy się do tego projektu. Dzięki projektowi rozwinęliśmy swoje kompetencje, wiedzę i umiejętności oraz zainteresowania. Korzystaliśmy z platformy Rozwój przez kompetencje

Cele projektu Wiedza Zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat: - zasad i roli planowania w życiu młodego człowieka - racjonalnego gospodarowania własnym czasem - kryteriów wyboru zawodu i planowania dalszej nauki - zachowań i postaw asertywnych w aspekcie funkcjonowania grupy - sposób radzenia sobie ze stresem

Cele projektu cd. Umiejętności Zdobycie, doskonalenie i rozwijanie umiejętności: -samodzielnego wykonywania zadań, samokontroli i samooceny -efektywnego planowania i zarządzania własnym czasem -wyszukiwania z różnych źródeł, selekcjonowanie i analizowania informacji z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych -komunikowania się, współpracy w zespole, zachowań asertywnych, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem

Cele projektu cd. Postawy Kształtowanie i utrwalanie postawy: -motywującej do zdobywania wiedzy i umiejętności umożliwiających sprawne i samodzielne funkcjonowanie we współczesnym świecie -odpowiedzialność za własną edukację i przyszłość zawodową -warunkującej efektywne komunikowanie się, rozwiązywanie konfliktów oraz asertywne zachowania i radzenie sobie ze stresem -racjonalnego wykorzystywania komputera i Internetu do zdobywania wiedzy i rozwijania zainteresowań -komunikowanie się za pomocą komputera technologii informacyjno-komunikacyjnych

Zaplanowanie realizacji zadań Na tych zajęciach ustaliliśmy ich cele Podzieliliśmy zadania między siebie Omówiliśmy harmonogram projektu Opracowaliśmy zasady współpracy w grupie Zawarliśmy kontrakt Poznaliśmy stronę projektową Rozwój przez kompetencje

Zapoznanie uczniów z tematem projektowym Na początku zajęć określiliśmy role w zespole. Następnie podzieliliśmy się na grupy robocze Uzupełniliśmy bazę danych o uczestnikach projektu. Poznaliśmy zasady działania strony Rozwój przez kompetencje

Praca i przedsiębiorczość Pracowaliśmy nad tematem Chcesz realizować marzenia- planuj! Poznaliśmy zawody związane z przedsiębiorstwem Sami szukaliśmy informacji o ciekawych przedsiębiorstwach W dalszym ciągu uzupełnialiśmy własną bazę danych

Przedsiębiorczość Podjęliśmy dyskusję na temat przedsiębiorców w naszej okolicy Wyszukaliśmy znaczenie słowa PRZEDSIĘBIORSTWO Metodą burzy mózgów znaleźliśmy cechy osoby przedsiębiorczej Analizowaliśmy kto z przedsiębiorców lub ludzi sukcesu mógłby nam udzielić wywiadu

Zainwestuj w siebie Na zajęciach rozważaliśmy jak najlepiej zainwestować w siebie Na podstawie informacji z różnych źródeł opracowaliśmy najlepsze sposoby inwestowania w siebie w formie tabeli. Następnie wyjaśniliśmy pojęcia inwestycja i inwestowanie w aspekcie przyszłości gimnazjalisty Planowaliśmy jak efektywnie spędzić czas wolny Na koniec wykonaliśmy krzyżówkę

Inwestowanie w siebie Informacje, które powinniśmy zdobyć: - informacje o szkołach - informacje o zawodach - informacje o trendach na rynku pracy

Osobiste portfolio kariery Ścieżka kariery to sposób planowania rozwoju zawodowego Planowanie działań i określenie swego potencjału: - zainteresowania i wartości - zdolności i stan zdrowia - wiedza i umiejętności

Planowanie wywiadu z człowiekiem sukcesu Całą grupą zaplanowaliśmy wywiad z człowiekiem sukcesu Opracowaliśmy program spotkania Następnie zaplanowaliśmy i opracowaliśmy listę pytań Korzystaliśmy z zasobów Internetu Niektóre informacje przydały nam się podczas wywiadu

Vademecum Gimnazjalisty Wypełniliśmy ankietę ewaluacyjną na platformie Rozwój przez kompetencje Pracowaliśmy nad wykonaniem Vademecum Gimnazjalisty Podzieliliśmy się na grupy, aby każdy miał wkład w Vademecum Rozmawialiśmy na temat zawodów, które nas interesują

Zawody przedsiębiorców które nas interesują Oto niektóre z nich: Aktuariusz Aktuariusz to profesjonalista z dziedziny obliczania ryzyka oraz wartości bieżącej projektów finansowych, w szczególności długoterminowych lub obarczonych ryzykiem. Tradycyjnie profesja aktuariusza związana jest z branżą ubezpieczeń, reasekuracji oraz planów emerytalnych.

Zawody, cd. Brocker Przykładowo brocker ubezpieczeniowy reprezentuje interesy ubezpieczeniowe swojego klienta, działając na mocy pełnomocnictwa i doprowadzając do zawarcia umowy ubezpieczenia między ubezpieczającym się (czyli klientem) a zakładem ubezpieczeń. Dealer bankowy Dealer pracuje w banku, firmie ubezpieczeniowej albo w dużym przedsiębiorstwie, które chce pomnożyć swoje zyski. Dealer bankowy zajmuje się inwestowaniem pieniędzy na wszelkie możliwe sposoby.

Zawody, cd. Legislator Jest urzędnikiem, członkiem korpusu służby cywilnej, posiadający wyższe wykształcenie prawnicze, który ukończył aplikację legislacyjną. Powinien mieć dużą znajomość literatury prawniczej, zwłaszcza w zakresie zasad prawodawstwa i techniki legislacyjnej. Logistyk Doświadczony w liczeniu; to specjalista w dziedzinie ekonomii przedsiębiorstw i handlu, zajmujący się zarządzaniem, procesem planowania i przepływu surowców, półproduktów i produktów. Zazwyczaj specjaliści od logistyki zajmują się magazynami, dopływem surowców do fabryki, a następnie wywożeniem gotowych wyrobów.

Zawody, cd. Sales manager Przedstawiciel wiodących koncernów światowych, dostawca urządzeń i nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla biur, rozwiązań interaktywnych dla edukacji oraz systemów after printing dla poligrafii.

Wywiad z człowiekiem sukcesu Spotkaliśmy się z człowiekiem sukcesu Zadaliśmy dużo interesujących pytań Po wywiadzie spisaliśmy odpowiedzi Pana Wójta Wywiad został wydany w szkolnej gazetce Na końcu języka, Wywiad był dla nas wielką inspiracją, wiele informacji wykorzystamy w przyszłości

Planowanie wywiadu z doradcą zawodowym Przygotowaliśmy i opracowaliśmy pytania Gromadziliśmy i wyszukiwaliśmy informacje dotyczące planowania przyszłości W Internecie dowiedzieliśmy się jakie szkoły i zawody są najlepsze

Planowanie Vademecum Gimnazjalisty Na początku ustaliliśmy formę Vademecum Wyszukiwaliśmy i selekcjonowaliśmy informacje Następnie analizowaliśmy i przetwarzaliśmy informacje pod kątem przydatności do Vademecum Niektóre informacje musieliśmy wyszukiwać w Internecie Na koniec zrobiliśmy prezentację multimedialną Zawody z pasją

Wywiad z doradcą Wywiad Kryteria wyboru zawodu dotyczył: - osobowości - charakteru - predyspozycji - roli zainteresowań w planowaniu dalszej edukacji prowadzącej do zdobycia zawodu

Spotkanie ze specjalistami Na zajęcia przyjechały do nas Panie psycholog i pedagog z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Z Panią psycholog mieliśmy zajęcia nt. Zachowania asertywne – sztuka odmawiania. Z Panią pedagog zajęcia były: Stres – uczymy się radzić sobie w sytuacjach trudnych. Pan Jacek Marcinkiewicz z Uniwersytetu w Białymstoku wyjaśnił nam znaczenie słowa rynek, wyjaśnił nam, na czym polega licytacja. Pan Adam Wyszkowski (również z Uniwersytetu) wytłumaczył nam kim jest przedsiębiorca, co to jest przedsiębiorczość.

Nasze marzenia, nasze zawody Wyszukiwaliśmy z różnych źródeł informacji na temat naszych wymarzonych zawodów Oto niektóre z nich: -Mechanik samochodowy -Elektryk -Informatyk -Kucharz -Nauczyciel matematyki -Mangaka -Tłumacz -Projektantka mody

Raport z realizacji projektu Wspólnie wyznaczyliśmy kto odpowiedzialny jest za prezentację podsumowującą projekt Koleżanka wykonała podsumowanie projektu w Wordzie Po realizacji projektu osiągnęliśmy wyznaczone cele Korzystaliśmy ze stron internetowych oraz z portalu Rozwój przez kompetencje

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie