domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gdańska dobra praktyka rodzinnych domów pomocy
Advertisements

BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
Zadania i rola specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie wynikające z przepisów prawnych - na przykładzie ośrodków działających.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Zarządzanie finansami w NGO
Bilans ZPP (stan na dzień 25 lutego 2012r.)
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
TYP DOMULICZBA DOMÓWLICZBA MIEJSC Dom pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku 7 (w tym 1 prowadzony przez Fundację Gniazdo Rodzinne) 604 Dom pomocy.
Realizacja usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej Jak z niego korzystać
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Ulga w opłacaniu składek dla osób rozpoczynających pozarolniczą działalność gospodarczą Robert Kordaszewski r.
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
STAROSTWO POWIATOWE W CHOJNICACH
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Problemy w opiece nad dziećmi przebywającymi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych. dr Anna Nowicka-Chachaj.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
ŚRODOWISKOWE DOMY SAMOPOMOCY LATA Na funkcjonowanie ŚDS przekazano łącznie: zł, z tego:  zł z ustawy budżetowej, 
dr Eliza Mazurczak-Jasińska
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Procedury pomocy dla seniorów w Ośrodku Pomocy Społecznej Procedura kierowania do DPS Procedura odpłatności za DPS ZOL.
NARADA OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ, POWIATOWYCH CENTRÓW POMOCY RODZINIE
PROGRAM SZKOLENIA Typy domów pomocy społecznej oraz możliwości ich łączenia. Możliwości łączenia domów pomocy społecznej z innymi jednostkami Podmioty.
KIEROWANIE DO ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
PROGRAM „RODZINA 500 plus” W GMINIE JEDLNIA-LETNISKO
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Formy i zasady udzielania wsparcia chorym na Alzheimera i ich rodzinom
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci PROGRAM RODZINA 500+
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów Funkcjonowanie domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów Maj 2009 rok

Dotacja dla DPS Od 2008 roku wprowadzono zmiany w systemie przekazywania i rozliczania dotacji przeznaczonej na utrzymanie osób skierowanych do domów pomocy społecznej przed 1 stycznia 2004 roku.

Kontrola sposobu naliczania kosztów utrzymania mieszkańców w dps Nieprawidłowości - wliczanie do kosztów utrzymania wydatków inwestycyjnych oraz wydatków poniesionych na realizacje programów naprawczych - przedkładanie w sprawozdaniu do WPS błędnej kwoty kosztów utrzymania za miesiąc poprzedni Podstawa prawna - art. 6 pkt 15 ustawy o pomocy społecznej – definicja średniego miesięcznego kosztu utrzymania w dps - art. 87 ust. 4 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego Wstępne wyniki, protokół w przygotowaniu

Wzrost w 2009 r. średnich miesięcznych kosztów utrzymania mieszkańca w dps 20 dps nie posiadających standardów opublikowało w Dzienniku Urzędowym koszty wyższe niż 2007 r.,  10 dps nie posiadających standardów opublikowało koszty takie same jak w 2007 r.

Objaśnienie: DPS posiada standard TAK/NIE Koszty utrzymania w DPS opublikowane w Dziennikach Urzędowych Województwa Małopolskiego Objaśnienie: DPS posiada standard TAK/NIE

Najwyższe wzrosty średnich miesięcznych kosztów utrzymania w dps Istotnym jest aby przy dokonywaniu płatności za dps brać pod uwagę koszt opublikowany w dzienniku urzędowym oraz fakt posiadania przez dom decyzji bezwarunkowej (stanadard) *koszt opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego

Opłata za pobyt w dps Art. 152 ust. 6. Ustawy o pomocy społecznej - opłata za pobyt w domu pomocy społecznej prowadzonym na podstawie zezwolenia warunkowego po dniu 31 grudnia 2007 r. nie może ulec podwyższeniu, aż do miesiąca, w którym zostanie wydane zezwolenie na prowadzenie domu pomocy społecznej

Koszty utrzymania w DPS opublikowane w Dziennikach Urzędowych Województwa Małopolskiego Informacja o wysokościach średnich miesięcznych kosztów utrzymania, w poszczególnych domach, opublikowanych w Dziennikach Urzędowych Województwa Małopolskiego oraz o domach posiadających standard zostanie umieszczona na stronach internetowych (www.malopolska.uw.gov.pl)

Kierowanie do DPS - zasady Do domu pomocy społecznej odpowiedniego typu, zlokalizowanego jak najbliżej miejsca zamieszkania osoby kierowanej, prowadzonego przez gminę, powiat, samorząd województwa oraz do domu prowadzonego na ich zlecenie przez podmioty uprawnione Na dzień 31.12.2008 roku znacząco wzrosła liczba osób oczekujących na umieszczenie w DPS Podmioty uprawnione tj.: Kościół Katolicki, inne kościoły, związki wyznaniowe, organizacje społeczne, fundacje i stowarzyszenia, osoby prawne i fizyczne(art. 57 ust. 1 pkt 2 – 4 ups)

Kierowanie do DPS - zasady 2. Gdy przewidywany termin oczekiwania na umieszczenie w domu, znajdującego się najbliżej miejsca zamieszkania, wynosi ponad 3 miesiące, osobę na jej wniosek kieruje się do domu, prowadzonego przez gminę, powiat, samorząd województwa lub podmiot uprawniony na ich zlecenie, na terenie innych województw z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo mają domy położone najbliżej miejsca zamieszkania osoby kierowanej Interpretacja MPiPS

Kierowanie do DPS - zasady 3. W przypadku braku miejsc w domu o zasięgu gminnym lub powiatowym, gmina może kierować do domów pomocy społecznej prowadzonych, przez podmioty uprawnione, nie na zlecenie wójta lub starosty. Na terenie województwa małopolskiego zarejestrowano jeden niepubliczny dom pomocy społecznej prowadzony nie na zlecenie samorządu (przez Zakon Przenajświętszej Trójcy OO. Trynitarzy w Krakowie przy ul. Łanowej 1B, dla 30 dzieci i młodzieży niepełosprawnych intelektualnie)

Kierowanie do DPS - zasady Ustawa o pomocy społecznej nie daje możliwości kierowania przez gminy czy też powiaty do placówek zapewniających całodobową opiekę osobą niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku prowadzonych w oparciu o przepisy o działalności gospodarczej. Koszty pobytu w tych placówkach ustalane są pomiędzy właścicielem placówki a osobą/rodziną – wynoszą od 2000 – 4500 zł/miesięcznie.

Kierowanie do DPS

Alternatywa dla dps prowadzonych przez powiaty lub na ich zlecenie Rodzinny dom pomocy Art. 52 ustawy o pomocy społecznej oraz rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy – Dz. U. z 2005 r. Nr 153, poz. 1276 Gminny dom pomocy społecznej Art. 17 ust. 2 pkt 3 ustawy o pomocy społecznej

Rodzinne domy pomocy Rodzinne domy pomocy przeznaczone są: Dla osób wymagających pomocy z powodu wieku, Dla niemniej niż 3 i nie więcej niż 8 osób. Rodzinne domy pomocy zapewniają: usługi bytowe (miejsce pobytu, wyżywienie oraz utrzymanie czystości), usługi opiekuńcze (pomocy w podstawowych czynnościach życiowych, pielęgnację, opiekę higieniczną, pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych, pomoc w załatwianiu spraw osobistych, kontakty z otoczeniem, organizację czasu wolnego, pomoc w zakupie artykułów osobistego użytku).

Alternatywa dla dps prowadzonych przez powiat lub na ich zlecenie Koszty utrzymania w dps powiatowym a gminnym Objaśnienie: DPS posiada standard TAK/NIE Koszty utrzymania w dps a rodzinnym domu pomocy (dla profilu dla osób w podeszłym wieku) W chwili obecnej mamy dwa rodzinne domy opieki w Krakowie * koszt utrzymania w dps niepublicznym

Alternatywa dla dps prowadzonych przez powiat lub na ich zlecenie Koszty utrzymania w placówkach opiekuńczo wychowawczych typu rodzinnego a koszty w pozostałych typach placówek

Gminny dom pomocy społecznej Gminy dom pomocy społecznej w Sękowej Organ prowadzący Wójt Gminy Sękowa Prezentacja Pani Wójt Małgorzaty Małuch

Dziękuję za uwagę